Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg ser etter en god bil til å Drifte\Sladde med :D Har du PEILING


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TØFF HVERDAGS BIL ?!?!?

 

Øy du ser tydelighvis ikek for deg i hodet akuratt nå det samme som jeg ser for meg. Snakker litt mer pettersolberg utgave subaru bare i road car, skal love deg jeg skulle klarte og brenne gummi fra sandefjord til oslo om dekka bare hadde holdt :p Morro bil og legge bredt. Men tydeligvis ikke alle er enig med meg... :(

 

Too bad jeg skulle gjerne hatt en :)

Skrevet

Klart en godt trimma WRX STI hadde vært noe,

men mener hvis han skal ha driftebil, så er det

vel litt bedre å begynne med en rein RWD ;)

 

Ta f.eks denne

Impreza`n med 263whp til 360 000

i forhold til denne 200SX S14 med 566whp til 145 000 :)

 

Vet de ikke kan sammelignes annet enn potensiell lekebil :)

 

 

Sånn tenker jeg på, bare i mer roadcar type .

 

Fant visst samme bil vi, men det var kanskje fordet vi

begge tenkte på det første og beste siden det ikke er

snakk om noe spesifikt :)

Skrevet (endret)

Netopp av den grunn kunne jeg tenkt meg en uskilta bil,

så var en grunn til at jeg valgte en med og en uten ;)

 

En annen ting er vel at om SV skulle dukke opp med tralla

så får du nok en regning på de ekstra hestene som var i

Impreza`n :mrgreen:

 

Edit: Ergo: Masse moro for lite penger uten skilt,

lite moro for masse penger med skilt :p

Endret av Pluggen
Skrevet

Hvis trådstarter er seriøs, er vel det ikke verre enn å ta kontakt med den norske klubben for drifting. Husker ikke navnet deres, men de hadde en oppvisning på Eikås tidligere i sommer der en BMW 3-serie, en Nissan Laurel, en 200SX S13 og en Open Omega ble brukt. Med andre ord, så er jo det biler å vurdere.

Skrevet

Sierra (Cosworth), Bmw 3-serie e30,e36, Volvo 2xx,7xx, Nissan 200sx, er vel de mest brukte til drifting her i landet ihverftall. Men det kommer jo ann på trådstarters pris klasse, og skilt planer.

Skrevet

Hvis Mazda rx-7 kjører på bakhjula, er jo den absolutt en bil og vurdere! med en 1,3L motor er den billig og få skilter på fremdeles som den har kraften til en 2.0 og 200hk+..

Skrevet

En Rx-7 FD har 1.3 liters motor med twin-turbo, 255hk og er ganske lett å skremme litt ekstra effekt utav. Ikke mange hundre ekstra men turbotrykk og slikt kan du tjene en del på.

Skrevet

her har du en billig mazda med 200HK på bakhjula.

har du en film at noe som ser ut til å være en ganske standard RX7.

 

Hadde jeg ikke vært så praktisk at jeg vil ha 4 dører og 5 seter + litt bagasjeplass, kunne jeg lett ha tenkt meg en sånn! Though, valget er jo 80k for en 1990/198 000km eller 169k for en 1992/75 000km .. mangler litt valg i mellom! :/

Skrevet

En Mazda RX7 kan fort bli veldig dyr å ha.. Må ha stoore servicer ofte for at apexene ikke skal gå dukken. Snakk om ca hver 60 000 eller no..

 

Jeg ville anbefalt en 200sx, ferdig bygget.

Skrevet
En Mazda RX7 kan fort bli veldig dyr å ha.. Må ha stoore servicer ofte for at apexene ikke skal gå dukken. Snakk om ca hver 60 000 eller no..

 

Jeg ville anbefalt en 200sx, ferdig bygget.

Enig i at en 200sx vil passe bedre for trådstarter. Rx-7 blir vel litt mer for spesielt interesserte, og 200sx skal være en nokså driftsikker bil, selv når den er trimmet. Eneste jeg mener å ha hørt om den er at den har en litt uggen topp-pakning eller noe slikt, men det kan godt være jeg tenker feil.

Skrevet

200sx er nok det beste ja. Det er en grunn til at 50% av driftebilene på Gatebil og D1 seriene er en 200 sx. Det er nesten litt for mange av dem nå synes jeg.

En toyota supra mk3 (2jz) kan jo også vurderes, litt dyrere men motor og kasse er jo enda mer holdbar en sr20dett'en som står i 200sx

Skrevet

Etter hva jeg har fått høre etter litt snakk med diverse baneførere,

så har jeg skjønt det som at CA18DET som står i 200SX S13 ikke

er spesielt bra til herjing, men SR20DET fra S14 er på lik linje som

2JZ-GTE hva gjelder holdbarhet, men har ingen egen erfaring som sagt..

 

2JZ er vel fra Supra MKIV, mens MKIIV hadde 1JZ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...