Gå til innhold

skade i russetia


destilert

Anbefalte innlegg

Hei, har seg slik at russebilen jeg var på rygga inn i en annen russebil, som resulterte i en liten liten bulk, men fortsatt - en bulk, under et av de større russetreffene. Dette skjedde uten at sjaføren merket det, og han ble vinket på plass av noen innleide vakter som vi tror var utlendinger, for de sa ingen ting, bare veia med armene og smilte, og sa "ja-ja" og "no-no" innimellom. Disse gav ingen tegn til at noen kollisjon hadde skjedd, og folka i bilen bak kom ikke til oss før etter en time ca, og begynte å mase om den bitte lille bulken på panseret. Da hadde de allerede ringt en "venn" som vistnokk kunne litt om sånt, som over telefon vistnokk hadde vurdert "skaden" til 3000. En på bilen vår hadde gått mekken, og sa at det kosta garantert ikke så mye, og det mente vi alle var helt urimelig, og så ringte vi forsikringsselskapet og hørte litt, og de sa vi skulle ta kontakt når vi kom tilbake, iom. at dette var på fredag, og de vistnok stengte elns. De skulle imidlertid også sende oss en mail om det her. Vi prata så ikke mer med de i bilen bak, og dro hjem før de i bilen våkna på søndag.

 

Vi kom hjem, og glemte fort det her da vi alle hadde eksamener i måneden etterpå, og det var i bilen en unison mening om at denne saken var helt idiotisk, og at bilen var så styg utvendig at den ikke kunne synke mer i verdi pga den lille bulken. Tia gikk, og en på bilen fikk en telefon rett før den siste eksamn hans, så han bare sa at nå hadde han ikke tid, og la på. Så hørte vi ikke noe mer før her om dagen. Fra tidlig juni til midt august. Forsikringa på bilen er gått ut, bilen er solgt, og alt det der er et avslutta kapittel sånn sett for oss. En utrolig usmakelig person kjeftet i vei, og maste om de tre tusen de hadde takstamert skaden til selv, og som de skulle ha, siden de skulle selge bilen om et par dager. Om vi ville kunne vi sende en taksmann selv, og ordne det via forsikringsselvskapet, men det måtte da skje i løpet et to-tre dager.

 

Det er da flere ting jeg lurer på - Kan vi fortsatt ta det på forsirkinga, selv om forskringa er utløpt? Spiller det noen rolle at det har tatt så lang tid å gjøre noe?

 

Hva skjer om vi gir faen, og nekter alt - hva kan skje? Politi? Det blir isåfall ord mot ord, og siden det er så lenge siden så vil det vel være umulig å bevise at vi faktisk gjorde det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener uansett at skader man påfører andres eiendom, uansett hvor liten den er - må man stå til rede for å rydde opp etter seg. Om 3000 kr. er riktig har jeg ingen grunnlag til å si noe om, men å ta et så lite beløp via en forsikring virker tåpelig. Hvor mange var dere i bilen? Ikke mye på dere hver, sikkert.

 

Prøv å snu situasjonen, hva om de hadde påført deres bil en skade? Ville du latt det fare, uten å prøve å få dekket skadene?

 

Vær litt mann, stå for det dere har gjort!

Lenke til kommentar

Å ta 3000 på forsikringa er vel ikke det lureste? Spleis og betal dere som var med. Regner med bilen stod registrert på en ellerannen, han vil vel miste bonus om dere begynner med forsikringa.

 

Hvilke skader er det snakk om på panseret? Har dere fotodokumentasjon? Det koster fort mye penger for karrosseriskader dessverre, så om det er lakk involvert stiger prisen fort.

 

Normalt sett skal vel en skade rettes opp innen 3 år. Det skal ikke ha noe å si at forsikringen er sagt opp såfremt skaden ble meldt inn på riktig tidspunkt. Driver selv med en skade som er 2,5 år gammel, der forsikringen er sagt opp og en annen forsikringstager enn meg - det ser ut til å gå bra hittil. :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det ingen fotobevis fra selve hendelsen. Hva kan skje om vi nekter for alt?

 

Forøvrig var bilen malt med rullekost, så eventuelle kostnader for å "fikse" "lakken" er vi selvsagt ikke villige til å betale en masse for. Det er bil det er relativt mange av, og bilen er seint 80-tall, så å skaffe et nytt panser til godt under 3000 skulle være mulig.

Lenke til kommentar

Nekt å betal til dere ser et takstpapir fra et godkjennt verksted. Det er dem som har ansvar for å skaffe dette. DEm kan ikke abre komme å få "en kompis som har gått mekk" til å ta takst over telefon. I såfall så er det bare å ringe meg så skal jeg gi deg en betraktelig lavere takst for skaden:D

 

Og dersom dere får takst fra et verksted, så har dere rett til å erstatte delen som er ødelakt (dvs panser+rullemaling)

 

 

Helt klart at dem prøver å tyne dere for penger.

 

 

Eventuellt kan dere nekte for at det har skjedd. Dem har vell ingen beviser på at det var dere som gjorde det, og ut fra det du sier, så var det ingen av dem som faktisk så at det var dere heller. Skreiv dere skademelding? Neppe. Da er det bare tut og kjør og dritt i de folka :D

 

De får ikke 3k ekstra for bilen ved å rette bulken så er ingen tvil om at de bare vil ha penger i lomma.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Det ble ikke skrevet skademelding, og det var heller ingen skader/merker etter noe sammenstøt på bilen vår. Det var en liten bulk i panseret på den andre bilen, men sjaføren vår sa selv at han ikke merket noe til noe sammenstøt, at vaktene som dreiv å dirigerte han på plass ikke sa noe, og det tok lang tid før de i den andre bilen konfronterte oss. For alt vi vet kan bulken ha vært der fra før.

 

Hvilke muligheter har de til å ta dette her videre? Politiet?

Lenke til kommentar
Det ble ikke skrevet skademelding, og det var heller ingen skader/merker etter noe sammenstøt på bilen vår. Det var en liten bulk i panseret på den andre bilen, men sjaføren vår sa selv at han ikke merket noe til noe sammenstøt, at vaktene som dreiv å dirigerte han på plass ikke sa noe, og det tok lang tid før de i den andre bilen konfronterte oss. For alt vi vet kan bulken ha vært der fra før.

 

Hvilke muligheter har de til å ta dette her videre? Politiet?

De kan anmelde, men det kommer de ikke noen vei med. Voldtektsaker blir henlagt, grove ran blir henlagt. Tror du dem gidde å etterforske en bulk? xD

Lenke til kommentar

Tja syntes egentlig dere burde betale, men dere kan vel kreve og få en ordentlig takst for 3000 koster det ihvertfall ikke, og jeg er ganske sikker på at de bare putter dem rett i lomma og selger bilen som det er. Eller bare dra på høggern og kjøp et nytt panser, da har dere gjort sitt, mens dem sitter med sjegget i postkassa for å bruke masse tid på å prøve å få penger ut av dere.. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vil ikke si dere burde betale!

Vi var i kongeparken i år, og da kom det noen j****r som til slutt endte med å knuse bakruta vår.. (Gidder ikke gå inn i detalj på den historien, men vi hadde ikke gjort noe galt, "hit'n run".) Politiet hadde navnet på kompisen til han som gjorde det, men de sa at det var vårt ansvar å ordne opp i det og at det ikke var noe de kunne gjøre med saken. Det endte med at vi kjøpte ny bakluke på dynga for 500,- og delte det mellom oss på bilen.

 

Uansett så er 3000 alt for mye for en liten bulk. Og saken er så pass gammel at det er lite sansynlig at noe kan skje dersom dere ignorerer dem.

Lenke til kommentar

Hvis sjåføren ikke merket noe sammenstøt. Vaktene som dirigerte ikke så noe sammenstøt. Og ingen andre rundt registrerte noe sammenstøt tilsier enkel logikk at det ikke har vert et sammenstøt.

 

Hadde noen kommet bort til meg og sagt at de hadde fått en ny bulk i bilen som stod parkert ved siden av min og jeg ikke hadde registrert noe sammenstøt hadde jeg svart: Det var leit, jeg så dessverre ikke hvem som kan ha gjort det så jeg kan ikke hjelpe.

 

Jeg synes dette egentlig høres litt merkelig ut. Så lett som dere gikk med på at bulken var skapt av dere virker det som at dere innerst inne vet at den nettopp gjør det. Da bør dere bare betale for å få saken ut av verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...