Gå til innhold

Kvikksølv i vaksinen! nei takk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikkje problemet tatt i betraktning at det er snakk om såpass lite kvikksølv.

Norge har, som det er påpeikt i artikkelen, forbud mot kvikksølv, så for at vaksina skal ha gått gjennom rettssystemet tviler eg sterkt på at den er noko farlegare enn ferskvannsfisk.

 

Derimot har eg lite interesse av å ta vaksina da eg ikkje ser på svineinfluensa som ein reell trussel mot ein frisk person som meg sjølv.

Lenke til kommentar
Ser ikkje problemet tatt i betraktning at det er snakk om såpass lite kvikksølv.

Norge har, som det er påpeikt i artikkelen, forbud mot kvikksølv, så for at vaksina skal ha gått gjennom rettssystemet tviler eg sterkt på at den er noko farlegare enn ferskvannsfisk.

 

Derimot har eg lite interesse av å ta vaksina da eg ikkje ser på svineinfluensa som ein reell trussel mot ein frisk person som meg sjølv.

 

Enig, men husk at vaksinen er ikke bare for deg selv. Selv om influensaen ikke er en trussel for deg kan den være det for den du eventuelt smitter.

Lenke til kommentar
[...]men eg ser ikkje poenget med å bestille inn såpass store kvantum som eg har forstått vi har gjort,

 

1. Vi har råd til det

2. Når vaksinen ble bestillt var det ganske usikkert hvor farlig viruset faktisk var, eller ville bli.

3. Vi måtte ha kjøpt inn en hel masse vaksier uansett, til 'risikogrupper' og viktige samfunsfunksjoer. (Selv om folk ikke dør, vil det medføre betydelige problemer om f.eks 30-40% av de ansatte på kraftverk eller sykehus eller søppeltømmnig er hjemme og er syke i en uke eller 2) da blir det ikke så mye dyrere å kjøpe til "alle".

4. Det koster å opprettholde kapasitet og beredskap til å kune lage vaksiner på kort varsel, om ingen betaler for det vil ekspertise, utstyr og erfariger forsvinne. Ved å bestille ett lass med vaksiner nå bidrar Norge til å øke beredskap og effektivitet til neste gang ett kjipt virus dukker opp.

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Ser ikkje problemet tatt i betraktning at det er snakk om såpass lite kvikksølv.

Norge har, som det er påpeikt i artikkelen, forbud mot kvikksølv, så for at vaksina skal ha gått gjennom rettssystemet tviler eg sterkt på at den er noko farlegare enn ferskvannsfisk.

 

Derimot har eg lite interesse av å ta vaksina da eg ikkje ser på svineinfluensa som ein reell trussel mot ein frisk person som meg sjølv.

 

Enig, men husk at vaksinen er ikke bare for deg selv. Selv om influensaen ikke er en trussel for deg kan den være det for den du eventuelt smitter.

Og derfor bør han det er en trussel mot vaksineres.

 

Greit nok at de vil ha en lav terskel for vaksine, men det kan neppe være nødvendig å vaksinere alle.

 

 

Hva er prisen pr. stk. for vaksinen? Greit nok å være frisk i stedet for syk en uke, men det kommer jo an på prisen.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Håpløst at de fremstiller en vaksine med kvikksølv.

Artikkel fra NRK: <a href="http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6706529" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6706529</a>

Må si jeg er mindre bekymret for svineinfluensa enn langtidsvirkningen av kvikksølv i kroppen.

 

Det er mulig du er mindre bekymret for svineinfluensa enn kvikksølven, men det har du ingen grunn til å være, det er uproblematisk.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke ha i meg en eneste dråpe kvikksølv av noe slag ! Jeg spiser hverken fisk eller skalldyr nå lenger. før fikk jeg hvertfall ikke utslett når jeg spiste det, men det gjør jeg nå. 

 

Kvikksølvinntaket du eventuellt måtte få i deg ved å spise noe vanlig mat du får kjøpt i norske butikker, vil nok by på langt langt mindre problemer enn hva du vil pådra deg ved å la være å spise sjømat.

 

Sikker på at du ikke har skalldyrallergi ? Ta en test hos legen !

Lenke til kommentar

Huff. Skal vi få vaksinehysteriet i Norge også nå?

 

 

Jeg skulle ønske folk lærte seg hva giftighet egentlig er for noe, før de begynner å mase om giftigheten til ting som vaksiner.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Toxicity

 

A central concept of toxicology is that effects are dose-dependent; even water can lead to water intoxication when taken in large enough doses, whereas for even a very toxic substance such as snake venom there is a dose below which there is no detectable toxic effect.

 

 

 

EDIT: Innlegg nr. 1000! :new_woot:

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...