Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tetting av skruehol i treverk


Anbefalte innlegg

Hei ! Ein kan vel sparkla eller kitta skruehol og lignande i treverk, men spørsmålet mitt er noko av dette så bra at ein etterpå kan setta i ein ny skrue der holet var før ? Har nokon nye hengsler på ei kjøkendør, men skruane som høyrer til er mindre enn dei som var på gamle hengslane....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ! Ein kan vel sparkla eller kitta skruehol og lignande i treverk, men spørsmålet mitt er noko av dette så bra at ein etterpå kan setta i ein ny skrue der holet var før ? Har nokon nye hengsler på ei kjøkendør, men skruane som høyrer til er mindre enn dei som var på gamle hengslane....

 

Nei sparkel eller kitt vil ikke holde noe ny skrue. Kanskje du kan bruke samme metode som når en skal skru i betong?

Lenke til kommentar

Ett sterkt og elastisk lim, som f.eks Tec7 og Sicaflex er noe jeg flere ganger har brukt for å lage nytt grep for skruver, der de gamle hullene har blitt for store.

 

Dette krever at en får massen skikkelig inn i hullet, og det er ikke like lett med små dimensjoner...

Alternativet blir da rett å slett å dytte så mye masse en greier inn i hullet, for så å skru inn i den ferske massen.

Det kan da ikke være mye belastning på skruven, ellers kommer heile dritten ramlende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...