Gå til innhold

Test: Store filer over nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SFTP anyone? :p

Sett din mor forran pc'en og få hun til å installere, configurere, og bruke sftp til å sende en fil til tanta di. Om det ikke er bredbåndsrutere hjemme hos deg så sett for all del opp en bare for å gjøre ting interessant.

 

Kanskje du da skjønner at sftp er for supernørds?

 

Lov å tenke.

 

SFTP for super"nørds" i lolled. Get a clue.

Lenke til kommentar

Webhost, last opp fil, send link til filen til "hvemdetnåer" som skal ha den... koster en del mindre enn 13k i året... Kan til og med lage en filopplastingsklient på en webside som gjør akkurat dette (greit, ikke med mappestruktur etc da). Men for privatbruk funker det da helt fint.

Lenke til kommentar

Flott med enkle tjenester for mannen i gata, men må si jeg gleder meg til Opera Unite blir lansert. Har mer tro på at folk får til ett program, fremfor 10 ulike for å kunne sende filer, streame musikk, etc..

 

Men enn så lenge er jo dette flotte verktøy. Så lenge de er lagd med brukeren i fokus. Skal tante klare å sette opp fildeling, må det være hyper-enkelt med ytterst få valg (hvert eneste sp.mål forbrukes stilles, er en potensiell fallgruve – og man gir opp)

Lenke til kommentar
Du trenger kun:

 

http://www.getdropbox.com

 

Hvis du setter den opp for meg i et linuxmiljø som ikke er Gnome for meg skal jeg tro deg ;)

Jeg bruker Slackware 12.2 med XFCE. Jeg har også laget en guide for hvordan du fikser det til denne distroen, men med litt bakgrunnskunnskaper kan du lett bruke den til andre distribusjoner også. Trenger du noe hjelp, er det bare å spørre i vei.

 

Gull, just what I need :) Men kan dette medføre problemer hvis andre programmer tror nautilus er til stede?

Lenke til kommentar
Men kan dette medføre problemer hvis andre programmer tror nautilus er til stede?

Jeg har ikke møtt på noen problemer selv enda, og jeg har brukt denne workaround'en (kan noen si meg et godt ord for dette på norsk?) siden april. Allikevel vil jeg ikke utelukke at du kanskje møter på noen problemer hvis du bruker applikasjoner som krever gnome-avhengigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...