Gå til innhold

Presentere bilder på web'en


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er amatørfotograf og vil presentere bildene mine a lá dette her på web:

 

http://www.mortenkrogvold.com/

 

Ingen likhet i kvalitet mellom bildene i linken og mine påstås :-)

 

Jeg har grunnkunnskaper i html (bilder, imagemapping), men trenger hjelp til å få en bilder til å komme og forsvinne som på linken over!

 

Er det noen som kan hjelpe meg et program som fikser dette, evt. fortelle meg hva jeg må lære meg (flash, java?) for å få dette til?

 

Gode forslag mottas med takknemlighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det på linken din er flash, og for å få til noe som likner mest mulig på det må nok du også bruke flash. Det er vel også en mulighet å bruke JavaScript, evt. DHTML (DynamicHTML), men det vil ikke bli like fint.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve deg litt frem i Macromedia Flash MX eller noe liknende (kanskje Adobe Livemotion?). Kanskje laste ned en tutorial. Med litt prøving og feiling får du nok til noe, skal du se.

Lenke til kommentar

Jeg synes att det er helt unødvendig å lære seg Flash bare for å lage en (1) side.

Det er rett og slett bortkastet tid!

Du kan heller få en annen til å gjøre dette for deg, det er ikke spessielt dyrt.

 

Men hvis du virkelig ønsker å bruke tid på dette, så burde du bruke Macromedia Flash MX.

 

Lykke til uansett! :smile:

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt...

 

Sett inn bildet...lag en keyframe...legg til et par frames til, så legger du til en keyframe til, så legger du til et par frames til, og enda en keyframe. På den første keyframen klikker du på bildet å velger Alpha 0% så på den helt siste keyframen gjør du det samme.

Flash er egentlig ikke så vanskelig...jeg er vel den eneste her på forumet som bruker Flash en gang i blant :p

 

 

(BTW: Framene må selvfølgelig være animert!)

Lenke til kommentar

jeg trenger litt hjelp her:

 

jeg setter inn et jpg bilde, og vil endre transparency. I hjelpfila skal det komme en Color-meny i properties vinduet, der jeg kan velge alpha og sette transparency. Jeg får imidlertid bare opp et 'swap' valg i properties vinduet når jeg merker bildet, hvor er den rette menyen? Jeg har på et tidspunkt fått det til, men nå er det borte!

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg har støtt på et par problemer jeg ikke får bukt med:

 

- Jeg klarer ikke å få filmen til å vises midt på skjermen i IE! Jeg aligner bildene til stage, og i Publish Settings, under HTML, krysser jeg av for default i det ene vinduet og center / center i de to andre (jeg er ikke hjemme nå og husker desverre ikke hva de heter, regner med at de som er drevne i programmet vet hva jeg mener)

 

- Jeg har lyst til at Flash MX skal lage en ramme rundt bildene mine, hvordan får jeg til det?

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar

 

Sett inn bildet...lag en keyframe...legg til et par frames til, så legger du til en keyframe til, så legger du til et par frames til, og enda en keyframe. På den første keyframen klikker du på bildet å velger Alpha 0% så på den helt siste keyframen gjør du det samme.

 

lol.. tror du glemte en keyframe jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...