Gå til innhold

SuSE 8.2 Guide


Anbefalte innlegg

Fant nettopp guiden din her, og bare lurte på noe. Jeg lastet ned SuSe 8.2 på 664mb en image fil. filen het Suse-8.2-LiveEval-i386-int-RC2, hvis det hjelper. Problemet mitt er at det virker ikke som om SuSe legger seg inn på HDD, eller den gjør det men ikke bootbar, CDen spinner opp og brukes hver eneste gang jeg åpner ett nyt prog. Jeg kan ikke boote uten CDen i, og jeg kan ikke ta ut CDen. Tror heller ikke jeg greier å installere noe, iallefall ikke det jeg har prøvd, står at jeg ikke har tilgang tilogmed som root. Vet ikke om du fattet noe av dette, men viss du gjorde det, kan du hjelpe? P.S. Dette var ren CDinstal, ikke FTP eller noe annet.

 

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant nettopp guiden din her, og bare lurte på noe. Jeg lastet ned SuSe 8.2 på 664mb en image fil. filen het Suse-8.2-LiveEval-i386-int-RC2, hvis det hjelper. Problemet mitt er at det virker ikke som om SuSe legger seg inn på HDD

 

Og det gjør den heller ikke... LiveEval er kun ment å kjøres fra cd. Greit om man ønsker å prøve hvordan SuSE fungerer, man slipper å tukle noe med HD'en. SuSE kan kun installeres igjennom ftp, om du da ikke kjøper det eller besøker kazaa eller noe liknende. Har du en relativt kjapp linje vil det gå temmelig kjapt å få systemet opp...

Lenke til kommentar
Fant nettopp guiden din her, og bare lurte på noe. Jeg lastet ned SuSe 8.2 på 664mb en image fil. filen het Suse-8.2-LiveEval-i386-int-RC2, hvis det hjelper. Problemet mitt er at det virker ikke som om SuSe legger seg inn på HDD

 

Og det gjør den heller ikke... LiveEval er kun ment å kjøres fra cd. Greit om man ønsker å prøve hvordan SuSE fungerer, man slipper å tukle noe med HD'en. SuSE kan kun installeres igjennom ftp, om du da ikke kjøper det eller besøker kazaa eller noe liknende. Har du en relativt kjapp linje vil det gå temmelig kjapt å få systemet opp...

ER noen intreserte kan de kjøpe det av meg for 59 kr for da har jeg råd til en kebab.

Venligst kontakt meg på Tlf: 815 493 00

Lenke til kommentar

Ett spørsmål til da jeg kjørte CD "installen" så ville den ikke foreta en Hardware check, eller den begynte men sluttet plutselig, så hang hele systemet seg. Har abit NF7-s, noen som har hatt samme problem, eller vet hva som skjer, vil dette skje med FTP instalasjonen også?

 

 

Takker for svar :woot:

Lenke til kommentar
VEnt, prøvde FTp installen, men nå hang den seg ved searching for infofile

Noen som vet hva som skjer eller?

 

Takker for svar

 

Du skriver antageligvis feil.. og den skal henge litt ;) Hvis ikke duhar Telenor ADSL da. (Telenor kabel går fint, spør meg :D)

 

Når SuSE starter kommer en meny opp. På bunn av skjermen er det en boks. Der skriver du

install=ftp://194.71.11.77/pub/os/Linux/distributions/suse/suse/i386/8.2

Etterpå blar du til "Installation" og trykker enter Får du feil da er det CD-ens skyld. :p

Lenke til kommentar
Takk det hjalp, men nå henger den etter den har loadet ramdisk, du sa den skal henge litt så jeg har ikke rørt noe. Men skal den henge der eller, bør jeg vente lenge før jeg skrur av maskinen og kanskje prøver på nytt?

 

 

Takker for neste svar også :lol:

Den skal henge der ja, for da laster den ned installasjonsprogrammet fra nettet ;) (45 Mb) Ikke noe å bry seg om. kan ta 30-120min det der. Spørs på linja di. :)
Lenke til kommentar

Ville bare bemerke at det faktisk går an å utføre en normal ftp installering av suse med Telenor ADSL. Alt du trenger er en DHCP server imellom deg og internett. Jeg bruker en Linksys Wireless Access Point Router til det trådløse nettverket mitt. Når jeg vil koble til internett, kobler jeg bare til den, så kobler den til internett og gir meg ip og hele pakka med DHCP. Litt unødvendig, kanskje, å kjøpe seg en sånn tingest bare for å installere linux, men hvis du har en fra før, så går det fint an å gjøre det..

Lenke til kommentar

Heisann, har vært igjennom endel distros det siste halvåret jeg har brukt linux (Suse8.0, Mandrake, RedHat, Slackware mm.) men nå har jeg alstå byttet til SuSe 8.2, hovedsaklig pga. at jeg trengte en ny linux instalasjon... men ok, saken er den at jeg startet opp med KDE, men jeg må innrømme at siden den maskinen jeg sitter på har relativt lite minne så ville jeg foretrukket en windowmanager som er litt lettere og ikke nødvendigvis så "windows"-likt... så, er det noen snaxsy, ikke så veldig minnekrevende og greie windowmanagers der ute? :-D

Lenke til kommentar
Heisann, har vært igjennom endel distros det siste halvåret jeg har brukt linux (Suse8.0, Mandrake, RedHat, Slackware mm.) men nå har jeg alstå byttet til SuSe 8.2, hovedsaklig pga. at jeg trengte en ny linux instalasjon... men ok, saken er den at jeg startet opp med KDE, men jeg må innrømme at siden den maskinen jeg sitter på har relativt lite minne så ville jeg foretrukket en windowmanager som er litt lettere og ikke nødvendigvis så "windows"-likt... så, er det noen snaxsy, ikke så veldig minnekrevende og greie windowmanagers der ute? :-D

 

http://www.fluxbox.org/, rimelig rask og veldig kjekk :)

Lenke til kommentar

Må bare nevne at SuSE 8.2 er ca. den letteste distroen å sette opp ISDN i. Nå gjenstår bare ATI drivere uten å herpe alt med fglrxconfig pga BenQ 15" lcd skjerm.. Har noen vært borti det? Funka fint før, men så fikk jeg ny skjerm og da vil det ikke fungere. Ikke med de mildeste settings engang. Dette gjelder kun fglrxconfig'en til ati. Det fungerer flott før jeg rører den. Tror jeg skal legge inn driverne uten å touche fglrxconfig denne gang for å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...