Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Drømmer" om å være husmor -turnoff for evt. partner?


Anbefalte innlegg

Den personen som ser på sin livspartner som en "økonomisk byrde" kommer aldri til å bli lykkelig.

 

For min del vil jeg gjerne at min kone skal få ha et valg. Hvis hun ønsker å jobbe for å skape et godt hjem og oppdra barna selv i stedet for å la barnehagen gjøre det så er det noe jeg vil støtte henne i. Og jeg ser på det som like mye verdt som å jobbe og bringe penger inn i husholdningen.

 

Det er prisverdig at noen fortsatt ønsker å oppdra barna sine selv, fremfor å sette bort oppdragelsen til betalte oppdragelsesinstitusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Kunne gjerne jobbet et par dager i uka eller noe men det er max, vil "stelle" hjemmet heller.

 

Da jeg for noen år siden var lei av oppvasken og klær som aldri kom i skapet av seg selv, prøvde jeg å skaffe meg en sånn husholdningsmaskin. Etter å ha prøvd ulike modeller, er jeg litt skuffa - alle var like kompliserte og dyre i drift, så jeg leverte dem tilbake før garantien gikk ut. Dessuten så var de fulle av ubegriperlige software-bugs, alle aktiverte funksjonen om at jeg måtte "hjelpe til" ganske kjapt - en feil som bare ble verre og verre, noe som selvfølgelig ikke stod advart mot i den tynne bruksanvisningen. Googla problemet og det viser seg at dette er et vanlig problem som ingen til nå har klart å permanent bli kvitt. :hmm:

Lenke til kommentar
Språklig og mellommenneskelig utvikling skjer i barnehagen, ikke i hjemmet. Man ser forskjell på barn som er fulltid i barnehagen og ikke.

Men hva er fulltid? Jeg mener å huske at jeg gikk fra 10-11 til 15 i barnehagen (deltid selvsagt) og jeg tror ikke jeg har lidd pga det. Å gå 10 timer i barnehagen (7-17 mens foreldre er på jobb) når man i tillegg må legge seg i rundt syv-åtte eller når det er småbarn legger seg, vil jo gå ut over kontakten med foreldre, og man ser forskjell på barn som har god kontakt med foreldre og ikke.

Lenke til kommentar
Ikke turnoff, mener det er sunt for barn å oppdras hjemme med "deltid" i barnehagen i stedet for å være der i 10 timer om dagen..

 

 

Språklig og mellommenneskelig utvikling skjer i barnehagen, ikke i hjemmet. Man ser forskjell på barn som er fulltid i barnehagen og ikke.

Psh! De færreste i foreldregenerasjonen gikk jo i barnehage, de er jo langt fra språklig og sosialt retarded. Det beror overhodet ikke på barnehage eller ei, det beror derimot på resten av området/nabolaget og ikke minst foreldrene.

Jeg gikk ikke i barnehage, men det gjorde heller ikke mange av nabobarna. Naturlig nok lekte jeg derfor med dem hele dagen, og fikk dermed minst like mye omgang med andre barn som barnehagebarn.

Lenke til kommentar
Hva tenker gutta om slikt?

 

Å få middagen på bordet når vi kommer hjem er heaven! Spesielt om mest mulig av kjedelig støvtørking og vindusvask er gjort på formiddagen. Men spørs om du virkelig gidder dette på sikt, går ikke akkurat masse spennende på TV på formiddagen og Facebook er spennende i 6 minutter - ikke 6 timer. Er ikke ofte nå lenger jeg hører dette "karrievalget". Om du virkelig vil ha sånn monoton tilværelse på formiddagene, så tror ikke det skal være avgjørende om menn vil ha deg - går vel mest på om man passer sammen over tid :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...