Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke på bremsecaliper


Anbefalte innlegg

Holder på å skifte støtdempere på en 2000 Audi A6 Avant. For å få av demperen bak måtte jeg skru av bremsecaliper. Uten å tenke meg om tok jeg opp handbrekket mens den ene caliperen var av, og nå får jeg ikke caliperen på igjen, det er rett og slett for trangt.

 

Må man bruke noe spesialverktøy for å presse stempelet til caliperen inn igjen?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har holdt på en stund, men klarer ikke få stempelet til å gå innover, det går rundt men ikke innover. På stempelet er det en gummibelg, og hvis jeg vrir stempelet for mye så kommer den belgen til å revne. Hvor mye skal stempelet gå rundt?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Nå har holdt på en stund, men klarer ikke få stempelet til å gå innover, det går rundt men ikke innover. På stempelet er det en gummibelg, og hvis jeg vrir stempelet for mye så kommer den belgen til å revne. Hvor mye skal stempelet gå rundt?

 

stemplet skal noen runder rundt.. du må holde igjen belgen slik at den ikke revner.. du kan ha litt bremsevæske på kanten på belgen slik at den glir lettere..

hvis bilen har lastavhengig bremseregulator så kan den og kødde litt..

sett noe under akslingen og jekk bilen litt ned, da åpner bremseregulatoren mer.. og bremsevæska er går lettere igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...