Gå til innhold

Hva er det verste din pc har overlevd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

harddisken kresja.. dreiv å låste seg. funka me å formatere men klikka etter 3 dager så formaterte jeg igjen. var bare en del av harddisken som var klikka slik at de gikk an å formatere liksom.. MEN når den tok kvelden for godt var jeg såklart på et 4-dagers lan som er kun 2 ganger i året og er liksom årets opplevelse med PC

 

det var SUUUURT

Lenke til kommentar
harddisken kresja.. dreiv å låste seg. funka me å formatere men klikka etter 3 dager så formaterte jeg igjen. var bare en del av harddisken som var klikka slik at de gikk an å formatere liksom.. MEN når den tok kvelden for godt var jeg såklart på et 4-dagers lan som er kun 2 ganger i året og er liksom årets opplevelse med PC

 

det var SUUUURT

 

Er vel fysiske påkjenninger som skal her. Hvertfall sånn jeg tolka det :)

Lenke til kommentar

Sølte en stor kopp kokvarm kaffi over den (ca en 3dl kopp) rett i gamle laptopen, heldivis brukte jeg den som gaming maskin og hadde da allerede tatt batteriet ut så jeg drog ut strøm kabelen og lot den tørke fra fredag - søndag.. dog mistet garantien min :(

Lenke til kommentar

Jeg presterte å presse en SDram brikke feil vei på et socket A kort jeg hadde. Kom røyk opp fra minnesokkelen da jeg boota. Maskinen funka fint etter det.

Kortslutta 12 V mot chassis her om dagen. Maskinen slo seg rett av. Og jeg fryktet det værste at PSU eller HK eller alt var gått til helvette. Men maskina slo seg på etter en stund.

Lenke til kommentar

Klarte å koble til molex-kontakten på en harddisk feil vei. Begynte å lukte svidd og PC-en skrudde seg av av seg selv. Både PC-en og harddisken funker fint etter episoden, til trodd for at en komponent på kretskortet til harddisken eksploderte og svidde hull i posen den lå på og lagde et lite brennmerke på kabinettet mitt. :wee:

Lenke til kommentar

Stasjonæren datt ned fra et 1 meter høgt bord. Vifta bråkte mer en normalt men ellers gjekk det greit :p

 

Andre gangen var på laptoppen hvor eg hadde et raseri anfall uten like. Endte med at eg dengte alt eg kunne på venstre side :o Den ble total vrak men fikk igjen på garantien faktisk xD

Lenke til kommentar

jeg foretok et par forandringer i selve pcen, heg hadde den ved sidenav stuebordet, og starta den opp, alt funka fint, så ringte det på døra, og jeg spratt og løp i den ene strømkabelen til pc skjermen som lå forran kabinettet som ligger på gulvet, prøver alt jeg kan for å ikke velte over kabinettet, men ender med at jeg planeter foten godt i kabinettet som er åpent , skjermkortet fikk juling, stod vel 45grader nede i pci slotten, og hk'et fikk seg en skikkelig trøkk.

etter at besøket var kommet inn i stuå , så retta jeg på det jeg kunne i kabinettet, bøyde på plass skjermkortet, alt funka fint, iallefall den dagen, uka etter var det bare masse røde streker på skjermen

Lenke til kommentar

Jeg har en litt morsom historie her, synest jeg selv da :p

 

Jeg skulle på LAN, og uheldigvis for meg var reisen over 11 mil lang. Jeg måtte ta hurtigbåten for å komme fram, men for å komme til den måtte jeg ta bussen. Tenkte det egentlig var like greit siden jeg nettopp hadde fått meg en slik "PC-bag" for stasjonære som monteres rundt PC-en og kan da bæres som en vanlig bag. Typisk nok regnet det mye den dagen. Derfor dekket jeg også PC-en med noen poser rundt her og der. Såg litt rart ut egentlig men jaja.

 

Halvveis på vei mot bussen så RYKER plutselig en av lempene på bagen og PC-en fyker rett ned i bakken med et skikkelig brak! Og som om det ikke var nok, datt den nemlig ned i en stor sølepytt også! :p Husker jeg blei litt paralysert i noen sekunder, ante egentlig ikke hva hadde skjedd. Men etterpå sansense kom frem igjen, løfter jeg den desperat opp fra dammen og bærer den hjem igjen. Hurtigbåten dreit jeg i, nå gjaldt det på dø og liv å få PC-en min til å funke igjen.

 

Dumme meg i panikk finner frem en hårføner, skrur på full guffe og gjennomtørker den totalt. Men til min tydeligvis MIRAKULØSE flaks, så funket faktisk PC-en igjen rett etterpå! Skrudde den på sånn et kvarter etterpå, og den kjørte som bare det. Ingen errors i det hele tatt. Kunne surfe gjennom alle tre harddisken på 1TB til sammen uten problemer. FYTTI helv.. så glad jeg ble! :p

 

Men nå plutselig to år etterpå merket jeg at PC-en begynner å bli skikkelig buggy, noe som høyst sannsynligvis har skjedd etter uhellet. Skjermkortet klarer å produsere mange rare hvite streker som kommer over alt i alle spill, og nå for litt siden forsvant plutselig ethernet tilkoblingen helt, altså nettverkstilkoblingen min. Så den kan kun kjøre trådløs fra nå av... Men den funker i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...