Gå til innhold

Half-Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[unnskyld ordbruken i denne posten... men jeg sitter med kjeven på knærne og tunga på gølvet]

 

FY FAEN for hvor godt HL2 ser ut! Og gameplayet! Ta en titt på itavisen sine HL2-filmer ... man kan ødelegge alt.. bruke alt (ser det ut til) som kastevåpen... f.eks. bokstavene som er festa til veggen over kinoen.. Man kan skyte løs store tanker som henger fast med kjettinger og la disse rulle ned mot de du vil drepe.. (se videoene)

akkurat som i alle patetiske action-filmer! .. men nå er du din egen actionhelt! ..

 

Har tro på at HL2 blir bedre enn Doom3 .. D3 satser kun på grafikken og skremme-momentet, mens HL2 har både glimrende grafikk, gameplay og en viss grad av skremming/spenning..

 

*gleeeeede seg te HL2* :) :)

Lenke til kommentar
[unnskyld ordbruken i denne posten... men jeg sitter med kjeven på knærne og tunga på gølvet]

 

FY kjøss for hvor godt HL2 ser ut! Og gameplayet! Ta en titt på itavisen sine HL2-filmer ... man kan ødelegge alt.. bruke alt (ser det ut til) som kastevåpen... f.eks. bokstavene som er festa til veggen over kinoen.. Man kan skyte løs store tanker som henger fast med kjettinger og la disse rulle ned mot de du vil drepe.. (se videoene)

akkurat som i alle patetiske action-filmer! .. men nå er du din egen actionhelt! ..

 

Har tro på at HL2 blir bedre enn Doom3 .. D3 satser kun på grafikken og skremme-momentet, mens HL2 har både glimrende grafikk, gameplay og en viss grad av skremming/spenning..

 

*gleeeeede seg te HL2* :) :)

Og ikke minst, de har klart å beholde Half Life-feelingen, noe jeg fryktet ville blir glemt/ikke mulig/etc. For en stemning. Sitter selv og ser på videoene nå...må nok vaske gulvet etterpå for her er det sikkel! :woot:

Lenke til kommentar
www.itavisen.no

 

Stor HL2 spesial, med masse videoer

 

Til og med de største pessimistene må vel kjenne at det rykker litt i tastaturet nå ;)

Fett!!!

....E3 2003: Vi trodde ikke noe kunne bli mer imponerende enn Halo 2. Her har du 21 minutter video som viser hvor feil vi tok....

 

Utrolig bra, har ikke fått settt alle videoene enda... men det ser utrolig bra ut.

 

CS kommer nok til å bli rimelig fett med denne motoren...

 

Njaal

Lenke til kommentar

Jepp, va flere råkule scener...

 

-når han skøyt av kjettingen slik at den bjelken begynte å svinge og drepte alle de folka

-når han nappa av ovnen på veggen med det løfte-våpenet og brukte ovnen som beskyttelse da han sprang opp trappa for så å kaste ovnen på fyren up-stairs slik han før veggimellom.

-rett og slett måten en kan manipulere omgivelsene rundt seg for å utføre en oppgave.

+++

 

I tillegg syns jeg atmosfæren var veldig involverende. Den minnet om gode gamle Half Life, det ble altså ikke bare et helt nytt spill, men mer en oppfølger av 1eren slik at vi hardbarka HL-fans ikke ble skuffet (nå ska jeg ikke si for mye her siden det fortsatt er en stund til spillet kommer ut og at vi tross alt ikke vet så mye enda)

 

Videoen som viste mulighetene til Source-motoren var også rå:

 

-se tønnene falle ned på de stålrørere som stod ut av veggen -kamera-sekvensen der det var store skjermer rundt omkring i rommet som viste det kameraet så og effekten av dette når kameratet ble løfta og kasta rundt

-se når de løftet/kastet rundt menneske-skikkelsen som lå på bakken og kastet den mot bordet med alle tingene oppå. Følgen av dette var da at hele greia raste naturlig ut i vannet.

-måten de forskjellige "tingene" oppfører seg ut ifra hvordan de er og hva de består av

+++

 

Var generelt interaktiviteten og fysikken som imponerte. Grafikk er bra, men polygon-antall alene gir oss ikke følesen av frihet på samme måte som vist her. Hele måten å spille på blir gjort om med så mange muligheter som en nå får. Og tenk for en drømmejobb level-designerene har hatt :)

 

Var mange flere enn disse, men tror dere tar poenget. Jeg DIGGER dette spillet :D Fikk gåsehud under flere av videoene. Trodde artikklene som kom tidligere var overdrevne...nå ser jeg på dem som det motsatte iogmed at de ikke har mulighet til å gjengi følesen av spillet slik vi kan se nå.

Lenke til kommentar

Enig angående fysikk og deformasjons motoren - totalt superb.

 

Tenk deg kart hvor du faktisk må være litt forsiktig med hva du skyter på slik at du ikke får hele verden i hue. Det gjør det utfordrende for kart designeren... hva om man kan stable ting og klatre på dem og nå steder man ikke skulle nådd? Hva hvis man lager noe av feil materiale, og noen skyter det hele i fillebiter, noe annet digert ramler ned og forhindrer spilleren å nå dit han egentlig skulle?

 

Åhhhh jeg gleder meg som en liten unge :) Papppaaaaaa!? Er det lenge igjen nå? :lol:

Lenke til kommentar

"(Vi la opprinnelig ut hele den 21 minutter lange Half-Life 2-presentasjonen, men på grunn av enorm pågang fra spillsugne lesere har vi måttet redusere videotilbudet til denne minuttlange montasjon. Men den er fet, den og!) "

 

 

Bah, humbug.

Lenke til kommentar
"(Vi la opprinnelig ut hele den 21 minutter lange Half-Life 2-presentasjonen, men på grunn av enorm pågang fra spillsugne lesere har vi måttet redusere videotilbudet til denne minuttlange montasjon. Men den er fet, den og!) "

 

 

Bah, humbug.

Jeg har ikke alle videoene, men har lagt ut de 5 jeg har på ftp(100Mbit)

Kontoen er stoppet!

Noen kan muligens legge opp de jeg mangler...

 

Njaal

PS: Stopper kontoen i morgen!

Lenke til kommentar
"]

Jeg har ikke alle videoene, men har lagt ut de 5 jeg har på ftp(100Mbit)

 

Snilt av deg, men de 9 videoene jeg har er tilsammen nesten 300MB, så vi må ha forskjellige versjoner eller noe. Nå er mine riktignok i QuickTime, dog.

 

Edit: Æsj. De WMV-filene var ikke særlig pene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...