Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

[...]et bilde hvor de står og tørker blod ut av bilen og smiller og tar vare på bildene tar de med seg hjem. hvem andre en. en skyldig man ville prøvd og skjule sporene [...]

 

Så du mener de var smarte nok til å forsøke å skjule spor, men samtidig dumme nok til å fotografere seg selv mens de fjernet spor? Det kan da være mange grunner til å vaske blod ut av førersetet, f.eks om de måtte kjøre bilen videre vil det vel være en naturlig ting å gjøre før man setter seg inn... Nå vet jeg ikke hvor mange ganger du har befunnet deg i svert stressende situasjoner med blod og døde mennesker, men min erfaring er at det eneste man kan si om reaksjonen det gir er at den blir helt annerledes enn hvordan du selv trodde du skulle reagere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan da være mange grunner til å vaske blod ut av førersetet, f.eks om de måtte kjøre bilen videre vil det vel være en naturlig ting å gjøre før man setter seg inn... Nå vet jeg ikke hvor mange ganger du har befunnet deg i svert stressende situasjoner med blod og døde mennesker, men min erfaring er at det eneste man kan si om reaksjonen det gir er at den blir helt annerledes enn hvordan du selv trodde du skulle reagere.

 

Enig med det der.

Syntes de burde ha bedre grunnlag for å straffe dem enn det bildet.

Lenke til kommentar

vel. eg vett iværtfall en ting bare syke menesker fotografere seg selv vaske blod vek fra en bil der noen har blitt skutt ! syke syke menesker ! kansje de måtte få blode væk. men de trenger faen ikke og ta bilde av det. .

 

så dere får sitter der og tenke " de er uskyldig " uten og engang tenke på mulighetene til at dem er skyldig.

 

sier bare en ting .! der er syke syke menesker !

Lenke til kommentar
vel. eg vett iværtfall en ting bare syke menesker fotografere seg selv vaske blod vek fra en bil der noen har blitt skutt ! syke syke menesker ! kansje de måtte få blode væk. men de trenger faen ikke og ta bilde av det. .

 

så dere får sitter der og tenke " de er uskyldig " uten og engang tenke på mulighetene til at dem er skyldig.

 

sier bare en ting .! der er syke syke menesker !

 

Jaha?

Hvordan vet du det?

At det er morbid er så, men det beviser nok ingen verdensting om det var de som drepte.

Ingen som sier at de er uskyldige (kun du som sier de er skyldige), kun at et bilde sier lite om skyldspørsmålet.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor raskt folk er ute med å dømme uten at de vet ET FNUGG av hva som skjedde der den kvelden. Skjerpings!

 

Bildet beviser at Moland tørket blod fra et bilsete, ingenting annet. At han smilte kan det være flere årsaker til, blant annet som det ble rapportert at French kom med en kommentar som Moland reagerte på. Eller så kan de være mentalt påvirket av dramatikken.

 

Hvem som drepte, er et åpent spørsmål. Jeg aner ikke om de er skyldige eller ikke, men... Hva slags motiv skulle de ha for å plutselig skyte sjåføren sin og stikke midt i jungelen, samt å la det myldre av bilder og andre mistenkelige ting? Det henger ikke på greip. Hvis de gjorde dette med vilje, tipper jeg de ville vært mye kaldere enn som så og sørget for å fjerne beviser.

Lenke til kommentar

Vanlig reaksjon i NORGE er kanskje å tilkalle politiet.

 

I Kongo, derimot... Der er det kanskje lurest å prøve å komme seg til ***** vekk.

 

Å tørke vekk blodet er vel helt forståelig. At French fant på å dra opp kameraet akkurat da... ja ja, det var vel en "lys" ide han fikk der og da, men det sier absolutt ikke noe om hvem som skjøt.

 

 

Jeg lurer også veldig på hva slags kokkelimonke de holdt på med i Kongo og omegn, men det betyr ikke automatisk at de er skyldige i nettopp dette drapet.

Endret av Kalahari
Lenke til kommentar
ja hvor mange % av befolkngen må ikke ta bilde av seg selv tørke blod ut av en bil smilende for at det ikke skal være normla da ?

 

Vel, er det normalt å fortelle jødevitser?

Morbide vitser.

Er det normalt at de som rydder opp etter selvmordsbombere med bombe full av spiker i lar seg avbilde? Og så går på fest dagen etter.

Mye som ikke man selv nødvendighvis selv ville ønsket at de gjorde.

Det betyr fremdeles ikke at man er skyldig i en forbrytelse.

Lenke til kommentar
ja hvor mange % av befolkngen må ikke ta bilde av seg selv tørke blod ut av en bil smilende for at det ikke skal være normla da ?

 

 

Jeg er glad sånne som deg ikke har noen makt, for da ville vi ikke hatt noen rettsstat å snakke om. Summariske rettssaker basert på antakelser og gjetning ville vært hverdagskost. Omtrent som i Kongo. Er det Kongo-tilstander du ønsker deg?

 

 

De var kanskje fnisende lykkelige og i en euforisk mentalt tilstand over å ha sluppet unna en ekstremt farlig situasjon med livet i behold. Det sier ikke bildet noe om.

Endret av Kalahari
Lenke til kommentar
ja hvor mange % av befolkngen må ikke ta bilde av seg selv tørke blod ut av en bil smilende for at det ikke skal være normla da ?

 

I en vanlig norsk trafikkulykke med døde, skadede, blod og dritt kommer det alltid en hel haug med folk opp "for å se på" mange har med seg ungene sine, noen løfter ungen opp "så han skal se bedre", noen fniser og vitser, noen tar en hel masse bilder og noen bare står der. Alt det er helt normalt....

Lenke til kommentar

kongo tilstanden er helt grei den .

enkel lett og oppretholde . hadde de følgt reglene hadde ikke de tørket blode ut av bilen .

de hadde ringt poletiet og venta på dem . hadde de vært uskyldige hadde de ikke hatt noe og frykte men og flykte og hjemme våpen ...... og dere sier dem er uskyldige .. jaja glad alle er forskjellige ! :)

Lenke til kommentar

er vel ingen som kan tro dem er uskyldige? la faenskapen råttne i fengsel, de sitter jo å lyver så dem tror det selv, det er nok beviser som IKKE støtter deres forklaring på hva de har gjort. bevisene taler for selg selv, de er skyldige i et eller annet som ikke helt tåler dagens lys.

Lenke til kommentar
er vel ingen som kan tro dem er uskyldige? la faenskapen råttne i fengsel, de sitter jo å lyver så dem tror det selv, det er nok beviser som IKKE støtter deres forklaring på hva de har gjort. bevisene taler for selg selv, de er skyldige i et eller annet som ikke helt tåler dagens lys.

 

Mistanker om ett eller annet som ikke tåler dagens lys er langt fra nok til å dømme noen for mord i ethvert land med et fungerende system. I Kongo, derimot........

 

 

kongo tilstanden er helt grei den .

enkel lett og oppretholde . hadde de følgt reglene hadde ikke de tørket blode ut av bilen .

de hadde ringt poletiet og venta på dem . hadde de vært uskyldige hadde de ikke hatt noe og frykte men og flykte og hjemme våpen ...... og dere sier dem er uskyldige .. jaja glad alle er forskjellige ! :)

 

 

Har de ikke noe å frykte fra det korrupte, lavpannede militærpolitiet der nede..... Det var dagens! Du vet visst ikke stort om verden utenfor trygge, lille Norge :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...