Gå til innhold

Nokia n79 active trøbbel!


Anbefalte innlegg

Sendte en PM til noen her også vedr. emnet, men er ikke sikkert vedkommende er så ofte innom forumet siden jeg ikke har fått svar. Er uansett fryktelig nysgjerrig på hva i huleste som skjer, og legger ut spørsmålet her også...

 

Første gang jeg bruker min Nokia n79 active ute i dag, og det MÅ være noe feil?? Vanligvis jogger jeg 10 km på mølle og veksler mellom å løpe 10, 11, 12 og 13 km/t. Da bruker jeg rundt 53 minutter på mila.

 

I dag løp jeg i 42 minutter ute med min n79. Jeg mener distansen er rundt 7 km. Sjekket ikke før jeg var ferdig med ruta, og da sier sportstrackeren; Variget 42 min. Avstand 3,5 km(!!), snittempo 11:59 min/km(!!), makstempo 3:56 min/km(!!), snitthastighet 5 km/t(!!!!), Snittpuls 179 spm(!!!)

 

 

Hjelp!! Alt dette VET jeg jo er riv ruskende galt. Ingen logikk i det heller. Tlf er jo innstilt med gps og det hele. Skjønner ikke en dritt, jeg.

 

Kan noen hjelpe meg å forklare hva som er galt? Finnes det en måte å stille inn på slik at den måler korrekt?

Endret av Mira6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
I dag løp jeg i 42 minutter ute med min n79. Jeg mener distansen er rundt 7 km. Sjekket ikke før jeg var ferdig med ruta, og da sier sportstrackeren; Variget 42 min. Avstand 3,5 km(!!), snittempo 11:59 min/km(!!), makstempo 3:56 min/km(!!), snitthastighet 5 km/t(!!!!), Snittpuls 179 spm(!!!)

 

Det kan være at gps-en ikke har fått kontakt med det første. Det tar litt stund vet hvor den er. Og når du trykke på start før den vet hvor den er så løper klokka men ikke km-telleren. hvis du går inn på treningsdagboka og ser på kartet (pil opp) ser hvor den har "tatt opp" hvor du løp. Da ser du fort om den har fått med seg alt.

 

At det tar ca 20 min før gps-en fikk kontakt var litt lang tid men hvis det var første gangen du brukte den så kan det ha natulige forklaninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...