Gå til innhold

Vil PCen min takle flight simulator X på det høyeste av graffikk med oppløsning 1920x1200


Anbefalte innlegg

Specs på PCen er som følgende:

 

Hovedkort: ASUS P6T Deluxe V2. X58. Socket - 1366.

 

Prosessor: Intel Core I7 920 2,66 Ghz.

 

Minne: Kingston 6gb, 3x2gb

 

Harddisk: Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB Spinpoint F1.

 

Skjermkort: XfX Radeon 4890 1gb, 900Mhz.

 

PSU: Corsair TX750W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk ikke helt lett å finne benchmarks med HD4890 i FSX. Trenden er at Geforce-kortene gjør det en del bedre i dette spillet enn Radeon, men ut fra de grafene jeg har sett på HD4870 så vil jeg tro(!) at du ender opp med en FPS på omkring 30 med alt på max i 1920x1200. Om dette er spillbart må du nesten selv avgjøre.

Lenke til kommentar

Med litt tweaking kan du nok nå rundt 30fps +..

Og i FSX er 30 faktisk ganske spillbart, ihvertfall om man låser den til rundt 30-35. (Enkelte har desverre litt dårlige resultater med FPS lock, men jeg har forsåvidt bare gode resultater med det).

 

FPS`en vil jo også avhenge svært av hvor du flyr! Det er stoooor fps forskjell på å fly i Narvik og Man Hattan.

Lenke til kommentar
Takker for svarene :) @Applebee, hvordan kan du låse FPSen? Er det et program jeg må laste ner etc?

 

Bare å sette target framerate i fsx..

Du låser den vel egentlig ikke, bare begrenser den, slik at PC`en får et pusterom.

 

I FSX: Settings - Customize - Target framerate.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Takker for svarene :) @Applebee, hvordan kan du låse FPSen? Er det et program jeg må laste ner etc?

 

Bare å sette target framerate i fsx..

Du låser den vel egentlig ikke, bare begrenser den, slik at PC`en får et pusterom.

 

I FSX: Settings - Customize - Target framerate.

 

Ja, det er mye bedre og mer stabilt

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å google FSX tweaks, er en del der som har hjulpet meg til å få bedre framerate i Flightsim.

 

Er også veldig nyttig å finne ut av hva de forskjellige instillingene i spillet gjør. Det er en del jeg har på nesten laveste instilling, for at jeg ikke bryr meg veldig om akkurat den funksjonen

En annen ting du bør gjøre, er å konfigurere Autogen i fsx.cfg fila. Denne står under "TERRAIN" i .cfg fila, og skal ta bort en del trær, og gi flere bygninger:

 

TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=1500

TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=4000

 

(fsx.cfg finner du C:\Documents and Settings\*Ditt Navn*Programdata\Microsoft\FSX, bare husk å vise alle skjulte filer. En enklere måte er å skrive %appdata% i Run\Kjør boksen (Note:XP, I Vista\W7 er det bare å skrive i søkeboksen på Startmenyen) og så gå Microsoft - Fsx.)

 

 

 

Du kan stille tallene inn selv, men husk å ikke sette den til 0, eller over 6000. Mener det var max. Setter du den over max, er det mulig du opplever bugs og veldig mye lavere framerate. NB: De tallene har jeg konfigurert selv, du bør finne ut hva du liker best.

 

Ellers anbefaler jeg deg å ta en titt innom denne tråden på flightsim.no, og kanskje skaffe en bruker der (om du ikke har det)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...