Gå til innhold

BK: Leucanthemum vulgare

Anbefalte innlegg

Siden jeg ligger i sengen og er syk blir det lite fotografering, men jeg har fått ryddet opp i bildekaoset på dataen (slettet ca 2500 ubrukelige bilder). Fant i tillegg et par glemte godbiter.

Hva syns dere?

Selv syns jeg blomsten i bakgrunnen ødelegger litt, men det er vel sånt man lærer av...

Takker for svar.

Endret av SKT
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at bildet er totalt uinteressant også :p

Problemet er vel heller at du oppsummerte det litt for godt selv:

Selv syns jeg blomsten i bakgrunnen ødelegger litt, men det er vel sånt man lærer av...

Bildet er i tillegg for lite til å komme med noe særlig fornuftig utover grei komposisjon og fine farger.

Tom

Det er faktisk lurt å ikke si så mye når du poster et bilde; for det vil påvirke betrakteren.

Det jeg ser i det større bildet, er at det ikke er så veldig skarpt. Har du prøvd å justere skarphet i etterbehandlingen, eller er lukkertiden i det lengste laget slik at du får bevegelsesuskarphet?

Tom

Det er fint nok bilde, DOF gir en god effekt, og fargekombinasjonen spiller fint av hverandre. Blomstene i bakgrunnen virker ikke distraherende for meg, gir mer kontekst enn noe annet.

Eller er det ikke så mye å si, et behagelig bilde, men ikke direkte interessant, men så er det heller ikke meningen at alle bilder skal fange så mye oppmerksomhet :)

Lukkertiden er 1/500, det er nok heller liten dybdeskarphet. Kunne jo selvfølgelig fått det skarpere, men det var aldri meningen. Mulig det ikke funker...?

ISO 200

1/500

f/3,5

Tamron 90mm

Det er nok at er for lite dybdeskarphet. Burde fått med mer av selve blomsten skarpt - tror resten hadde fint og uskarpt for detfor det. Rundt f/5.6 kanske ?

Tom

Som sagt; jeg valgte bevisst å ikke gjøre hele blomsten skarp. Kanskje det hadde vært finere om den var det, og at f/5,6 hadde vært passende.

Tanken bak bildet var at det skulle være behagelig å se på. Type bilde som du gjerne ikke stopper opp ved for å studere detaljer, men som allikevel gir en rolig stemning.

At jeg ikke lykkes med det kan godt være. Det er opp til dere å mene noe om.

Vet egentlig ikke hva jeg snakker om lenger...vær snill med de som har svineinfluensa.

Endret av SKT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...