Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beholde/selge - hva ville dere gjort?


Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg flytter for å studere, og da skal jeg ikke jobbe stort. Det betyr at det blir dyrt for meg å ha med meg bilen min.

 

Pr.måned kan jeg få ned bilutgiftene til rundt 12-1300.

 

Bilen har et halvt år igjen før den skal på EU-kontroll.

 

Jeg kan få 500,- pr.mnd i støtte av familie til bilen.

 

 

 

Hva ville dere gjort av disse tre valgene?

 

 

1. Selge bilen nå. Regner med rundt 25-30.000,- for den.

 

2. Beholde bilen i hvert fall til etter nyttår og etter EU-kontroll, slik at jeg har glede av bilen enda lenger og kanskje kan få solgt den lettere etter en fersk EU-kontroll?

 

3. Beholde bilen så lenge jeg kan eller til bilen må på en kostbar rep?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er opp til deg selv egentlig. Hvis du ikke kommer til å bruke bilen er det ingen grunn til å beholde den. Men ville selv vært skeptisk til å kjøpe en bil som må på eu kontroll etter 6 måneder.

Jeg trenger den jo egentlig ikke, men alt blir lettere hvis jeg beholder den.

 

Vil bare høre litt hva dere her inne tenker om saken.

 

Du har kanskje et poeng når det gjelder EU-kontrollen.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så tvilsomt med en bil som må på EU kontroll etter 6 mnd. Det betyr jo intet mindre enn at det tilfeldigvis er 1.5 år siden sist den var på kontroll (evt. 3.5 om den er mindre enn 4 år gammel).

Faktoreres prisen på en EU kontroll inn i prisen vil jeg si det har lite å si. Evt. mangler bør du jo finne uansett, iallefall dem som finnes på en EU kontroll.

Lenke til kommentar

Du er vant til ha bil og da blir det tungvindt uten.

 

Behold den - og gled deg over at den gjør livet lettere. Dropp en fest i dann og vann og sett av noe penger til det evt kommer en litt dyrere reperasjon.

 

Snill familie du har

 

Lykke til med studiene...

Lenke til kommentar

Skal du studere i en by med ok kollektivt nett?

 

Når jeg bodde i Fredrikstad var jeg avhengig av bil, men når jeg flyttet til Oslo fant jeg ut at kollektivtrafikken var såpass god, og det var såpass vanskelig å få gratis parkeringsplasser rundt omkring at det ble til at jeg brukte bilen 1 gang annenhver uke.

 

Mellom de gangene stod den på gata og fikk parkeringsbulker og ble utsatt for annet herverk. De ble en del ekstra utgifter for å ha med seg en bil man ikke hadde brukt for.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...