Gå til innhold

Den bittelille National Geographic bag tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde jeg visst det Vortex Surfer forteller så hadde jeg aldri kjøpt NG-bag.

På grunn av at Kata leverer utstyr til blant annet militæret/politiet i Israel og mange andre land?

Jeg tviler på at de levere kameravesker :nei:

 

Slik jeg ser det stemmer man på mange måter med lommeboka. Kjøper man Kim Jong-il™ t-skjorte så ender gjerne noe av pengene opp hos han. Kjøper man fairtrade-kaffe (og systemet fungerer slik det er ment) så ender gjerne en litt større andel av kjøpesummen opp hos kaffebonden. På den måten kan det være verdifult å være i stand til å ta et informert valg før man kjøper noe. Det er ikke snakk om en naiv tro på at man kan "redde verden" eller noe sånt piss, men bare at det ikke er til å unngå at det man foretar seg påvirker den noe.

 

EDIT: når det er sagt så er det jo bare en bag :)

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar

Det er jaggu bra at dere boikotter produsenter som selger ting til Israel! Da kan dere med god samvittighet sette dere i Ford Focusen (produsert i et land som kriger som bare det i Irak og Afghanistan), stikke på butikken og kjøpe noen Maroc-appelsiner (fra et land der skikken er å selge småbarn som "hushjelper" (slaver) til familier som voldtar og misbruker dem). Kanskje dere kan kjøre til flyplassen og fly ned til Egypt på ferie (og gi penger til et land som slaktet alle grisene sine for å undertrykke kopterne). Det blir fett å ta bilder med kameraet som er produsert i Kina (et land som undertrykker alle som ikke er Han-kinesere, og dessuten driter i alt som heter menneskerettigheter). På flypassen kan dere jo spise litt pasta med ekte parmesanost (kult at 1/3 av økonomien i dette landet drives av mafia, og statsministeren er en korrupt kriminell!). I taxtfreen er det påkrevd å handle inn en ekte russisk vodka (det gjør jo ingenting at hele statens verdier ble plyndret på 90-tallet av et fåtall folk, som nå koser seg i London og andre steder, mens befolkningens levealder er lavere enn på mange, mange år). Kona er ihvertfall fornøyd, for hun har shoppet masse klær laget av barnearbeidere i India!

 

Hurra for lite gjennomtenkte, hippe venstresideboikotter!

 

PS! NG-bager er fine!

Lenke til kommentar
Ble akkurat klar over at det er Kata som produserer Earth Explorer serien til NG:

Fra supporthexperience siten, under warranty :

"Thank you for buying a "National Geographic – Earth Explorer" product.

The product is manufactured by Kata Vitec I Ltd Under license from The National Geographic Society.

 

Vil bare opplyse om at Kata er leverandør til IDF (den israelske hæren), så kan jo folk velge om de vil kjøpe utstyr fra et slikt selskap eller ikke.

 

Cheesus er du her også ? Det finnes folk som blir DRUKNET I VANN, slutter du å drikke vann av den grunn ? De fleste land eller firmaer har svin på skogen, get used to it.

 

 

 

Det er jaggu bra at dere boikotter produsenter som selger ting til Israel! Da kan dere med god samvittighet sette dere i Ford Focusen (produsert i et land som kriger som bare det i Irak og Afghanistan), stikke på butikken og kjøpe noen Maroc-appelsiner (fra et land der skikken er å selge småbarn som "hushjelper" (slaver) til familier som voldtar og misbruker dem). Kanskje dere kan kjøre til flyplassen og fly ned til Egypt på ferie (og gi penger til et land som slaktet alle grisene sine for å undertrykke kopterne). Det blir fett å ta bilder med kameraet som er produsert i Kina (et land som undertrykker alle som ikke er Han-kinesere, og dessuten driter i alt som heter menneskerettigheter). På flypassen kan dere jo spise litt pasta med ekte parmesanost (kult at 1/3 av økonomien i dette landet drives av mafia, og statsministeren er en korrupt kriminell!). I taxtfreen er det påkrevd å handle inn en ekte russisk vodka (det gjør jo ingenting at hele statens verdier ble plyndret på 90-tallet av et fåtall folk, som nå koser seg i London og andre steder, mens befolkningens levealder er lavere enn på mange, mange år). Kona er ihvertfall fornøyd, for hun har shoppet masse klær laget av barnearbeidere i India!

 

Hurra for lite gjennomtenkte, hippe venstresideboikotter!

 

PS! NG-bager er fine!

 

Word !

Lenke til kommentar

Dette trenger ikke ha noe med ræddiser og idealister å gjøre.

 

Det har å gjøre med at man som forbruker med fungerende hjerne kan ha nytte av å hva man kjøper, og hva slags system pengene man bruker er med på å reprodusere. Det har med å gjøre at hvis du er israelvenn så gjør du lurt i å handle israelske varer, fordi da er du med på å støtte opp under israels økonomi. Det er ingen grunn til å hisse seg opp over dette enkle faktumet. Man trenger heller ikke gi seg hen til apati og fullstendig relativisme bare fordi verden er uoversiktlig og kaotisk.

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar
Vortex Surfer, kan ikke du gå å gnåle om den der venstre-radikale sørpa di en annen plass, ingne bryr seg.

Bare til info:

Norske soldater dreper mennesker i Afghanistan.

Vi(Norge) produserer/leverer våpen, våpensystemer og teknologi til andre land som dreper mennesker utenfor våre grenser.

Norge solgte tungtvann (12tonn hvis ikke jeg husker feil) til Israel så de kunne lage "fyrverkeri".

Når vil du si opp ditt statsborgerskap?

Tror du ikke at folk flest vet det nevner der?

Ang norske soldater i afghanistan og norsk våpenindustri: politikk kan jo være vanskelig å forstå, men det er nå engang slik at ikke alltid alle i et land eller engang en regjering er enige i alle saker. Ang tungtvann så var vel ikke det salget noe som foregikk på den mest åpne og kjente måten hverken for storting eller det norske folk.

Ang Kata, så er det litt annerledes enn feks med Jaffa, det er ikke slik at hæren i Israel aktivt bruker appelsiner under sine aksjoner mot motparten.

Og nei, jeg er ikke venstre-radikal.

Lenke til kommentar
[Klippet bort mye uten relevans for denne tråden]

 

Hurra for lite gjennomtenkte, hippe venstresideboikotter!

 

PS! NG-bager er fine!

Du sporer av.

Denne tråden handler om National Geographic bag'er, ikke om forholdene i Egypt Kina, Italia, India eller Marokko. De som mener noe om forholdene i disse landene henvises til tråder for dette, evt produkter med relasjon til dette.

 

Forøvrig er jeg enig i at NG-bager er fine. :thumbup:

Edit: Glemte en thumbup

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha hatt produktet en stund nå så kan jeg komme med en oppsumering.

 

NG2475:

Jeg liker at det er fire brukbare lommer (det er fem, en på veskas rygg som jeg stort sett bare har papir nedi, f.eks. reisedokumenter) men jeg liker ikke at de to lommene som har rygg mot kamerarommet ikke er polstret på innersiden. Kamerarommet er romslig, og jeg får plass til to kameraer med objektiv nedi der om jeg setter det ene i den holderen som følger med. Men jeg bruker stort sett å ha med bare ett kamera med påmontert objektiv og solblender i kamerarommet, og da er det god plass og kameraet er lett tilgjengelig selv med 70-200. Om jeg ønsker det er det plass til ett ekstra objektiv også, men da må kameraet ligge med ryggen ned og det blir litt mer knotete å få det opp av veska. I lommene har jeg diverse nødvendig kameratilbehør, to av lommene er store og jeg får lett plass til en blits i en av dem. Jeg liker også at de to store lommene har glidelås, de to på lokket har borrelås.

 

De to metallringene som er på veska har jeg ikke funnet noe bruk for. De var bare i veien så de har jeg tatt av. Reima glir når man har den på skuldra, og det er veldig irriterende. Jeg har fått søstra mi (som jobber med skinn, vesker o.l.) til å fikse det for meg. Hun sydde på litt semsket skinn på undersiden av polstringen, det løste problemet helt.

Lenke til kommentar
Noen som har den største ryggsekken? Kunne vurdert noe sånt til utenlandsreiser og helgecamping. Moderne tursekker har jo knapt lommer, mens jeg ærlig talt ikke kan få nok av sånne. :p

jeg har kikket endel på disse sekken på den lokale Elkjøp butikken og har fått intrykk av at det kun er fotorommet i sekken som egentlig blir noe brukbart større med en større modell av disse.

og det er jo som hør og bør riktig det da :p

er skeptisk til å gå på helge tur med dette som sekk jeg da, vel iallfall vis jeg går alene.

 

det blir nok den minste eller mellomste på meg når jeg bare får spart litt penger, og jeg må si at deres forbindelse med Israel ikke påvirker min avgjørelse det minste(eller kanskje i positiv retning, men det tar vi ikke nå).

Lenke til kommentar

Kjøpte den mellomste sekken på den lokale Lefdals butikken, fikk den for 1200 ,- Har alt av utstyr i den, mitt Pentax K20 Ltd og 4 Ltd fastobjektiver .

Årsaken til at jeg kjøpte denne er at jeg kan bruke den som en real tursekk, samtidig som jeg kan sjonglere litt med mengden av fotoutstyr jeg har i den. Fikk ett Manfrotto Monopod til jul , som skal få henge på siden av sekken.

Når jeg reiser vekk , så kan jeg også få min 17" MacB Pro inn fra toppen:)

 

Tenkte jeg skulle kjøpe den tilhørende NG fotoreimen som hører til samme serien, den kan du knipse av nakkebåndet og istedet feste kameraet direkte på skulderremmene på sekken. Mindre slitsomt for nakken det.. Og kameraet klart til bruk. Men da bør du jo ha ett værtetta kamera :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg lurer på å kjøpe den medium sekken, og lurer hvordan denne er til skolebruk? Kan noen som har denne sekken ta bilder av hvordan hovedrommet er når man tar ut den nederste delen? Skal ha Macbook pro 13.3", og 4-5 bøker + kladdebøker i den. Når jeg skal bruke den til tur, skal det nå et 400D, og 2-3 linser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...