Gå til innhold

Førsteinntrykk: Samsung Omnia HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, jada, jeg kunne sett på bildene og sammenlikna med bilder fra nettet. Men når det står mini-USB, og wiki sier micro-USB, så er det ikke lett å vite.

 

Ser dog at gsmarena.com sier micro, så da stoler jeg på bildene og gsmarena, og IKKE AMOBIL, for de har FEIL. Det er i mine øyne også en ganske grov feil. Kanskje en idé å fikse?

Lenke til kommentar

Siste jeg kjøpte iPhone (3g på lanseringsdagen) endte jeg på under 5500,- etter bruddgebyr og pluder og heft.

 

Som stor fan og sterkt avhengig av iPhone er det likevel vanskelig og se slike godbiter som denne på markedet. Jeg er fryktelig fristet til å prøve noe nytt...det må jeg innrøme.

Lenke til kommentar

IPhone 3gs koster nok oppimot 9000kr hos Network Norway som nå melker kunder før Netcom og Telenor lanserer telefonen til en mer levelig pris.

 

Tipper du kan få en ferdig opplåst IPhone til 5-6000 kr når de har den klar.

 

Ang Omnia ser den utvilsomt veldig rå ut! :) Hadde jeg hatt litt for mye penger skulle jeg klinka inn en slik. Synest Symbian funket greit på Nokia 5800 så.

Lenke til kommentar
Jada, jada, jeg kunne sett på bildene og sammenlikna med bilder fra nettet. Men når det står mini-USB, og wiki sier micro-USB, så er det ikke lett å vite.

 

Ser dog at gsmarena.com sier micro, så da stoler jeg på bildene og gsmarena, og IKKE AMOBIL, for de har FEIL. Det er i mine øyne også en ganske grov feil. Kanskje en idé å fikse?

 

God idé ja, fikset :)

Lenke til kommentar

Undrer på korfor dei valgte Symbian. Er det for å tuske til seg Symbian/Nokia fans kanskje?

 

Eg har testa N97 og 5800 no, og eg er så utrolig lite imponert over det eg har sett. Det er litt hardt å ta i å sei at den er på linje med WM, men det er ikkje langt ifrå i visse tilfeller. WiFi og SIP er eit ****** å setje opp, og dei ein gong så enkle Symbian er knotet frå helvetes 11. sirkel.

 

Og så er Symbian blitt treig. Herregud så treig. Kjører to programmer i den, Opera Mini og Fring, og menyene er som i gjørme. Det er stygt å sei det, men til og med WM er bedre når eg samanlikna.

 

Ser veldig fram til å teste Android ein gong i framtida. HTC sin Sense UI virker jo fantastisk bra, og eg har ikkje høyrd noke stygt om det, ikkje ein gong frå dei som kjører eldgamle mobiler på cupcake hacks.

Lenke til kommentar

Network norway selger Iphone 3gs til nette 10k.. eller der omkring.. 3gs har en kjip tendens til å koke over og derfor gjøre rare ting eller bare skru seg av.. Det, pris og mangel på multitasking gjorde at den ikke var et brukbart alternativ.. Telefonen var rask på alt jeg testet, dvs, rask nok.. Hvor rask i forhold til iphone? tregere, men hvem bryr seg.. vedder på at min GH337 åpnet SMS meldinger raskere enn iphone gjør nå(single task telefoner er som regel raskere til det meste da os og software er bygget rundt nettop det).. idiotisk poeng, men men).. Bugs på symbian? Har hatt en symbian 60 R 5 telefon i en uke nå, og må si at den ikke har mer tydlige buggs enn iphone 1.1.4 eller windows mobile 6.0.. Men går ut i fra at det finnes mandags eksemplarer der som ellers... Testet HTC magic i samme slengen når jeg var der ute, snacksen telefon (likte scrolle kula), men samsungen var raskere i menyen og skjermen var mye bedre... "Berørings følelsen" var faktisk meget bra på omnia HD, spesielt sammenlignet med min gamle HTC Touch Diamond, Omnia HD var nesten så lett å berøre som iphone og gav små vibrasjoner når du beveget fingeren over ikoner/scrollet eller den registrerte trykk (samme gjør forresten N97 også).. Og ja.. vel, jeg ble vel kanskje for opphengt i en pris på over 6k, N97 jeg kjøpte var ikke så mye billigere...

 

Hardware messig er den underlegen iphone 3gs, men media messig er den overlegen, brukervennligheten er lik iphone, bedre til tider, men det er en smakssak... Det finnes iphone desktops til symbian 60 (iDesk).. iPhone killer? neppe, folk er generelt sett idioter og kjøper det produktet som er penest og mest markedsført (hypet).. og der vinner iphone.. ja ja.. bra med konkurranse.. :)

Lenke til kommentar
ser ut som en mislykka iphone kopi....

 

 

Nå er Iphone en kopi av LG Prada.

Merkelig påstand i og med at en fungerende iPhone ble demonstrert offentlig første gang den 9. januar 2007, og det var så vidt jeg vet før en fungerende LG Prada ble framvist for verden. Tar vi også med at utviklingen av iPhone var i gang i alle fall så tidlig som i 2005, og at prototyper produsert i 2006 faktisk ser ut som en iPhone, så kan vi avskrive den påstanden. ;)

http://www.macnotes.de/2009/03/09/fur-jage...totyp-bei-ebay/

Lenke til kommentar
ser ut som en mislykka iphone kopi....

 

 

Nå er Iphone en kopi av LG Prada.

Merkelig påstand i og med at en fungerende iPhone ble demonstrert offentlig første gang den 9. januar 2007, og det var så vidt jeg vet før en fungerende LG Prada ble framvist for verden. Tar vi også med at utviklingen av iPhone var i gang i alle fall så tidlig som i 2005, og at prototyper produsert i 2006 faktisk ser ut som en iPhone, så kan vi avskrive den påstanden. ;)

http://www.macnotes.de/2009/03/09/fur-jage...totyp-bei-ebay/

Er der nogen som helst mening i denne 'diskussion' om hvem der kopierer hvem her?

 

Er det ikke INDERLIGT ligegyldigt for alle andre end dem der har relevante patenter?

 

Det virker lidt ligeså tåbeligt som når religiøse fanatikere diskuterer hvem af dem der har "Sandheden"...

 

Hvorfor ikke blot som forbruger glædes over at der sker en stadig udvikling af produkter? Og lad så de enkelte producenters jurister om at slås om kopiering...

Lenke til kommentar
Network norway selger Iphone 3gs til nette 10k.. eller der omkring.. 3gs har en kjip tendens til å koke over og derfor gjøre rare ting eller bare skru seg av.. Det, pris og mangel på multitasking gjorde at den ikke var et brukbart alternativ.. Telefonen var rask på alt jeg testet, dvs, rask nok.. Hvor rask i forhold til iphone? tregere, men hvem bryr seg.. vedder på at min GH337 åpnet SMS meldinger raskere enn iphone gjør nå(single task telefoner er som regel raskere til det meste da os og software er bygget rundt nettop det).. idiotisk poeng, men men).. Bugs på symbian? Har hatt en symbian 60 R 5 telefon i en uke nå, og må si at den ikke har mer tydlige buggs enn iphone 1.1.4 eller windows mobile 6.0.. Men går ut i fra at det finnes mandags eksemplarer der som ellers... Testet HTC magic i samme slengen når jeg var der ute, snacksen telefon (likte scrolle kula), men samsungen var raskere i menyen og skjermen var mye bedre... "Berørings følelsen" var faktisk meget bra på omnia HD, spesielt sammenlignet med min gamle HTC Touch Diamond, Omnia HD var nesten så lett å berøre som iphone og gav små vibrasjoner når du beveget fingeren over ikoner/scrollet eller den registrerte trykk (samme gjør forresten N97 også).. Og ja.. vel, jeg ble vel kanskje for opphengt i en pris på over 6k, N97 jeg kjøpte var ikke så mye billigere...

 

Hardware messig er den underlegen iphone 3gs, men media messig er den overlegen, brukervennligheten er lik iphone, bedre til tider, men det er en smakssak... Det finnes iphone desktops til symbian 60 (iDesk).. iPhone killer? neppe, folk er generelt sett idioter og kjøper det produktet som er penest og mest markedsført (hypet).. og der vinner iphone.. ja ja.. bra med konkurranse.. :)

 

Omnia HD er vel lik GSen når det kommer til CPU og GPU kraft?

Lenke til kommentar
Stygg, stor og med Symbian. Ser også at den er full av bugs (som alle Symbian-enheter). Sikkert en fin skjerm og et dugelig kamera, men denne når ikke iPhone til anklene ellers. Hadde de krympet den litt og kjørt Android på den hadde jeg nok vært litt mer begeistret.

 

sikkert. du er stygg, stor, udugelig, stygg, svak osv... jeg mener, hvordan kan du i det hele tatt si noe som helst om hvordan denne mobilen er i bruk, når du ikke eier den engang. At du mener den er stygg og stor, det samme gjelder for Iphone også. Den er ikke liten heller :thumbdown: når ikke til anklene eller, lol så jævlig morsomt. jeg har symbian 5th ed, og er ikke plaget av udugelighet, bugs eller lignende. Så vær så snill.

Lenke til kommentar

Når dere tester må dere ta en titt på selve glassplaten displayet er på, sjekk om det er gliper mellom den sølvfargede rammen. I min er det utrolig nok litt slark og glassplaten er satt littegranne skeivt på, men om jeg setter neglen litt i press på ene siden av glasset mellom rammen og glasset kan jeg gjøre sånn at d blir rett. Utrolig plagsomt og det samler seg litt støv mellom rammen og glasset på ene siden, men jeg tror ikke det er noe som går på garantien :(

 

Iphone kan gå og legge seg, denne her spiller det meste av divx xvid og alt sånn "out of box", og da er jeg smellfornøyd... Nettopp sett 2 sesonger med 70s show mens jeg har vært på ferie når jeg har hatt avbrekk (Y)

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...