Gå til innhold

Tråden for oss som bruker blitsen av kameraet!


Anbefalte innlegg

Har handlet et par paraplyer/stativ ++ fra charm-zone,kvaliteten er akkurat sånn som du kan forlange i forhold til prisen.Holder greit så lenge man bruker dem med omhu,begynner man og bruke makt så ryker de fort.

Seriøsiteten til charm-zone er grei nok,handelen gikk greit.Hvis du handler flere produkter burde du kjøpe dem med litt tidsrom imellom handelen,så de ikke legger alle varene i en frakt/transport,tenker litt på momskrav og sånt.

Du kan også maile dem,angående fraktprisen.

Takk for info! Har sett litt mer på tilbudet og ser nå at pakken også inneholder en blitz, noe jeg ikke har behov for.

men i og med at det uansett ikke er så dyrt, bør jeg slå til?

Har sett litt videre og lurer på om dette er et bedre tilbud:

link

+

link/link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for info! Har sett litt mer på tilbudet og ser nå at pakken også inneholder en blitz, noe jeg ikke har behov for.

men i og med at det uansett ikke er så dyrt, bør jeg slå til?

Har sett litt videre og lurer på om dette er et bedre tilbud:

link

+

link/link

 

jeg kjøpte et dobbelsett med sølv + 2 soft-paraplyer i tillegg,sender du er forespørsel angående 200.- grensen så ordner de det.

 

Når det gjelder triggere er ikke jeg den rette personen,bruker Canon sine blitser + ST-E2 til mitt lille bruk :)

Hvis du ikke har kunnskap eller ønske om og sette alt manuelt kan du gjøre som meg og bruke TTL funksjonene.Du får faktisk en kopi av ST-E2 til halve prisen som har bedre spesifikasjoner en original senderen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Siden denne tråden egentlig ikke skulle omhandle utstyr (ja, har lest HELE tråden ..) legger jeg inn ett par bilder jeg selv er relativt fornøyd med.

Selv har jeg foreløpig kun 1 blits, 90cm kabel og en liten Aurora softboks - også det som er benyttet her.

 

Enkelt og håndholdt. Det ser hardt og kaldt ut, men det var det jeg var ute etter.

Tar gjerne imot tips til forbedring:

post-125481-0-96756600-1310477354_thumb.jpg

 

post-125481-0-50179700-1310477436_thumb.jpg

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Ville nok brukt en reflektor på andre siden for og myke opp skyggene litt, eller et vindu med naturlig lys.

 

Takk, det så jeg også i etterkant. Blir litt for spontan og ivrig - og glemmer detaljer. Dette er tatt litt på sparket, men synes portretter er verdt å utfordre seg litt i :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Til Breni.

 

Vet det er ca en mnd du skrev, så kan hende du har funnet ut noe mer selv. Tipser deg likevel. Jeg har bl.a. samme kamera og blitz som deg. Jeg har finni noen som er billigere enn RadioPopper og PW. Denne her Pixel Knight TR-332 triggersett til Canon. Den støtter high speed sync. Les mer om den her hvis du har tid. Og andre steder hvis du vil bli kjent med den før du evt kjøper den.

 

Funger fintfint for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...