Gå til innhold

Hvorfor ødelegger Norsk Tipping?

Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke spørsmålet.

Lurer du på:

1. hvorfor de ødelegger spillegleden når de ringer før tv-sendingen?

eller

2. hvorfor de ringer før tv-sendingen, når det kan ødelegge spillegleden?

Gjest Slettet+981287349
Skrevet
Hvorfor ødelegger Norsk Tipping spillergleden når de ringer vinneren av 7 rette før sendingen på TV?

Enig i det du sier der.

Visst jeg var med å tippet på noe, ville jeg helst blitt oppringt etter at jeg hadde sett programmet, slik at gleden ikke ble ødelagt og det ble kjedelig å se på tippingen.

Skrevet

Så om jeg ikke blir oppringt før sendingen kan jeg altså også utelukke at jeg har vunnet på 7 rette? Det er isåfall enda kjipere.

Kan utelukke meg selv uansett, da jeg ikke tipper. :)

Skrevet

Ja, du kan utelukke deg selv som vinner av hovedpremien dersom du ikke får en telefon fra Norsk Tipping før trekningen av Lotto.

Det er ikke bare kjip men ødelegger hele morroa med trekningen.

Spørsmålet er jo hvorfor de gjør så

Skrevet

de ringer før ja, de gjør dette fordi det er en effektiv måte å overbevise folk på at det faktisk ringer fra norsk tipping og det ikke er en tulletelefon.

la meg illustrere:

Norsk tipping: Gratulerer du har vunnet 5 millioner i lotto!:D

Vinner: Men trekningen er jo ikke sendt på tv enda? hva er vinnertallene?

Norsk tipping: Jo det er 3 4 19 23 29 30 31

Vinner: Hvordan kan jeg vite at dette er de riktige tallene og at du ikke tuller med meg?

Norsk tipping: Det kan du ikke vite, det er derfor jeg ringer nå før trekningen er offisiell

Vinner: ok

Som dere ser så sparer dette kundebehandlerne på norsk tipping for masse arbeid med å overbevise den vinnende spiller om at han faktisk har vunnet.

Skrevet (endret)
de ringer før ja, de gjør dette fordi det er en effektiv måte å overbevise folk på at det faktisk ringer fra norsk tipping og det ikke er en tulletelefon.

la meg illustrere:

Norsk tipping: Gratulerer du har vunnet 5 millioner i lotto!:D

Vinner: Men trekningen er jo ikke sendt på tv enda? hva er vinnertallene?

Norsk tipping: Jo det er 3 4 19 23 29 30 31

Vinner: Hvordan kan jeg vite at dette er de riktige tallene og at du ikke tuller med meg?

Norsk tipping: Det kan du ikke vite, det er derfor jeg ringer nå før trekningen er offisiell

Som dere ser så sparer dette kundebehandlerne på norsk tipping for masse arbeid med å overbevise den vinnende spiller om at han faktisk har vunnet.

Ser ikke helt logikken din.

Hva med:

Norsk tipping: Gratulerer du har vunnet 5 millioner i lotto!

Vinner: Jeg så det på TV, takk!

En smule mindre jobb for kundebehandlerne.

Endret av Slikape
Skrevet
Ser ikke helt logikken din.

la meg illustrere ytterligere:

Det første kundebehandleren i Norsk Tipping gjør for å overbevise vinneren om at han faktisk er en vinner er å få han til å finne frem spillerkort, kupong og en soda for så å sjekke den opp i mot tekst tv eller internett.

illustrasjon: (ikke en ekte telefonsamtale)

Ring Ring

Vinner: ok du ringer

Norsk Tipping: Finn frem spillerkort og kupong

Norsk Tipping: finn frem text tv

Norsk Tipping: vent til etter trekningen blir sendt da vil du se at du har vunnet (gratulerer)

Slik blir vinneren overbevist

Skrevet

hva skjer hvis man f.eks sitter på do og de ringer fra norsk tipping? ringer de neste da? hvordan vet man når de ringer skal man holde seg hele dagen, tenk hvis de ringer når man driter

Skrevet
Herrejesus, om du er den eneste vinneren, mister du ikke premien fordi man ikke fikk tak i deg.

Hvordan kan du vite det? :ohmy: Som alle vet så ringer de jo før trekningen :ohmy:

Skrevet
eh, fordi alle spiller registrert?

Btw: om det var ironi, så fungerer det svært dårlig i tekstform

det var da fryktelig bastant! :ohmy:

så lenge ironien er underbygd kan det ikke da være et godt virkemiddel i samme bås som humor, kontraster og symboler? Jeg henviser til frasen "som alle vet", men vet alle noe? - og hvordan kan alle vite dette når vi står her uten en eneste kildehenvisning? Nei, her bør alle ironilamper lyse - selv om vi kommuniserer på det skriftlige plan :ohmy:

Skrevet

De ringer før TV-sendingen hvis du vinner 1. premie i joker eller milionsjansen. Dette for å tape tv-sendingen. Vinner du 7 rette i lotto ringer de ikke før ETTER trekningen på tv. Dette har NT gått ut med mange ganger.

Skrevet
Nesebrus, man får ikke spilt uregistrert lengre. Enkelt og greit. Vinner du så er premien din.

hvordan skulle de ringt meg hvis det var mulig å spille uregistrert? (og jeg spilte uregistrert?) :ohmy:

Enkelt og greit. Det kan de ikke :ohmy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...