Gå til innhold

reise til Magaluf svineinfluensa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skal reise ned til Magaluf nå til tirsdag. Vet dere om det er en stor risiko på å få svineinfluensa?? Og hvordan bør jeg beskytte meg mot dette?

Trolig ikke noe større enn her i Norge.... god hygiene er viktig, unngå å ta på dørhandtak på offentlige toalett osv.

Lenke til kommentar
Er det egentlig det? Hvorfor dør da så mange, også friske mennesker? Utvis forsiktighet sier nå jeg. Jeg hadde ikke tatt sjansen.

 

:)

 

Mange friske mennesker dør pga norsk media.

 

Nei, vetduhva. Svineinfluensaen er absolutt noe jeg ikke vil ha, men at man dauer av det er bare TULL. De som dør har gjerne en sykdom fra før av, bl.a den unge jenta i Trondheim som nå ligger på respirator. Vi får ikke engang vite hva sykdommen var, men den PLUSS influensa la henne i respirator.

 

Hvorfor unge mennesker? Fordi unge mennesker er mer sosiale, de reiser noe vanvittig for tiden, de er mindre OBS på hygiene og dårligere utviklet immunforsvar (færre influensaer opplevd)

 

Har man dårlig immunforsvar generelt - det være pga. tidligere besøk av kyssesyken, medisiner som svekker immunforsvaret, forferdelige matvaner, slankekurer (igjen: UNGE MENNESKER) og så videre - så kan man jo være litt bekymret. Det er aldri bra å få influensa med dårlig immunforsvar, og setter det seg i lungene får man lungebetennelse som ABSOLUTT ikke er noe å trakte etter.

 

Men er du et normalt menneske med et godt immunforsvar, hygiene på plass og et godt lager med c-vitaminer og antioksidanter står du en evt. infeksjon av influensa A av med glans. Et par dager til sengs, litt snørr, så er du oppe og går igjen.

Lenke til kommentar

Ja, vi får håpe det beste, enn om en mann i 20åra ligger nå i respirator, vedkommende har ingen kroniske sykdommer og er tilsynelatende frisk, så ingen garanti dessverre. Men så elsker jo media og skremme oss til å kjøpe aviser og klikke på artiklene deres. Men vask henda godt og spis vitaminer.

 

:)

Lenke til kommentar

Er han norsk? Vet vi noe om hans psykiske tilstand? Hans tidligere sykdomshistorie? Vet vi noe om hvordan han tenker på helsa si? Vet vi om han er tynn eller tykk (for begge kan ha utslag v/ slik influensa)?

 

Nei. Media hauser opp, skremmer, bruker frykten din for at du skal lese dritten de skriver. Jeg er ingen konspirasjonsteorist, men det irriterer meg grenseløst at norsk media ikke er noe annet enn se&hør uansett hvor du ser. Leser ikke VG eller dagbladet lenger, men aftenposten er ikke mye ulik..

Lenke til kommentar
Ja, vi får håpe det beste, enn om en mann i 20åra ligger nå i respirator, vedkommende har ingen kroniske sykdommer og er tilsynelatende frisk, så ingen garanti dessverre. Men så elsker jo media og skremme oss til å kjøpe aviser og klikke på artiklene deres. Men vask henda godt og spis vitaminer.

 

:)

 

x2

 

Uansett, når man sier "vask hendene" så menes det faktisk at du bør vaske hendene hver eneste gang du har vært ute blant folk og tatt på ting. Spesielt viktig er det før du skal spise.

Lenke til kommentar
Nå er ikke svineinfluensa noe å bekymre seg for (hvor var denne panikken i fjor når det bare var en vanlig influensa?), men tviler på det er noe særlig gøy å betale i dyre dommer for å fare på sydentur og så ligge til sengs hele ferien.

Hvis trådstarter har en kronisk sykdom kan det jo fort være det.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...