Gå til innhold

[Løst]Hvilket parti er økonomisk sett best for en student? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KrF vil i allefall utvide studentåret med en måned, økonomisk sett.

 

Altså du får stipend for en måned mer i året.

 

Hva er poenget? Er vel like greit å bare øke den nåværende støtten. Ellers lurer jeg på hva jeg skal med 7k den 15 juni når semesteret er over. Vil dette forslaget få konsekvenser? Altså siden man får økt støtte så vil man kunne tjene ennå mindre får å få reduksjon i stipendet? Ville isåfall gi mening og det er et slag i magen til de som klarer å kombinere jobb og studier.

 

I alle mine år som student, har jeg hatt siste eksamen i vårsemesteret i juni. Selv om jeg har hatt muligheten til å jobbe 3 uker i juni, vil jeg ikke få neste lønning før midten av juli. Tidligere i år fikk jeg utbetalt studielån 15. mai, og fikk utbetalt lønn 12. juli. Jeg hadde heldigvis oppsparte midler jeg kunne leve på, men jeg kan umulig tenke meg at alle er like heldige som meg.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at øknomisk sett (og forsåvidt ellers også) er Høyre det beste studentpartiet. De kommer til å øke studiestøtten til 2G (folketrygdens grunnbeløp som tilsvarer ca. 140 000,- mot dagens 86 000,-) Jeg er selv student og kan bekrefte at en slik økning ville faktisk gjort det mulig å være student uten å jobbe og fortsatt ha bra levekår.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at øknomisk sett (og forsåvidt ellers også) er Høyre det beste studentpartiet. De kommer til å øke studiestøtten til 2G (folketrygdens grunnbeløp som tilsvarer ca. 140 000,- mot dagens 86 000,-) Jeg er selv student og kan bekrefte at en slik økning ville faktisk gjort det mulig å være student uten å jobbe og fortsatt ha bra levekår.

 

Dette var veldig interessant! Gidder du finne frem en kilde, evt en tidsplan? Det høres veldig ut som ett sitat som kan ha kommet nå på tampen av valgkampen uten noen reel prioritering.

 

Jeg har forsåvidt stemt Høyre selv, om det virker som jeg driver med svartmaling av partiet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...