Gå til innhold

Partibarometer for august og september 2009 (Stortingsvalg 2009)


Partibarometer for august og september 2009  

695 stemmer

  1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

    • Demokratene
      2
    • Det Liberale Folkeparti
      13
    • Det Norske Arbeiderparti
      124
    • Fremskrittspartiet
      196
    • Høyre
      110
    • Kristelig Folkeparti
      13
    • Kystpartiet
      2
    • Miljøpartiet De Grønne
      14
    • Norges Kommunistiske Parti
      2
    • Rødt
      34
    • Senterpartiet
      22
    • Sosialistisk Venstreparti
      49
    • Venstre
      88
    • Norgespatriotene
      4
    • Nordisk Forsvar
      1
    • Annet
      1
    • Vet ikke/ingen formening
      20
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

    • Demokratene
      11
    • Det Liberale Folkeparti
      11
    • Det Norske Arbeiderparti
      41
    • Fremskrittspartiet
      244
    • Høyre
      8
    • Kristelig Folkeparti
      46
    • Kystpartiet
      3
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      19
    • Rødt
      50
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      143
    • Venstre
      5
    • Norgespatriotene
      56
    • Nordisk Forsvar
      1
    • Vet ikke/ingen formening
      47
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

    • Ap og Høyre
      45
    • AP og Venstre
      49
    • AP, SV og SP
      73
    • AP og SV
      72
    • AP og SP
      19
    • AP og KRF
      4
    • AP, SP og KRF
      3
    • Venstre, KRF og SP
      13
    • Venstre, KRF og Høyre
      23
    • KRF og Høyre
      7
    • Venstre og Høyre
      40
    • Høyre og FRP
      176
    • Høyre, FRP og Venstre
      30
    • Høyre, FRP og KRF
      16
    • FRP og KRF
      7
    • FRP og Venstre
      10
    • Høyre, Venstre, Frp og Krf
      14
    • Ap, Venstre og Høyre
      19
    • Ingen av de nevnte
      21
    • Vet ikke/ingen formening
      54
  4. 4. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)?

    • Det Norske Arbeiderparti
      259
    • Fremskrittspartiet
      258
    • Høyre
      293
    • Kristelig Folkeparti
      45
    • Senterpartiet
      86
    • Sosialistisk Venstreparti
      146
    • Venstre
      223
    • Ingen
      9
    • Rødt
      78
    • Ingen av de nevnte
      23
    • Vet ikke/ingen formening
      22
  5. 5. Har du endret politisk ståsted siden juli?

    • Ja
      96
    • Nei
      519
    • Vet ikke/ingen formening
      80
  6. 6. Hva blir dine hjertesaker frem mot valget (mulig å krysse av flere)?

    • Milijø
      231
    • Skole
      373
    • Eldreomsorg
      106
    • Skattelette
      201
    • Likelønn
      61
    • Innvandring
      300
    • Samferdsel
      236
    • Vei
      231
    • Jernbane
      165
    • Helse
      220
    • Kollektivtilbud
      233
    • Annet
      149
    • Vet ikke/ingen formening
      38
  7. 7. Er disse utslagsgivende for hva du stemmer?

    • Ja
      519
    • Nei
      100
    • Vet ikke/ingen formening
      76
  8. 8. Synes du den nåværende regjering har gjort en god jobb?

    • Ja
      254
    • Nei
      341
    • Vet ikke/ingen formening
      100


Anbefalte innlegg

Skjønner godt at Venstre ikke vil sammarbeide med FRP. Venstre vil jo gjøre Oslo om til verdens største asylmottak, ha litt mer "flyt" i grensene....

 

Sett deg litt mer inn i ting ;) Venstre vil øke flyktningkvotene noe (ikke innvandring), og vil øke arbeidsinnvandring fra innad i Europa. Det vil si folk som kan komme hit å jobbe.

 

I tillegg er Lars Sponheim den mest maktsyke og psykisk ustabile partilederen Norge har. Konstant opptrer han iform av hersketeknikker, og det skal bra gjøres for å finne en politiker som syntes bedre om seg selv.

 

Hva baserer du dine antagelser om maktsykhet og psykisk ustabilitet på? Hvilke hersketeknikker bruker han? Er det noe galt i at en politiker synes bra om seg selv? Man burde vel kanskje synes at man er den beste kandidaten for Statsminister om man ønsker å være leder i et parti og samtidig skal unngå å være hyklersk.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor noen som helst gidder å sammarbeide med Venstre. Kanskje venstresiden er på utkikk etter en ny Stalin?

 

Mener du at Venstre er på venstresiden i norsk politikk. Beskriv, gjerne med eksempler hvordan Sponheim og Stalin er like.

 

Kjstokka: Inntresang spådom. Jeg tror faktisk at en mindretallsregjering med sentrumspartiene vil kunne lykkes rett og slett fordi det er den eneste regjeringen som ikke blir felt. Kan hende at en mindretalls rød-grønn regjering blir sittende da siden Venstre+krf ikke vil ta sjangsen på at en frp+høyre regjering ikke blir felt.

 

Jeg bor på furuset, det stedet i hele Norge der det er flest innvandrere samla sammen. Truet på livet, samt å bli banka opp er bare småtteri av ting jeg har opplevd fra disse menneskene. Media overdriver langt ifra. Hvis du vil ha bevis, så gå inn på SSB sine kriminalstatistikker.

 

Jada, SSB sine statistikker er lure de. De kan også leses overfladisk eller litt mer nøye. Om man går dem litt i sømmene ang innvandring og kriminalitet som er blitt gjort flere ganger her på forumet, blant annet av Tom Waits for Alice så er konklusjonen den samme hver gang. Statistikken viser at innen aldersgruppene så er ikke innvandrere mer kriminelle enne ikke-innvandrere.

 

Flesteparten av de med ikkevestlig bakgrunn bor i Oslo, og det er også her mesteparten av det kriminelle skjer. Sarkasmen din fungerer elendig når jeg er nødt til å forklare saken til deg som om du var et lite barn.

 

Blir vanskelig å ta deg seriøst når du tror det er nødvendig å prate til moderatorene som om de var et lite barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og vi siterer:

 

Og tar jeg ikke feil er det nærmeste du har kommet en utlending er å se Raja fra venstre på tv?

 

:)

 

....det var faktisk ikke sarkasme.

Nå er jeg litt forvirret. :)

 

Mener du at du var sarkastisk, eller at jeg var sarkastisk? Det fungerer uansett ganske dårlig på internett med mindre det er veldig åpenbart.

 

Jeg oppfattet utsagnet som ganske merkelig, og påpekte med et lite fnugg av ironi at det faktisk er mye innvandrere andre steder i Norge også. Her har vi blant annet et asylmottak, og stedet har ikke mer enn 6500 innbyggere.

 

:)

Lenke til kommentar
Sett deg litt mer inn i ting Venstre vil øke flyktningkvotene noe (ikke innvandring), og vil øke arbeidsinnvandring fra innad i Europa. Det vil si folk som kan komme hit å jobbe.

 

Si meg... har ikke AP kjørt det lignende opplegget de siste åra? Det de kalte for "arbeidsinnvandring" opplevde vi fra Oslo som noe helt annet.

 

Hva baserer du dine antagelser om maktsykhet og psykisk ustabilitet på? Hvilke hersketeknikker bruker han? Er det noe galt i at en politiker synes bra om seg selv? Man burde vel kanskje synes at man er den beste kandidaten for Statsminister om man ønsker å være leder i et parti og samtidig skal unngå å være hyklersk.

 

Der har vi forskjellen mellom Sponheim og de andre partilederne; Han syntes ikke han er den beste, han syntes han er den "eneste".

 

Mener du at Venstre er på venstresiden i norsk politikk. Beskriv, gjerne med eksempler hvordan Sponheim og Stalin er like.

 

Begge kjørte en rævapolitikk samtidig som de så på seg selv som en gave til menneskeheten.

 

Jada, SSB sine statistikker er lure de. De kan også leses overfladisk eller litt mer nøye. Om man går dem litt i sømmene ang innvandring og kriminalitet som er blitt gjort flere ganger her på forumet, blant annet av Tom Waits for Alice så er konklusjonen den samme hver gang. Statistikken viser at innen aldersgruppene så er ikke innvandrere mer kriminelle enne ikke-innvandrere.

 

De er ikke nøye ja. SSB mener bare at sistegenerasjonsinnvandrer faktisk er innvandrere skjønner du. Så talla er faktisk langt høyere ;) Og det er ikke jeg som trenger statistikk her, jeg BOR i Oslo, og jeg ser hva som foregår med mine egne øyne.

 

Så da spør jeg deg min geniale mann; Hvordan forklarer du voldtektene? http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter...enriks/5759702/

 

Eller prøver du å si at det ikke finnes nordmenn i Oslo?

 

Kanskje ta en titt her også? Virker visst som de er overrepresentert med 6 til 2 i 77 kullet(legg nøye merke til tabellen på side 14 angående hvor lovbrodd som oftest skjer).

http://www.ssb.no/emner/03/05/notat_200633/notat_200633.pdf

 

På side 114 i en annen blekke vil du også se at de er overrepresentert totalt sett:

http://www.ssb.no/emner/00/02/notat_200466/notat_200466.pdf

 

Blir vanskelig å ta deg seriøst når du tror det er nødvendig å prate til moderatorene som om de var et lite barn.

 

Blir vanskelig å ta deg seriøst når du mener man skal forskjellsbehandle "autoriteter" i et moderne demokrati.

 

Mener du at du var sarkastisk, eller at jeg var sarkastisk? Det fungerer uansett ganske dårlig på internett med mindre det er veldig åpenbart.

 

Det jeg nevnte med Raja var ikke ment som sarkasme.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Jeg går nok for venstre. Akkurat som mistenkt er det nesten ingen som misliker Venstre mest som parti. Venstresiden er glad for at jeg ikke er lenger til høyre mens høyresiden ser på meg som "en av dem". Easy peasy.

Hmm, synes det virker som om det er ganske mange som missliker dem jeg, spessielt FrPere og SV folk :p

Lenke til kommentar
Si meg... har ikke AP kjørt det lignende opplegget de siste åra? Det de kalte for "arbeidsinnvandring" opplevde vi fra Oslo som noe helt annet.

 

Åh? Hvordan vet du forskjellen på det du har møtt på som er arbeidsinnvandrere og det som er innvandrere? Jeg møter ofte på arbeidsinnvandrere i forskjellige stillinger. Er en god del leger og en hel del håndtverkere.

 

 

Der har vi forskjellen mellom Sponheim og de andre partilederne; Han syntes ikke han er den beste, han syntes han er den "eneste".

 

Jeg ser gjerne at du svarer mer nøye på spørsmålene mine. Hva baserer du dine antagelser om maktsykhet og psykisk ustabilitet på? Hva gjør sponheim som gir den tro på at han mener han er den eneste? Han har støttet andre statsministerkandidater opptil flere ganger.

 

 

Begge kjørte en rævapolitikk samtidig som de så på seg selv som en gave til menneskeheten.

 

Synes du virkerlig de kriteriene er gode nok til å sammenligne Stalin og Sponheim? Igjen, svar gjerne bedre på spørsmålene mine. Mener du at Venstre er på Venstresiden i norsk politikk.

 

 

De er ikke nøye ja. SSB mener bare at sistegenerasjonsinnvandrer faktisk er innvandrere skjønner du. Så talla er faktisk langt høyere wink.gif Og det er ikke jeg som trenger statistikk her, jeg BOR i Oslo, og jeg ser hva som foregår med mine egne øyne.

 

Hva er en sistegenerasjonsinnvandrer? mener du førstegenerasjonsinnvandrer?

 

Og mener du at andregenerasjonsinnvandrere er mer kriminelle? Dette strider isåfall med alle tegn som viser det motsatte. Nemmelig at jo flere generasjoner i landet de er jo mer like nordmenn blir dem på alle måter.

 

I tillegg er det totalt irrelevant å bruke personlige opplevelser som du har fordi du bor i Oslo. Det er ingen måte for oss annet enn gjennom statistikk å vite at dine opplevelser er representative for befolkningen.

 

Så da spør jeg deg min geniale mann; Hvordan forklarer du voldtektene? http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter...enriks/5759702/

 

Les nøyere. Dette er ikke alle voldtekter, men alle overfallsvoldekter. Dette er en type voldtekt som ikke er en typisk norsk ting ja. Hvis man derimot ser på andre typer voldtekter (som faktisk er langt flere i antall) så er bildet nærmest snudd opp ned. Det er ikke innvandrere som utnyttter og voldtar fulle jenter på fest.

 

Kanskje ta en titt her også? Virker visst som de er overrepresentert med 6 til 2 i 77 kullet(legg nøye merke til tabellen på side 14 angående hvor lovbrodd som oftest skjer).

http://www.ssb.no/emner/03/05/notat_200633/notat_200633.pdf

 

Veldig bra undersøkelse dette, selv om den er litt gammel. Leste du dog det som sto der, eller så du bare på grafen? Teksten forklarer blant annet at usikkerhetsprosenten er en god del høyere på innvandrerene enn de norske på grunn av forskjellen i størrelsen på gruppen. I tilegg står det også at størsteparten av forskjellen mellom innvandrere og nordmenn her er et resultat av at innvandrere har større sjangse til å bli vaneforbrytere. Mens nordmenn som gjør noe kriminelt ofte bare har de som engangsoforselser er det flere av innvandrerne som havner inn i kriminaliteten over lengre tid. Selve antallet forbrytere (ikke antallet forbrytelser) er rimelig likt.

 

På side 114 i en annen blekke vil du også se at de er overrepresentert totalt sett:

http://www.ssb.no/emner/00/02/notat_200466/notat_200466.pdf

 

Ja, det er dette folk flest refferer til, og det tar rett og slett ikke hensyn til at det er mange flere (per person) som er unge voksne blant innvandrere enn nordmenn og unge voksne er sterkt overrepresentert på kriminalitetsstatistikker for både nordmenn og innvandrere.

 

Blir vanskelig å ta deg seriøst når du mener man skal forskjellsbehandle "autoriteter" i et moderne demokrati.

 

Er ikke snakk om å forskjellsbehandle. Er snakk om å ikke være arrogant nok til å gå på et av norgest største politiske debattfora og tro at moderatorne er barn i forhold til en selv.

 

Hmm, synes det virker som om det er ganske mange som missliker dem jeg, spessielt FrPere og SV folk tongue.gif

 

Det er helt klart folk som misliker Venstre, men det er nok få som misliker dem mest. Frp misliker nok SV og de lengst til venstre mest, og SV misliker nok Frp mest. Sånn generelt. Men Venstre er en stor utfordrer til SV i å pushe miljøpolitikk, og de nekter jo å samarbeide med Frp og det er de nok ikke så glade for.

Lenke til kommentar
Åh? Hvordan vet du forskjellen på det du har møtt på som er arbeidsinnvandrere og det som er innvandrere? Jeg møter ofte på arbeidsinnvandrere i forskjellige stillinger. Er en god del leger og en hel del håndtverkere.

 

På furuset har vi mange fremmedsrpåklige leger. 4 av de jeg har vært hos har feildiagnosistert meg, mot null norske leger(av 5).

 

Eneste utenlandske legen jeg har vært borte i som det har vært noe tess i var faktisk en tannlege. Han pratet flytende norsk, og gjorde faktisk en møkk god jobb selvom han brukte 2 timer på å trekke tanna. Ut av disse 5 menneskene var han den eneste som var integrert og som faktisk kunne jobben sin.

 

Med andre ord så prater jeg ut ifra erfaring og statistikk, hva med deg?

 

Jeg ser gjerne at du svarer mer nøye på spørsmålene mine. Hva baserer du dine antagelser om maktsykhet og psykisk ustabilitet på? Hva gjør sponheim som gir den tro på at han mener han er den eneste? Han har støttet andre statsministerkandidater opptil flere ganger.

 

Hitler ga til slutt opp kuppet, og ble istedet valgt demokratisk. Jeg har faktisk ingen overveldende kommentarer, det kan jeg innrømme. Men hvis vi skal være helt ærlige her, BARE SE PÅ KAREN! http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00..._70803016x9.jpg

 

Synes du virkerlig de kriteriene er gode nok til å sammenligne Stalin og Sponheim? Igjen, svar gjerne bedre på spørsmålene mine. Mener du at Venstre er på Venstresiden i norsk politikk.

 

I sosialpolitikken så mener jeg det. Det med Stalin mener jeg bare at hvis Sponheim hadde giddi å trimme skjegget, samt fiksa seg skikkelig bart, så hadde vi endt opp med to like ;) De har ganske lik personlighet og :)

 

Og mener du at andregenerasjonsinnvandrere er mer kriminelle? Dette strider isåfall med alle tegn som viser det motsatte. Nemmelig at jo flere generasjoner i landet de er jo mer like nordmenn blir dem på alle måter.

 

Ikke hvis det er null integrering, noe som er tilfellet her på Oslo øst. Sistegenerasjon er de som nettopp har kommet.

 

I tillegg er det totalt irrelevant å bruke personlige opplevelser som du har fordi du bor i Oslo. Det er ingen måte for oss annet enn gjennom statistikk å vite at dine opplevelser er representative for befolkningen.

 

Jeg har en hel generasjon bak meg, og kan gjerne skaffe underskriver. Groruddalen er det mest tettbebygde stedet i hele Norge, så ikke undervurder det. Dessuten så er det jeg som er midt oppi smørøyet, ikke du.

 

Les nøyere. Dette er ikke alle voldtekter, men alle overfallsvoldekter. Dette er en type voldtekt som ikke er en typisk norsk ting ja. Hvis man derimot ser på andre typer voldtekter (som faktisk er langt flere i antall) så er bildet nærmest snudd opp ned. Det er ikke innvandrere som utnyttter og voldtar fulle jenter på fest.

 

Så da er det greit med overfallsovertekter, er det det du prøver å si?

 

Veldig bra undersøkelse dette, selv om den er litt gammel. Leste du dog det som sto der, eller så du bare på grafen? Teksten forklarer blant annet at usikkerhetsprosenten er en god del høyere på innvandrerene enn de norske på grunn av forskjellen i størrelsen på gruppen. I tilegg står det også at størsteparten av forskjellen mellom innvandrere og nordmenn her er et resultat av at innvandrere har større sjangse til å bli vaneforbrytere. Mens nordmenn som gjør noe kriminelt ofte bare har de som engangsoforselser er det flere av innvandrerne som havner inn i kriminaliteten over lengre tid. Selve antallet forbrytere (ikke antallet forbrytelser) er rimelig likt.

 

Dette er ingen unnskyldning.

 

Ja, det er dette folk flest refferer til, og det tar rett og slett ikke hensyn til at det er mange flere (per person) som er unge voksne blant innvandrere enn nordmenn og unge voksne er sterkt overrepresentert på kriminalitetsstatistikker for både nordmenn og innvandrere.

 

Hvorfor er somalere ekstremt overrepresentert da? Du har vel en unnskyldning for det og da?

 

Er ikke snakk om å forskjellsbehandle. Er snakk om å ikke være arrogant nok til å gå på et av norgest største politiske debattfora og tro at moderatorne er barn i forhold til en selv.

 

Jeg er ikke arrogant, jeg forskjellsbehandler bare ikke, noe jeg trodde dere sosialester var ganske gode på(ser vi bortifra innvandringsvis).

 

Det er helt klart folk som misliker Venstre, men det er nok få som misliker dem mest. Frp misliker nok SV og de lengst til venstre mest, og SV misliker nok Frp mest. Sånn generelt. Men Venstre er en stor utfordrer til SV i å pushe miljøpolitikk, og de nekter jo å samarbeide med Frp og det er de nok ikke så glade for.

 

Venstre prøver å føre politikk i Oslo uten å engang ha settet sin fot forbi holmenkollen. Du kan værsågod si hva du vil om denne innvandringspolitikken, men jeg BOR her, jeg har blitt trua på livet, vært nødt til å bytte skole, og blitt banka livskiten ut av. Alt fordi politikerne dine ikke vet hva integrering er!

Lenke til kommentar
Jeg går nok for venstre. Akkurat som mistenkt er det nesten ingen som misliker Venstre mest som parti. Venstresiden er glad for at jeg ikke er lenger til høyre mens høyresiden ser på meg som "en av dem". Easy peasy.

Hmm, synes det virker som om det er ganske mange som missliker dem jeg, spessielt FrPere og SV folk :p

Av alle fordommene folk har mot FrP så er kanskje den mest overveldende, og den jeg har opplevd som mest korrekt, at de har en tendens til å mislike veldig mye. Og når de først misliker noe så hater de det virkelig. Svært få moderate temperament der.

Lenke til kommentar
Jeg går nok for venstre. Akkurat som mistenkt er det nesten ingen som misliker Venstre mest som parti. Venstresiden er glad for at jeg ikke er lenger til høyre mens høyresiden ser på meg som "en av dem". Easy peasy.

 

Haha, har faktisk merket det samme.

Nå skal det sies at jeg har aldri har stemt utifra å bli likt av venner og bekjente, det er strengt tatt en privatsak, så om man ikke vil si det så har stort sett folk forståelse for det.

 

Forøvrig forhåndsstemte jeg på lørdag.

Lenke til kommentar

Jeg får alltid god respons når jeg sier at jeg stemmer Venstre. Jeg tror det er fordi man kan være veldig uinformert og stemme på H, AP, Sv og FrP (og ikke minst KrF), men for å stemme Venstre så må du ha en grunn. Det var noe som gjorde at du valgte dette litt sære, litt mindre partiet som veldig mange ikke vet så mye om, men som alle vet ikke er et radikalt parti. Stemmer man V så har man en grunn, så kan jeg heller unnlate å nevne den grunnen.

Lenke til kommentar
På furuset har vi mange fremmedsrpåklige leger. 4 av de jeg har vært hos har feildiagnosistert meg, mot null norske leger(av 5).

 

Eneste utenlandske legen jeg har vært borte i som det har vært noe tess i var faktisk en tannlege. Han pratet flytende norsk, og gjorde faktisk en møkk god jobb selvom han brukte 2 timer på å trekke tanna. Ut av disse 5 menneskene var han den eneste som var integrert og som faktisk kunne jobben sin.

 

Med andre ord så prater jeg ut ifra erfaring og statistikk, hva med deg?

 

Beklager, men statistikken din er nok ikke mye verd uten et representativt utvalg. Da blir det bare synsing og det regner jeg med du skjønner at det ikke går ann å argumentere mot.

 

Hitler ga til slutt opp kuppet, og ble istedet valgt demokratisk. Jeg har faktisk ingen overveldende kommentarer, det kan jeg innrømme. Men hvis vi skal være helt ærlige her, BARE SE PÅ KAREN! http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00..._70803016x9.jpg

 

Ah, såklart. Nå som du også har slengt inn en obskur referanse til Hitler og i tilegg fått meg til å endelig se på Sponheim så er jeg jo helt enig. :roll:

 

Ikke hvis det er null integrering, noe som er tilfellet her på Oslo øst. Sistegenerasjon er de som nettopp har kommet.

 

Såklart vil man ha enkelt områder hvor det ikke fungere like bra som andre. Men sett som en helhet så er dette ikke noe voksende problem og integrerin over tid fungerer.

 

 

Jeg har en hel generasjon bak meg, og kan gjerne skaffe underskriver. Groruddalen er det mest tettbebygde stedet i hele Norge, så ikke undervurder det. Dessuten så er det jeg som er midt oppi smørøyet, ikke du.

 

Du er altså talerøret for alle på din alder? Og du klager på Sponheim? :p Underskrifter har da ingen verdens ting å si. Dine personlige erfaringer, eller de personlige erfaringene til folk rundt deg teller null om det er målet å ha en saklig debatt.

 

 

Så da er det greit med overfallsovertekter, er det det du prøver å si?

 

Ja det er akkurat det jeg prøver å i si :roll:

 

Det jeg sier er at seksuelle overgrep skjer blant visse type mennesker i en her kultur, men forsjellige kulturer har forskjellige måter å uttykke disse overgrepene. Mens det for innvandrere faller mer naturlig å voldta på en slik måte så finner norsker det mer naturlig å voldta på andre måter. Dette har med hva man er vant med fra samfunnet man kommer fra å gjøre. Det betyr ikke at det er fler voldtektsmenn blant innvandrere enn nordmenn.

 

Dette er ingen unnskyldning.

 

Ingen unnskyldning for hva? Jeg unnskylder da ingen verdens ting, bare forklarer deg hvorfor konklusjonene du trekker fra den statistikken er feil.

 

 

Hvorfor er somalere ekstremt overrepresentert da? Du har vel en unnskyldning for det og da?

 

Bra at du klarer å se at noen kulturer er mer representerte enn andre. :) Dette er igjen ikke snakk om å finne en unnskyldning, men en årsak. Alt har en årsak, også dette. Jeg regner med, uten å ha videre statistikk på det at forskjellene kan forklares med forskjeller i samfunn, alderssammensetning, og krig i hjemlandet.

 

Jeg er ikke arrogant, jeg forskjellsbehandler bare ikke, noe jeg trodde dere sosialester var ganske gode på(ser vi bortifra innvandringsvis).

 

Du tror nå så mye rart :) Men sosialist er jeg ikke, jeg er en sosialliberalist.

 

Venstre prøver å føre politikk i Oslo uten å engang ha settet sin fot forbi holmenkollen. Du kan værsågod si hva du vil om denne innvandringspolitikken, men jeg BOR her, jeg har blitt trua på livet, vært nødt til å bytte skole, og blitt banka livskiten ut av. Alt fordi politikerne dine ikke vet hva integrering er!

 

Og fordi de som har banket deg opp er innvandrere så er det innvandringspolitikken som det er noe feil med? Hva skal jeg som har blitt banket opp av norske ungdommer i mine yngre dager si da? At de var dårlige integrerte?

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at flest folk ville stemt FRP (29.96%), når det samtidig er helt klart partiet folk flest minst liker (34.08%).

 

Kan det ha med at mange folk peker på FRP som sin kandidat. Mens blant ikke-velgerne av FRP, er FRP mest forhatt ?

 

Som allerede nevnt i tråden, så er FrP et parti folk "elsker å hate" -alle på venstresiden har FrP (på motsatt ende av partirekka) som det partiet de liker minst, mens alle på høyresiden har SV som sin hovedfiende, og det gjenspeiles av at SV med 20% er nummer to på "liker minst"-lista. Så har vi de i sentrum, som egentlig liker begge fløypartiene tilnærmet like dårlig, men på en slik avstemming må velge å stemme på ett av dem..

Lenke til kommentar
Hitler ga til slutt opp kuppet, og ble istedet valgt demokratisk. Jeg har faktisk ingen overveldende kommentarer, det kan jeg innrømme. Men hvis vi skal være helt ærlige her, BARE SE PÅ KAREN! http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00..._70803016x9.jpg

 

Ah, såklart. Nå som du også har slengt inn en obskur referanse til Hitler og i tilegg fått meg til å endelig se på Sponheim så er jeg jo helt enig. :roll:

 

Reductio ad Hitlerum.

Eller Godwins lov.

Lenke til kommentar

jeg stoler på at det norske folk gir arbeider partiet flertall, de er passive på noen områder, men i alle fall ingenting som går til HELVETE når de styrer. Vi har det ikke vondt her i Norge, har vi vell? Og hvem har regjert det meste av tiden som har ført oss hit?

 

FRP lurer masse folk med de syke løftene sine, hvis de får makt har det 2 mulige utfall:

 

1. De gjennomfører det de sier og kjører hele landet på ræva.

2. De skjønner at programmet deres ikke kan gjennomføres, og alt blir stående som

tomme valgløfter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...