Gå til innhold

Litt for billig HTC Hero hos chess.no?


Anbefalte innlegg

Hei dere.

 

Kjøpte/forhåndsbestilte den nye HTC Hero fra Chess.no

 

Har vert kunde der i iallefall 6 år, og er fornøyd.

 

Men hvorfor er den så billig? Den koster mindre enn HTC Magic,

mens andre nettbutikker selger den for rundt 5000-5500kr.

 

Andre nettbutikker selger også den engelske utgaven. Men det sies at den som chess.no leverer kommer

med norsk tastatur inklusivt.

 

Er det noe jeg ikke ser her?

 

HTC Hero levert av chess.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ikke en så veldig unaturlig pris uten abb det der.. 4999 ser ut til å være snittprisen rudnt om.

 

Amentio selger mobilen for 4700f.eks.

 

4100 hvis du kjøper med ett abo, eks, jeg har chess king fra før, kan kjøpe telefonen kontant uten nedbetaling og betaler da 4100 for den. meget fristet.

Lenke til kommentar

Sikker på at det er uten binding? Vet at telefonen ikke er låst, men kan det være du binder deg til abonementet alikevel?

Hvis ikke er vel dette den beste dealen til nå, har ikke chess men kan bare lage nytt nr og si opp å kaste rett etter(blir 200kr ekstra i etablering men still)

Lenke til kommentar

Chess har ikke månedsavgift slik som andre ved kjøp av telefon.

 

Du kan velge å betale en delsum først, så ha en "avgiftsfri" nedbetalingsperiode på 1 år.

 

Men om du velger å betale hele telefonen så betaler du for telefonen når du bestiller den.

 

Men abonomentet jeg valgte, blir minimumsfakturaen 69kr i mnd. Men det er noe jeg uansett kommer over.

 

Så utenom det er det ingen binding.

 

Så det lønner seg iallefall for meg som kommer til å ha chess 1 år fremover.

 

Så jo, på en måte er det en binding på 69kr x 12. Men dette er jo noe du ikke må betale om du ringer for mer enn 69kr x 12, så se det hvordan du vil :thumbup:

Lenke til kommentar
Så da funker det ikke å:
Hvis ikke er vel dette den beste dealen til nå, har ikke chess men kan bare lage nytt nr og si opp å kaste rett etter(blir 200kr ekstra i etablering men still)

?

 

Ville ringt å hørt med dem.

 

Ellers ville jeg sett om de hadde ett abonoment som kunne kompansere for det du har nå.

Lenke til kommentar
Andre nettbutikker selger også den engelske utgaven. Men det sies at den som chess.no leverer kommer

med norsk tastatur inklusivt.

Vet noen noe mer om dette? Jeg har forhåndsbestilt hos en annen norsk nettbutikk hvor de (som alle andre) presiserer at det er engelsk software. Er dette det samme som Chess; alle har norsk tastatur og engelsk språklig OS, eller har ingen andre enn Chess norsk tastatur?

Lenke til kommentar
Andre nettbutikker selger også den engelske utgaven. Men det sies at den som chess.no leverer kommer

med norsk tastatur inklusivt.

Vet noen noe mer om dette? Jeg har forhåndsbestilt hos en annen norsk nettbutikk hvor de (som alle andre) presiserer at det er engelsk software. Er dette det samme som Chess; alle har norsk tastatur og engelsk språklig OS, eller har ingen andre enn Chess norsk tastatur?

 

Den er nok som alle andre.

For å få norsk/skandinavisk tastatur på f.eks magic og g1 måtte man laste ned en oppdatering. Om norsk/skandinavisk støtte nå ligge native inne i android 1.5 eller HTC Sense er jeg ikke kjent med. Men det er uansett ikke noe problem å få norsk/skandinavisk tastatur.

 

Tastaturet fungerer slik som på f.eks Apple iPhone (se bilde for eksempel)

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/me...orhands-032.jpg

og man holder inne "a" for å få frem "æ" og "å". også holder man inne "o" for "ø" osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det fungerer slik. men hvis du skriver bjorn på quertytastaturet, så skjønner den ikke at du mener bjørn. det gjør den derimot hvis du bruker numpadtastatur.

 

Jeg kjøpte min fra Chess til 4099,- for da sparte jeg minst 500kr.

Nå har jeg vært kunde der i mange år, så å binde seg til et år til,

til et abonnement som koster 0kr i mnd (min.69kr faktura(pleier være det tredobbelte))

virket være en god deal :)

Lenke til kommentar
Andre nettbutikker selger også den engelske utgaven. Men det sies at den som chess.no leverer kommer

med norsk tastatur inklusivt.

Vet noen noe mer om dette? Jeg har forhåndsbestilt hos en annen norsk nettbutikk hvor de (som alle andre) presiserer at det er engelsk software. Er dette det samme som Chess; alle har norsk tastatur og engelsk språklig OS, eller har ingen andre enn Chess norsk tastatur?

 

Den er nok som alle andre.

For å få norsk/skandinavisk tastatur på f.eks magic og g1 måtte man laste ned en oppdatering. Om norsk/skandinavisk støtte nå ligge native inne i android 1.5 eller HTC Sense er jeg ikke kjent med. Men det er uansett ikke noe problem å få norsk/skandinavisk tastatur.

 

Tastaturet fungerer slik som på f.eks Apple iPhone (se bilde for eksempel)

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/me...orhands-032.jpg

og man holder inne "a" for å få frem "æ" og "å". også holder man inne "o" for "ø" osv.

 

 

Her er bilder fra norske tastaturet lastet ned fra Market.

Jeg synes tastaturet er mer responsiv og raskere å skrive på enn standard tastaturet. Det er også enklere å treffe riktig bokstaver.

 

post-10942-1249828526_thumb.jpg

post-10942-1249828552_thumb.jpg

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Var innom Lefdal i dag for å kjøpe en i gave til kjæresten min. I butikken var den ikke priset, men de ville de ha 5500,- for den. Var i tillegg forhåpentligvis uheldig med ekspeditør, han bare trakk på skuldrene og sa at han ikke visste så mye om prisene i nettbutikken(ikke så mye annet heller virket det som!). Fristet ikke å spytte i 1300,- ekstra for dårlig service fra ukyndig personale.

Lenke til kommentar

 

Var innom Lefdal i dag for å kjøpe en i gave til kjæresten min. I butikken var den ikke priset, men de ville de ha 5500,- for den. Var i tillegg forhåpentligvis uheldig med ekspeditør, han bare trakk på skuldrene og sa at han ikke visste så mye om prisene i nettbutikken(ikke så mye annet heller virket det som!). Fristet ikke å spytte i 1300,- ekstra for dårlig service fra ukyndig personale.

 

 

Det var da voldsomt.

 

Men lefdal har collect@store? Du betaler på internett, og henter i butikk. Da burde vel prisen stemme. Det pleier forøvrig å stå spesifisert på lefdal.com om det er "internett"pris. Snodig.

 

Telefonen koster forøvrig totalt 3786,- på ventelo sine sider, kun hvit igjen for øyeblikket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...