Gå til innhold

Test: Lenovo Thinkpad T400s


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er det flere som lurer på hvorfor de kun har VGA-utgang til skjermen? Savner DVI på T400 også!

 

De har VGA + DisplayPort på T400s. Grunnen til VGA i stedet for DVI har nok med kundegruppen å gjøre, samt plass, VGA + DVI tar nemlig en god del plass - også internt. I og med at dette er en "typisk" "business" bærbar vil nok brukergruppa ofte komme bort i tilfeller der man har bare VGA å koble seg opp mot. Opplever selv det ofte når jeg skal koble meg mot prosjektør hos kunde. Og adapter har man garantert lagt igjen hjemme.

 

Til DisplayPort har man DVI adapter, men mange bruker nok dockingstasjon når denne brukes på kontorer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde vært VGA + HDMI, slik at man fikk digital lyd ut og i samme kabel som nevnt tidligere i tråden. Men det har vel igjen med kundegruppen å gjøre. desverre når den er så nær å være perfekt for mange kundegrupper. Dog litt ulogisk at de dropper HDMI når de går for 4500HD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror uansett de fleste som bruker denne på kontoret sitter med en ekstern skjerm. Problemet med VGA er ganske klart (eller skal jeg si uklart) når man kobler til en 24" skjerm. Den vanlige dockingstasjonen til T400 har heller ikke DVI, men man kan kjøpe en DVI-dockingstasjon til 1800 da.. :roll:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bra gjennomgang og opplysende kommentarer, som har avgjort valget mellom PC laptop og Macbook Pro for meg. Har stasjonær iMac G5, men har nå byttet ut to tastaturer (siste var aluminium) og hakker i vei på DasKeyboard.

 

Keen på keybord, fordi det blir mange timers tasting i løpet av dagen. Og min gamle, elskede Travelmate orker snart ikke stå opp lenger. Tasturet på den er fantastisk, men det har vært mye tull ellers. Varm blir den også.

 

Og Macbook Pro? Skjønner ikke hvorfor så mange skryter den opp i skyene som en "writers" tool. Prøvetastet i butikken og ble ikke fornøyd.

 

Jeg kjøper Lenovo t400s utfra det jeg har lest i testen her. Windows eller ikke.

 

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...