Gå til innhold

Hjelp, jeg får ikke systemet til å kjøre stabilt


Anbefalte innlegg

Jeg har et sytem som vist under, men får det ikke til å kjøre stabilt over 100Mhz FSB, dette er litt rart i og med at det skal kjøre på 166Mhz (minimum). Jeg har prøvd det meste og kommet fram til at det må være et fysisk problem. (PS. temperaturen er OK). Lurer på om minnet kanskje ikke passer til hovedkortet. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje en P4 system er å vurdere.

Leser her på forum, og det er veldig mye prob. med AMD oppsett...

:wink:

 

Jesus. Det der er noe av det dummeste jeg har sett. Og til han som startet tråden, beklager men jeg har ikke noe å bidra med. Måtte bare kommentere idioten oppfor.

Lenke til kommentar
Kanskje en P4 system er å vurdere.

Leser her på forum, og det er veldig mye prob. med AMD oppsett...

:wink:

Neida ikke nå, etter at nvidia laserte nForce2 har amd oppsettene blitt mye bedre.

Snart kommer sikker nForce3? Og da vil og nok det brikkesettet ha støtte for dual ddr 400, men om det kommer er en annen sak.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har prøvd både 2000 PRO og XP, men fet henger seg allerede under installasjonen ved høy FSB hastighet. Hvis jeg senker FSB til 100, får jeg installert, men når jeg da setter den opp til 166 igjen, henger systemet seg, restarter, eller det kommer "blå skjerm"....

 

Skjønner ikke hva det kan være. Har lagt merke til at CPU volt'en er noe varierende kan dette være problemer?

Lenke til kommentar
Kanskje en P4 system er å vurdere.

Leser her på forum, og det er veldig mye prob. med AMD oppsett...

:wink:

Neida ikke nå, etter at nvidia laserte nForce2 har amd oppsettene blitt mye bedre.

Snart kommer sikker nForce3? Og da vil og nok det brikkesettet ha støtte for dual ddr 400, men om det kommer er en annen sak.

 

noen nforce2 hk støtter Dual 400DDR... f.eks. A7N8X Deluxe

Lenke til kommentar

har vært borti dette før og det er minnet

 

Ta og sett mindre agresive minneinstillinger og bytt plass på brikkene, har du et nforce2 kort gjør så godt du kan, brikkene kan iallefall bytte plass.

 

Hos meg måtte jeg trikse litt og bytte en del ganger for å åpnå stabilitet. Har en link du kan sjekke men det er til et annet forum så jeg kan desverre ikke poste det her send pm til meg for å få den

Lenke til kommentar

Jeg har Asus A7N8X Deluxe + Barton 2800+ og Twinmos 3200/m winbond 2x512 og det systemet går helt stabilt.

Kan jo være hovedkortet ditt det er noe galt med, eventuelt akkurat den spesielle sammensetningen din.

Men høres jo i grunn litt merkelig ut da.... epox'n som svikter? ;P

Lenke til kommentar
Kanskje en P4 system er å vurdere.

Leser her på forum, og det er veldig mye prob. med AMD oppsett...

:wink:

 

Jesus. Det der er noe av det dummeste jeg har sett. Og til han som startet tråden, beklager men jeg har ikke noe å bidra med. Måtte bare kommentere idioten oppfor.

 

Hva med denne tråden? typisk FSB problemer med AMD oppsett som jeg lar lest masse av tidligere :yes:

Lenke til kommentar
Kanskje en P4 system er å vurdere.

Leser her på forum, og det er veldig mye prob. med AMD oppsett...

:wink:

 

Jesus. Det der er noe av det dummeste jeg har sett. Og til han som startet tråden, beklager men jeg har ikke noe å bidra med. Måtte bare kommentere idioten oppfor.

 

Hva med denne tråden? typisk FSB problemer med AMD oppsett som jeg lar lest masse av tidligere :yes:

 

Er det noen oppsett som virkelig kan kjøre høy FSB så er det nettopp nForce2..

De postene du snakker om er helt sikkert folk som ivrer etter å komme over 200FSB eller mer og jeg vil absolut ikke kalle dette FSB problemer..

Tror dette er en av de første postene jeg har sett der problemet er at man ikke klarer 133 eller 166Mhz FSB.

 

Trådstarter: Gå over alle instillingene en gang til, eventuelt resett bios og prøv på nytt. Sjekk med en annen CPU eller prøv den i et annet HK. Om ikke noe av dette funker så rettes misstankene mot en mulig produksjons feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...