Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøp av vaskemaskin (kombi vask/tørk)


Anbefalte innlegg

Vi går og lurer litt på en ny vaskemaskin som også kan klare og tørke. I den forbindelse så lurer jeg på om en slik kombimaskin er like effektiv som om man skulle hatt en egen tørketrommel ved siden av?

 

Vi lurer på en maskin som heter: AEG 16850 som er en kombi vask/tørk maskin.

 

Setter pris på raske inspill her...

 

Her er bilde av maskinen:

showimage.aspx?img=WEB2_105541.jpg

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Hoover kombimaskin, og er strålende fornøyd med den.

 

Det eneste er jo at du ikke kan vaske og tørke samtidig, men for min del er ikke det noe problem siden jeg som regel henger opp tøyet til tørk.

 

Ytelsesmessig tror jeg ikke det er noe forskjell, og hvis du putter i noen tennisballer sammen med det som skal tørkes går det kjappere også.

Lenke til kommentar

Dette er bra maskin. Den beste er Miele men den koster vesentlig mer. Slike maskiner fungerer i små husholdninger med lite vask, men har du plass bør du kjøpe separat vask og tørk. Ulempen er at den rommer bare halv maskin som tørk. Hvis du skal vaske full maskin og tørke alt så må du først kjøre vaskeprogram, så ta ut halvparten og tørke to runder. Dette tar tilsammen bortimot en arbeidsdag...

Lenke til kommentar

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI for alt i verden ikke kjøp kombi!

 

De tørker på en helt annen måte. De bruker ikke masse varm luft som blir blåst igjennom, men KUN VARME!!! DVS at du nå kan si takk og farvel til strikken i boksere, sokker og ellers annet som har gummi i seg, i tillegg så kommer klærne dine til å stinke svidd gummi. glhf

Lenke til kommentar
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI for alt i verden ikke kjøp kombi!

 

De tørker på en helt annen måte. De bruker ikke masse varm luft som blir blåst igjennom, men KUN VARME!!! DVS at du nå kan si takk og farvel til strikken i boksere, sokker og ellers annet som har gummi i seg, i tillegg så kommer klærne dine til å stinke svidd gummi. glhf

Hvis det lukter svidd gummi av klærne dine, samt at trusestrikken tar kvelden, så velger jeg å tro at det er noe galt med vaskemetoden din...

 

Dessuten så virker det som om flertallet av alle jeg har snakket med roser kombimaskinen opp i skyene. Vel og merke hvis man kjøper en dyrere modell...

Lenke til kommentar
De tørker på en helt annen måte. De bruker ikke masse varm luft som blir blåst igjennom, men KUN VARME!!! DVS at du nå kan si takk og farvel til strikken i boksere, sokker og ellers annet som har gummi i seg, i tillegg så kommer klærne dine til å stinke svidd gummi. glhf

Kombimaskiner har også vifte som blåser varmluft. Noen produsenter har også hevdet at de har kraftigere luftstrøm i kombimaskiner enn i rene tørketromler for å kompensere for mindre trommelvolum.

 

Hvis det lukter svidd gummi tyder det på at det er noe feil. Kanskje for sterk varme pga dårlig vifte, feil på termostat eller for dårlig luftsirkulasjon pga for full maskin.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da kan jeg meddle at vaskemaskinen har vært i bruk nå i ca. en uke og den fungerer utmerket.

 

Ingen brente trusestrikker og svidd lukter det heller ikke.

 

Vi legger inn tøy til vask og tar det ut knusk tørt og legger det rett i skapet. Det står at vaske/tørketiden er beregnet til litt over fire timer, men etter 3,5 timer er den helt ferdig.

 

Er veldig fornøyd med maskinen så langt!

Lenke til kommentar

Så TV2 hjelper deg i går og de testet kobivaskemaskiner. De testet 3 maskiner BOSCH (12000kr), AIG(12000kr) og MIELE(18000kr)

 

Vaksemaskin: Dårligere skyllefunksjon av samtlige i forhold til en orndinær.

Tørketrommel: Tørker bare halvparten av en klesvask (samtlige)

 

AIG som du refererer til kom best ut, miele på andre plass og bosch var desitert dårligst.

 

Tv2 hjelper deg anbefalte AIG til små familier med plass mangel.

 

Har man ikke plass så er det en enkel sak. Men har du plass til både vask og tørk kommer du nok bedre prismessig, kvalitetsmessig og effektivitetsmessig (du vasker og tørker samtidig) ut av d med begge delene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...