Gå til innhold

Hvilken type overspenningsvern bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyn-nedslag er det vanskelig å gardere seg mot tror jeg. Veldig lite som er raskt nok til å hindre at det blåser igjennom. Er ikke elektriker, men tror du må ha både en grovbeskyttelse i sikringsskapet ditt og enda en ved apparatet du skal beskytte.

Du kan jo sjekke disse varenr. på elfa.se:

69-751-71

69-708-67

Lenke til kommentar
Lyn-nedslag er det vanskelig å gardere seg mot tror jeg. Veldig lite som er raskt nok til å hindre at det blåser igjennom. Er ikke elektriker, men tror du må ha både en grovbeskyttelse i sikringsskapet ditt og enda en ved apparatet du skal beskytte.

Du kan jo sjekke disse varenr. på elfa.se:

69-751-71

69-708-67

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301108 tenkter egentlig mer på sånt. er det noe som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

altso folkens... grov vernet er for når ledningene dine hoppar av veggen og tek fyr... sjølvsagt burde han ha det... men han treng det ikkje for viss det skulle skje at lynet slår ned so nær vil alt i huset gå allikavel :p husk å ha jorda uttak der du brukar overspenningsvernet uten det funka det ikkje..

 

men en ting er viktig å tenke på... alt utstyr du koblar til modemet/svitsj/router/Wlan osv må også ha overspenningsvern, faktisk må du ha et overspenningsvern på telefonlinja før ADSL filteret

 

alt ustyr som brukar LAN som er i samme fysike nett må også ha overspenningsvern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...