Gå til innhold

Erfaringer med valgboder? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Hei, nå som valgkampen er godt i gang så har de fleste partiene startet med valgboder rundt omkring i landet. Jeg er nyskjerrig på å høre hvilke erfaringer dere her har gjort dere med årets valgboder. Noen som har gjort noe ekstraordinært der du bor? Hvilke partier har valgboder i din by? Hva liker du med valgboder og hva liker du ikke? Synes du at de som står i valgbodene er for innpåslitne eller er de hyggelige? Er det forskjeller fra parti til parti? Hvilke partier deler ut gode brosjyrer (da tenker jeg på selve brosjyrene, ikke innholdet ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er superstas å rusle nedover rekka av valgboder i Oslo. SV sin er kjempefin, da. Formet som en bussholdeplass. Niice. Og Rødt sin er bare en rødmalt liten campingvogn med grafitti på. Enda mer niiice.

 

Det morsomste er at jeg aldri blir stoppet av FrP- eller Høyrefolkene. Ser jeg så radikal ut? Samme det, jeg har jo bestemt meg, men det hadde jo vært gøy å avvise dem, ikke sant. :fun:

Lenke til kommentar
War: De viste nok at de ikke hadde noen bod, prøvde sikkert bare å være hyggelige :p Men ja, kunne jo vært underholdende om de ekstreme småpartiene hadde boder der ^^

 

Er selv frivillig på Venstreboden i Trondheim så er nok derfor jeg er nyskjerrig på dette. :)

Står du der i dag? Tenkte meg nemlig på snarvisitt innom venstreboden :)

Lenke til kommentar
TS; Når og hvor er valgbodene i Trondheim betjent?

De er vel i Kongens gate som vanlig.

 

Når de er betjent vet jeg ikke. Ville gjettet frem til omtrent 6, som de fleste andre butikker.

Jeg mener de er betjent fra 8-3, men jeg er ikke helt sikker.

 

Uansett, jeg skal stå på Høyre sin valgbod noen ganger i Trondheim.

Lenke til kommentar

Dette er nok litt off-topic men kanskje noen finner det intressant.

 

Jeg har etter litt tid i Rødt og RU stått litt på stand for diverse saker.

 

Det drøyeste jeg har opplevd var at jeg fikk ropt til meg at når dommedag kommer så kom jeg til å brenne i Helvette for å støtte en Palestina.

 

En litt mer morsom ting som skjedde var at en veldig ordentlig dame ganske godt oppi årene tok noe hun trodde var sjokkolade fra standen vår, men som til hennes store skuffelse når hun pakket den ut, viste seg å være en kondom.

 

Jeg kan ikke huske å ha opplevd at andre partier har vært slitsomme på stand. Men jeg kan sikkert se for meg at andre har opplevd eller opplever stand-virksomhet slitsomt.

Lenke til kommentar

Den eneste valgstanden jeg har et minne om var da jeg var ganske ung (før ungdomsskolen) og ble konfrontert av noen fra RV om at RV hadde økt de siste valgene. Jeg påpekte, som sant var, at det ikke trengte å bety så mye, siden også Hitler økte sin oppslutning i hver valg.

 

Det var kanskje det siste man forventet fra en 12-åring, men hva vet jeg. Ta det forøvrig ikke som en kommentar til partiet RV (les: Rødt), bare som en filosofisk betraktning fra en forståsegpående 12-åring.

 

Men nå til helgen skal jeg dra å se på standene. Min ærede far skal igjen stå for Venstre, og jeg skal spørre ham inngående om hvorfor jeg skal stemme venstre. Skal også debattere med litt andre også, det blir morsomt. :)

Lenke til kommentar
[...]

Det drøyeste jeg har opplevd var at jeg fikk ropt til meg at når dommedag kommer så kom jeg til å brenne i Helvette for å støtte en Palestina.

 

Haha! Nydelig.

 

Hei, har Rødt maken stand over alt? Jeg er helt fra meg av begeistring for campingvogna de har på Karl Johan, vaffal. :fun:

 

Dessverre ikke. For det hadde vært fantastisk rett og slett. =)

Lenke til kommentar

På valgboder treffer du stort sett hjernevaskede løgnhalser eller ekstreme partitilhengere som påstår alt mulig for å selge partiet sitt...(lengre ned i partisystemet de hører til verre blir det som regel) de snakker ofte mot eget partiprogram hvis det blir i smiske-favør i den aktuelle samtalen du har med dem..

Lenke til kommentar
På valgboder treffer du stort sett hjernevaskede løgnhalser eller ekstreme partitilhengere som påstår alt mulig for å selge partiet sitt...(lengre ned i partisystemet de hører til verre blir det som regel) de snakker ofte mot eget partiprogram hvis det blir i smiske-favør i den aktuelle samtalen du har med dem..

Nåja, det var vel egentlig en krass overdrivelse.

Lenke til kommentar
På valgboder treffer du stort sett hjernevaskede løgnhalser eller ekstreme partitilhengere som påstår alt mulig for å selge partiet sitt...(lengre ned i partisystemet de hører til verre blir det som regel) de snakker ofte mot eget partiprogram hvis det blir i smiske-favør i den aktuelle samtalen du har med dem..

Nåja, det var vel egentlig en krass overdrivelse.

 

Poenget er det beste er å lese partiprogrammene nøye... å høre på debatter eller høre på disse valgbodene er ikke alltid man får mye fornuftig ut av..

 

I partiprogrammet står det svart på hvitt og er man interessert i politikk bør man skru av TV debattene hele valgkampen og heller lese gjennom disse 100vis av sidene.

Lenke til kommentar
På valgboder treffer du stort sett hjernevaskede løgnhalser eller ekstreme partitilhengere som påstår alt mulig for å selge partiet sitt...(lengre ned i partisystemet de hører til verre blir det som regel) de snakker ofte mot eget partiprogram hvis det blir i smiske-favør i den aktuelle samtalen du har med dem..

Nåja, det var vel egentlig en krass overdrivelse.

 

Poenget er det beste er å lese partiprogrammene nøye... å høre på debatter eller høre på disse valgbodene er ikke alltid man får mye fornuftig ut av..

 

I partiprogrammet står det svart på hvitt og er man interessert i politikk bør man skru av TV debattene hele valgkampen og heller lese gjennom disse 100vis av sidene.

For noe tull. For det første er mange av dem som står på valgbodene uenig i noe av partiets politikk, men de vil diskutere mot egne meninger om du angriper de sakene.

 

For det andre er det ingen vits i å lese partiprogrammene. Hvis du ønsker å lese noe som ikke gir noe mening, er det partiprogrammene. Det er fordi skal bruke mer penger på alt og de skriver nesten ikke hvor de skal kutte. Det aller beste er å lese heftene de gir ut på valgbodene hvis du ikke kan veldig mye om politikk. Hvis du kan mye vet du også hva de står for.

Lenke til kommentar
På valgboder treffer du stort sett hjernevaskede løgnhalser eller ekstreme partitilhengere som påstår alt mulig for å selge partiet sitt...(lengre ned i partisystemet de hører til verre blir det som regel) de snakker ofte mot eget partiprogram hvis det blir i smiske-favør i den aktuelle samtalen du har med dem..

Nåja, det var vel egentlig en krass overdrivelse.

 

Poenget er det beste er å lese partiprogrammene nøye... å høre på debatter eller høre på disse valgbodene er ikke alltid man får mye fornuftig ut av..

 

I partiprogrammet står det svart på hvitt og er man interessert i politikk bør man skru av TV debattene hele valgkampen og heller lese gjennom disse 100vis av sidene.

For noe tull. For det første er mange av dem som står på valgbodene uenig i noe av partiets politikk, men de vil diskutere mot egne meninger om du angriper de sakene.

 

For det andre er det ingen vits i å lese partiprogrammene. Hvis du ønsker å lese noe som ikke gir noe mening, er det partiprogrammene. Det er fordi skal bruke mer penger på alt og de skriver nesten ikke hvor de skal kutte. Det aller beste er å lese heftene de gir ut på valgbodene hvis du ikke kan veldig mye om politikk. Hvis du kan mye vet du også hva de står for.

 

Stakkers oss man er ikke interessert i tilfeldige valgbod folk sin mening men hva partiet og lederne der mener!

 

Les også de alternative statsbudsjetter...da har du med kutt og prioriteringer! :)

Mye avslørende galskap der fra ytterkantene og skjulte ting fra de større partiene.

Lenke til kommentar
Stakkers oss man er ikke interessert i tilfeldige valgbod folk sin mening men hva partiet og lederne der mener!

 

Les også de alternative statsbudsjetter...da har du med kutt og prioriteringer! :)

Mye avslørende galskap der fra ytterkantene og skjulte ting fra de større partiene.

Tror du virkelig at de forteller sin egen mening istedenfor partiets på valgbodene. Da tror jeg du burde ta deg en virkelighetsjekk.

 

Alternative statsbudsjetter er gode å titte på, fordi da viser de hva de virkelig bryr seg om, men det var ikke det du sa. Du sa at man skulle titte på partiprogrammet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...