Gå til innhold

Bærbar til studie og fritid, trenger dom


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg skal flytte nordover og bo på 10kvadrats rom i et år, bestemte jeg meg for å gjøre ett innkjøp av laptop. Jeg kunne drassa med meg GAMER pc'n min, men har bestemt meg for å fokusere mer på studiene og andre ting, og vil uansett ha en bærbar for å kunne slippe å sitte alene på rommet for å spille litt.

 

Jeg har lett etter en pc som er stabil og med kapasitet til å takle litt mer krevende oppgaver og gode spill. Da jeg helst spiller spill som er litt mindre grafikk krevende enn værstingene ute der, og ikke bryr meg spesielt om grafikken er på topp, bare at jeg faktisk kan spille det og heller fokusere på gameplay :)

 

Harddisk er ikke spesielt viktig ettersom jeg er en tilhenger av ekstern hdd.

 

Når det kommer til OS synes jeg xp er best for bærbar, og prøver å unngå så mye ekstra unødvendige programmer som overhodet mulig.

 

Jeg har sett på en del og har kommet fram til denne:

http://www.pckiosken.no/PartDetail.aspx?q=...59%3br:hardware

 

Prisen er i høyeste laget. Jeg ser helst at det holder seg så nært 5000,- som mulig, men kan strekke meg opp mot 6 hvis det er et røverkjøp på gang ;-)

 

Hvis noen har innlegg eller kritikk på valget mitt og/eller vet av et bedre alternativ, så setter jeg svært pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det er ett godt valg. Hadde forøvrig anbefalt denne eller 17-tommeren (7735ZG) fra MPX.no, men der er 5738 noe dyrere enn linken du viser til.

 

Forøvrig en svært god maskin med jevn over gode specs, samt LED skjerm.

Kommer jo også med Vista Home Premium, og vil dermed kvalifisere til Windows7-bytte programmet ( i motsetning til maskiner levert med Vista Basic)

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen, går for 17 tommeren pga det du nevnte.

 

Heisann!

Tenkte og kjøpe 7735/7738 selv! Kunne du giddet å oppdtadere litt her, når du for pcen? Ville likt og vite litt mer om den enn det som står ute på nettet (finner nesten ingen bruker-info om pcen xd)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...