Gå til innhold

Er du vg selger? HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg heter Simen og har søkt, om og bli vg selger i nært område sem, tønsberg, men har også noen spørsmål...

 

1. Hvordan tjene poeng (Venligst si alt, samt, hvor mye)

2. Hvor mange aviser er det mulig og få utdelt

3. hvordan får man 8kr per avis, isteden for 6, skjønte ikke helt det

4. Kan du skrive lista om hva jeg kan få for så og så mye poeng, samt hvor mye penger jeg kan få for poengene.

5. Hvor lang tid vil de ta før jeg blir en selger?

 

Mvh.

Simen 13 år

 

:hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

1. Hvordan tjene poeng (Venligst si alt, samt, hvor mye)

Selge aviser.

2. Hvor mange aviser er det mulig og få utdelt

Så mange du trenger, men tviler på du orker mer enn 40.

3. hvordan får man 8kr per avis, isteden for 6, skjønte ikke helt det

Vet ikke, jeg fikk mindre. Tjente mer på tips.

4. Kan du skrive lista om hva jeg kan få for så og så mye poeng, samt hvor mye penger jeg kan få for poengene.

Du kan få et gavekort til 50 øre per poeng, eller CD-er eller DVD-er. Men det var i 2007 (media distribusjon).

5. Hvor lang tid vil de ta før jeg blir en selger?

Omtrent en uke.

 

 

Hilsen eks VG-selger.

Lenke til kommentar

 

1. Hvordan tjene poeng (Venligst si alt, samt, hvor mye)

Selge aviser.

2. Hvor mange aviser er det mulig og få utdelt

Så mange du trenger, men tviler på du orker mer enn 40.

3. hvordan får man 8kr per avis, isteden for 6, skjønte ikke helt det

Vet ikke, jeg fikk mindre. Tjente mer på tips.

4. Kan du skrive lista om hva jeg kan få for så og så mye poeng, samt hvor mye penger jeg kan få for poengene.

Du kan få et gavekort til 50 øre per poeng, eller CD-er eller DVD-er. Men det var i 2007 (media distribusjon).

5. Hvor lang tid vil de ta før jeg blir en selger?

Omtrent en uke.

 

 

Hilsen eks VG-selger.

 

 

Heh trenger nok lit mere hjelp, men tusen takk! og det med poeng, hvor mye for du for avis samt andre ting...

Lenke til kommentar

Var vg-selger for 4-5 år siden. Da tjente jeg 3kr og 2 poeng per avis, pluss 10 poeng per 15 solgte eller noe lignende. Et poeng tilsvarte på en måte 50 øre hvis jeg husker riktig, fordi du kunne ta ut gavekort for en viss andel poeng. Husk også at noen folk er hyggelige og gir deg driks, her var jeg spesielt heldig da jeg tjente mer på driksen enn på avisene :p . Jeg måtte til og med gå på julaftendagen der jeg fikk 100 og 200-lapper som gave fra sikkert over halvparten av folket. Ble rett og slett rik, men desverre hadde det sin pris ettersom det var 10 minusgrader den dagen.

 

Du får tildelt en rute som du skal gå, så du vil etterhvert se hvor mange du trenger. Jeg begynnte med 50 og økte til 60 inntil jeg igjen økte til 65, men fikk bare plass til 40 i sekken, så resten måtte jeg bære.

 

Det står alt om jobben på: www.md.no , her står det om poengene.

Endret av Huskarl
Lenke til kommentar

Har jobbet som avisbud for både dagbladet og vg.

 

Så vidt jeg vet er det ingen begrensning på hvor mange aviser du kan få, men det er en viss grense for hvor mange aviser du klarer å levere før det blir for sent på dagen så folk kjøper selv. Jeg hadde selv to ruter, som heldigvis inkluderte mange blokker, så jeg hadde rundt 130 aviser på runden. Men med så mange aviser så blir det MYE stress for å holde tiden, jeg fikk betraktelig bedre kondis da jeg løp fra blokk til blokk og opp etasjene. Ringte gjerne på flere dører samtidig, og folk stod klare med pengene da jeg kom til samme tid hver dag.

 

Og som tidligere nevnt, er det som regel tips-pengene du tjener på. Var slett ikke uvanlig at jeg satt igjen med dobbelt så mye tips som selve lønna fra vg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...