Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
den orginale historien finnes ikke=P shounen serier=finner på mens de går...=P

ser på.. ikke noe=O har ikke sett noe på lenge=O!!?

Shonen er jo mer generelt enn en sjanger, er jo egentlig kun en demografi (unge gutter/menn sin smak er jo vid). Finnes gode shonen og dårlige shonen, syns ikke man kan kategorisk avvise det. Death Note som jeg mener å huske du har hedret er jo en shonen feks.

 

Når det gjelder planleggingen i disse evighetsseriene, syns jeg det er åpenbart at både Bleach, Naruto og One Piece har historier som i store deler er planlagt langt i forveien, men forfattere må jo også finne på litt mens de går. I One Piece feks. har folk blitt nevnt mange hundre kapitler før de introduseres på ordentlig, og Haki (som virker som er One Piece sin verson av Ki, chakra eller hva faen det heter i forskjellige serier) ble introdusert helt i starten uten at det virket som "magi" før det ble ordentlig forklart 500 kapitler senere. One Piece er planlagt ganske bra syns jeg.

Lenke til kommentar
Shonen er jo mer generelt enn en sjanger, er jo egentlig kun en demografi (unge gutter/menn sin smak er jo vid). Finnes gode shonen og dårlige shonen, syns ikke man kan kategorisk avvise det. Death Note som jeg mener å huske du har hedret er jo en shonen feks.

shounen er en sjanger. mulig det ikke er "offisiell" sjanger, men det er likevel ikke aldergruppen "und" (jeg håper du ser hvorfor jeg skrev det..) folk mener når de sier kodomotachi/shounen-tachi no anime. death note er en physco thriller, ikke shounen.

 

Når det gjelder planleggingen i disse evighetsseriene, syns jeg det er åpenbart at både Bleach, Naruto og One Piece har historier som i store deler er planlagt langt i forveien, men forfattere må jo også finne på litt mens de går. I One Piece feks. har folk blitt nevnt mange hundre kapitler før de introduseres på ordentlig, og Haki (som virker som er One Piece sin verson av Ki, chakra eller hva faen det heter i forskjellige serier) ble introdusert helt i starten uten at det virket som "magi" før det ble ordentlig forklart 500 kapitler senere. One Piece er planlagt ganske bra syns jeg.

å la hver å forklare noe fordi man ikke har kommet opp med en forklaring (eller en use/grunn for å ha det med i plotet) er ikke det samme som at forfatteren har tenkt 500 kapitler frem..

Lenke til kommentar

Anime: episode/totalt

Asura Cryin - 2/13

Azumanga Daioh - 3/26

Bleach - 239/?

Fullmetal Alchemist: Brotherhood - 24/?

Lucky ☆ Star - 8/24

Naruto: Shippuuden - 128/?

 

Manga: chapter

Azumanga Daioh - 6

Bleach - 376

Dengeki Daisy - 14 (venter på scans av de neste kapittlene)

Fullmetal Alchemist - 63

History's Strongest Disciple Kenichi - 354

Naruto - 466

No Bra - 22 (venter på scans av de neste kapittlene)

 

Pause:

Air Gear (manga) - chapter 105 - (leser når jeg får lyst)

Tsubasa RESERVoir CHRoNiCLE (manga) - chapter 4 - (se animen først)

Hajime no Ippo (manga) - chapter 402 - (leser når jeg får lyst)

Vampire Knight (manga) - chapter 7 - (se animen(e) først)

 

Nylig sett/lest ferdig (anime/manga):

Vampire Knight

edit: K-ON!, Hajime no Ippo: New Challenger, Code Geass - Hangyaku no Lelouch R2

Koko ni Iru yo! (manga)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...