Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lurer på om ei man har mailkontakt med er ekte


Anbefalte innlegg

Er det noen måte man kan (på en høflig måte) finne ut om ei man skriver mail med er ekte eller con-artist? Jeg har hatt litt mailkorrespondanse med ei som er angivelig fra Australia, men gramatikken hennes får meg til å lure. Dessuten virker hun veldig gira på finne seg en ektemann (gjentar det flere ganger). Jeg er egentlig en som pleier å gi folk en sjanse, men det er ikke så hyggelig for meg hvis det sitter en fyr fra Nigeria i andre enden i stedet for den dødsfine dama på bildet jeg fikk tilsendt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Dersom noe som helst tyder på at hu ønsker å få tilsendt gave eller penger fra deg, så er det vel bare en ting å gjøre; kutte kontakten.

Lenke til kommentar
Dersom noe som helst tyder på at hu ønsker å få tilsendt gave eller penger fra deg, så er det vel bare en ting å gjøre; kutte kontakten.

 

Den biten er jeg klar over så den følger jeg med på. Hun sa hun var i Vest-Afrika på et oppdrag for tiden, så da er det nok bare å vente på pengekravet :)

Lenke til kommentar

Giftemål, gaver eller penger er ting som jeg er skeptisk til at folk man aldri har møtt andre steder enn på nett begynner å snakke om eller be om.

Be om bilde der hun holder et ark med navnet sitt, eller spør om tlf nummer og si du alltid har hatt lyst til å prøve å ringe rundt jorda.

At hun er den hun sier kan være vanskelig å bevise, men at hun faktisk er damen fra bildet og ikke en mann er enklere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Eller at man faktisk kan være heldig å ha blitt kjent med noen fra en annen del av hverden. Beste er nok å ikke bli følelsesmessig involvert før man er helt sikker som sagt ;)

edit: Men overdreven interesse for giftemål gir saken et litt skeptisk blikk ja.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Giftemål, gaver eller penger er ting som jeg er skeptisk til at folk man aldri har møtt andre steder enn på nett begynner å snakke om eller be om.

Be om bilde der hun holder et ark med navnet sitt, eller spør om tlf nummer og si du alltid har hatt lyst til å prøve å ringe rundt jorda.

At hun er den hun sier kan være vanskelig å bevise, men at hun faktisk er damen fra bildet og ikke en mann er enklere :)

Hvis det viser seg at hun er den hun er så setter hun sikkert ikke så mye pris på å måtte identifisere seg med en plakat, men jeg skal se hva jeg får til :) (Kom til å tenke på den nettsiden hvor folk legger ut bilder av con-artists som gjør sære ting for å bevise at de er den de er :p )

 

Eller at man faktisk kan være heldig å ha blitt kjent med noen fra en annen del av hverden. Beste er nok å ikke bli følelsesmessig involvert før man er helt sikker som sagt ;)

edit: Men overdreven interesse for giftemål gir saken et litt skeptisk blikk ja.

Har ikke noe følelser ennå, og jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt skremt av den tildels aggressive fokusering på giftemål, men samtidig så pirrer det nysgjerrigheten. Sikkert pga. at jeg har sett litt for mye Poirot i sommer. :)

Lenke til kommentar

Bare vær klar over at "jenter" som prøver å scamme på denne måten ofte bruker flere måneder med kontakt for å få deg til å knytte deg mer og mer, og uten å nevne noe om penger eller gaver.

 

Men for all del, kan jo være en ekte jente og! Webcam?

Lenke til kommentar

Takk for innspill og tips! :)

 

Jeg sendte en mail til henne(/han :ermm:) isted og forklarte at jeg følte at jeg ikke var helt sikker på at hun var den hun utga seg for å være og at jeg satte pris på om hun kunne motbevise meg :)

 

Jeg skrev imidlertid også på en hyggelig måte at jeg (etter å ha lest mailen hennes) ikke var den mannen hun var på utkikk etter. Strengt tatt så var ikke hun den jeg var på utkikk etter heller ettersom jeg egentlig leter etter en kopi av eksen min :hm:

Lenke til kommentar

greit nok at det gjekk som det gjekk da vel:P

 

men...

 

"Jeg sendte en mail til henne(/han ermm.gif) isted og forklarte at jeg følte at jeg ikke var helt sikker på at hun var den hun utga seg for å være og at jeg satte pris på om hun kunne motbevise meg"

syns den var frekk, hadde hu vert fake eller ekte hadde hu nok brøte kontakten eller bare tatt det litt tungt vist dere har prata lange å dype samtaler

 

for ein evt. neste gang... bare spør om hun vil bruke cam for å se hennes skjønne smil. gay men ikke sant...

Lenke til kommentar
"Jeg sendte en mail til henne(/han ermm.gif) isted og forklarte at jeg følte at jeg ikke var helt sikker på at hun var den hun utga seg for å være og at jeg satte pris på om hun kunne motbevise meg"

syns den var frekk, hadde hu vert fake eller ekte hadde hu nok brøte kontakten eller bare tatt det litt tungt vist dere har prata lange å dype samtaler

 

for ein evt. neste gang... bare spør om hun vil bruke cam for å se hennes skjønne smil. gay men ikke sant...

 

Vel, jeg prøvde å bruke så mange høflige fraser som jeg kunne, så det var ikke så røft som jeg kanskje ga inntrykk av her :)

 

Edit: Men jeg har ikke så mye erfaring med å sende mail med potensielle con-artists :p

Endret av Asmod
Lenke til kommentar

Lukter scam lang vei. Men du må for all del leke litt med henne og oppdatere oss om hvordan det utvikler seg.

 

Når det gjelder eksen din. Lykke til med å finne en kopi av et unikt individ. Med mindre du får henne tilbake vil du ikke finne ei som henne.

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Lukter scam lang vei. Men du må for all del leke litt med henne og oppdatere oss om hvordan det utvikler seg.

Hvis WillyWanker er rett i sin observasjon om at jeg var frekk, så blir det nok ikke flere oppdateringer. Hehe!

 

Når det gjelder eksen din. Lykke til med å finne en kopi av et unikt individ. Med mindre du får henne tilbake vil du ikke finne ei som henne.

Er nok ikke så mye sjanse for å få henne tilbake (skal kanskje treffe henne denne uka for å få en ordentlig prat), så jeg satser heller på at de gjør store fremskritt innen kloning ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...