Sanzu Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Er Fy2 lettere enn Bi2?? jeg er veldig interesert i fagene, men har ikke den beste "puggehjernen", må forstå det for å huske det. Har ikke tatt fagene i kunnskapsløftet, så kan ikke si noe helt sikkert. Biologi er lettest hvis du er flink til å pugge. I fysikk kommer du ikke særlig høyt opp med mindre forståelsen er der. Gjennomsnittspersonen vil nok derfor si at biologi er lettest. Fikser du matte lett er neppe fysikken noe stort problem.
gekkoo Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Skrevet 27. juli 2009 Noen som har gått på bjørknes å tatt realfag? hvordan var det?
blackbrrd Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Er Fy2 lettere enn Bi2?? jeg er veldig interesert i fagene, men har ikke den beste "puggehjernen", må forstå det for å huske det. Har ikke tatt fagene i kunnskapsløftet, så kan ikke si noe helt sikkert. Biologi er lettest hvis du er flink til å pugge. I fysikk kommer du ikke særlig høyt opp med mindre forståelsen er der. Gjennomsnittspersonen vil nok derfor si at biologi er lettest. Fikser du matte lett er neppe fysikken noe stort problem. Fy2 er veldig mye forståelse og lite pugging hvis du får muntlig eksamen. Når jeg tok det som privatist kom du kun opp til muntlig eksamen.
.Lagrange. Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 (endret) Mye mulig jeg som surrer, har lite peiling på det her. Men tingen er at jeg ønsker å få flere konkurransepoeng, og trodde at realfag ga fastsatte konkurransepoeng bare ved å ta og bestå eksamen i det. Men så må vel karakteren man da FÅR i dette realfaget også regnes med når snittet taes med? Tenkt situasjon: En person har følgende karakterer: Norsk: 4 Matte: 5 Engelsk: 4 Historie: 3 Snitt: 4 Personen har da 40 konkurransepoeng. La oss si at denne personen trenger 40,5 for å komme inn på en skole, og han tar da Matte R1 som privatist. Ifølge det jeg har lest da, så får man 0,5 tillegspoeng. Han får så 2 på denne eksamenen. Snittet blir vel da: Norsk: 4 Matte: 5 Engelsk 4 Historie: 3 Matte R1: 2 Snitt: 3,6 Konkurransepoeng: 36 + tillegspoeng for R1 (0,5) = 36,5. Altså lavere enn det han hadde i utgangspunktet UTEN Matte R1. Hvorfor forbedrer han ikke karakteren i historie, norsk og engelsk? I stedet for å drite på draget og kjøre en 2'er i R1-matte? Det er jo tydelig personen ikke kan realfag da, hvorfor hive seg på realfagsbølgen? Endret 27. juli 2009 av .Lagrange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå