Gå til innhold

Hjelp med kjøp av Yo-Yo / JoJo


N1ko

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en jojo, men jeg vil ikke ha noe sånn crappy shit som man får på lekebutikken, jeg bil ha noe ordentlig. Jeg har sett på DENNE fra YoYoGuy.com som er en amerikansk side. Har sendt en mailo og spurt hvor mye jeg må betale i frakt for den, men er det noen av dere som vet om noen norske sider der man kan kjøpe jojo, eller noen utenlandske sider med billig frakt til norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult at flere fra Norge driver med jo-jo på høyere nivå en unger :p

 

Den siden som jeg syntes du bør kjøpe fra er http://yoyonation.com/ har bra service or rask shipping.

Til den jojoen du så på, så burde du gå over til "new age" type jojoer hvis du skjønner, en av type 1A.

Den du siktet til er ment for "looping" som er 2A. Noe du også må vite er at jojoer er DYRE, hvis ikke du skal ha noe dritt da ;) Og siden du er ny så bør du ikke gå etter det dyreste du finner, fordi du kommer ikke til å klare å bruke den, enkelt og greit ;)

 

Anbefalinger: http://www.yoyonation.com/product.php?prod...=280&page=2 <- Kickside

Har denne selv, likte denne veldig godt når jeg starta.

 

http://www.yoyonation.com/product.php?prod...=248&page=1 Matrixx, denne er også veldig bra for nye ;)

 

http://www.mastermagic.net/<- brukte denne siden for å lære når jeg starta ;)

 

Lykke til!

 

-Axel

Endret av _SandlanD_
Lenke til kommentar

Du burde helt klart kjøpe en butterfly-jojo for 1A-triksing, f.eks. YoYoJam Kickside som det ble linket til over her. YoYo Nation er min foretrukne butikk for jojoer også, og min personlige anbefaling av jojo er YoYoJam Lyn Fury (som dessverre er utsolgt fra YYN for øyeblikket). Jeg har en selv, og selv om jeg har en litt mer påkostet en nå, så er Fury'en fortsatt kanonbra, særlig med tanke på prisen. Har også fått en håndfull andre til å kjøpe den.

 

Det er vel forresten ikke så stor forskjell på Kickside og Lyn Fury, annet enn responssystemet. Lyn Fury har dobbel o-ring, mens Kickside har hybrid (o-ring på ene siden og starburst på andre). Trolig ikke merkbart i det hele tatt, særlig for en nybegynner.

 

Husk å kjøpe deg tråder også, da! Lykke til. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Hei Hei!

Lurer på noe og orket ikke lage noen ny tråd :p Jeg har kjøpte igår min førtes "ordentlige" yoyo. En Henrys Cobra.

Har lest litt rundt om den og det står noen steder at den skal kunne spinne opptil 1 minutt! Men jeg får den til og spinne i maks 10 sekunder :( Hva gjør jeg?

 

Dette ligger sannsynligvis i kastet ditt. Det skal være rett og hardt. Tar en del trening, og det er noe de fleste ignorerer, men kastet er det viktigste trikset i boka.

 

Henry's jojoer har et sært aksling system, du skal kunne bytte mellom forskjellige typer system. Cobra kommer vel med en slider ut av pakken, dette er bare en bit plastikk som du fester tråden rundt. Friksjonen med dette systemet er fortsatt veldig høy sammenlignet med et kulelager, så jeg anbefaler at du oppgraderer til en "Speed Explosion" aksling.

 

Ellers er vel Henry's ikke det jeg ville anbefalt. Det beste ville være å gå inn på Yoyoexpert å skaffe seg en Yoyofactory velocity, Yoyojam Kickside eller en Journey.

 

Jeg har funnet ut at å kjøpe jojoer i Norge ikke lønner seg noe særlig, da det er bedre utvalg og bedre priser i amerikanske butikker.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

:thumbup:

 

Hei, jeg skal kjøpe meg en jojo, men jeg vil ikke ha noe sånn crappy shit som man får på lekebutikken, jeg bil ha noe ordentlig. Jeg har sett på DENNE fra YoYoGuy.com som er en amerikansk side. Har sendt en mailo og spurt hvor mye jeg må betale i frakt for den, men er det noen av dere som vet om noen norske sider der man kan kjøpe jojo, eller noen utenlandske sider med billig frakt til norge?

 

 

 

 

 

jeg anbefaler en butterfly yoyo og hvis du bvlar litt ned på siden så er det en fyr som har mangen linker gå inn på alle og se :L :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Endret av torra-jovvna
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...