Gå til innhold

Få optisk lyd på xbox 360?


Roug

Anbefalte innlegg

Hei, har en xbox 360 Pro, har ikke hdmi utgang på forsterkeren min men optisk, tven henger på veggen så tar ikke den ned for å bruke komponentkabel som følger med, er det ingen andre muligheter for å få surroundlyd uten hdmi utgang på forsterker? kan jeg ikke koble hdmi til tven og bare bruke den optiske utgangen fra komponentkabelen til forsterkeren?

 

 

har en 42" som er tung å ta ned fra veggen aleine.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://dealextreme.com/details.dx/sku.24868

 

denne kabelen er grei hvis du skal faa plass bakpaa konsollen.

 

du faar den ogsa paa elkjop eller lignende, koster litt mere da.

 

Jeg er interessert i å kjøpe en sånn, ettersom den stygge TVen ikke har lydutgang, og blir da tvunget til å spille med ganske flat lyd. Blir det der da som om HDMI-utgangen bare står for bilde, og så blir AV-utgangen primært for lyd? Og det vil funke med HDMI-kabelen jeg allerede har? (Kanskje litt dumt spørsmål, men innlegg #4 gir meg inntrykket av at den greia er i veien for HDMI-kabelen... Ellernoe...)

 

Og fungerer den der akkurat som den offisielle? Nesten vanskelig å tro, ettersom den koster 60kr mens butikkpris er 600...

Endret av Patney
Lenke til kommentar

jo, hvis du bruker den optiske ut på komponent kabelen samtidig som hdmi så blir det ikke plass, hvis man ikke tar av "skallet" på komponentdingsen. Da blir det plass men det ser jo litt ukult ut....

 

 

Når det gjelder hdmi/optisk ut kabelen: Hvor tror du microsoft lager de da?

 

Pris problemet er gjentakende for alle offisielle produkter. F.eks en 120gb hdd som koster kanskje 250kr for microsoft blir solgt videre med hdd "kassa" for 1000 lappen.

 

En annen ting er grådigheten her hjemme: xboxlive blir solgt på xbox.com for 499kr for 12 mnd, mens på ebay kjøper du 13 mnd for 230kr :)

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Jeg fant akkurat ut at den er en "billig kopi", men den burde fortsatt funke. Jeg leste også at man kan lage en selv med den som følger med... Som du sier, ikke sant? Så da er det bare sånn at jeg fjerner det skallet, slik at både AV-tingen og HDMI-kabelen får plass? Trenger jeg å kjøpe ekstra kabler, eller det bare å koble lydutgangen som allerede er en del av komponentoppsettet i stereoanlegget og så har jeg det?

 

Bryr meg ikke om det blir litt stygt, 360en står inne i et skap så jeg ser ikke bakdelen i det hele tatt uansett. Bedre enn å betale 500 for sånn kabel her, eller vente to uker på en fra Asia.

Lenke til kommentar

Jeg har bare et par høyttalere som egner mest til PC, men de er ganske decent og mye bedre enn TVen sine uansett. Jeg leste noe om at det er et problem med resetting når man gjør dette, vet du noe om det?

 

Nei, glem det der. Jeg fikk fjernet den boksen, og frydet meg over at jeg endelig fikk spille Fallout 3 med god lyd :D Helt inntil jeg byttet kanal, og så byttet tilbake til 360en. Da rebootet den. Så da må jeg løse det problemet også.

 

Edit edit edithhh: Alt ordnet seg med en skarp frisørsaks og en bøyelig lommelykt. AAAAHHH DEILIG! Har sett etter en måte å få koblet lyd på høytalerene uten å bruke komponent i månedsvis! Komponentkablene gir så utydelig bilde på denne TVen, HDMI gir perfekt :)

Endret av Patney
Lenke til kommentar

helt enig :) gjorde det samme i går :) digg å spille assassins creed med 5.1 :D

 

bor i en liten leilighet og routeren min henger på veggen på andre siden av rommet, deror tenkte jeg at trådløs var det beste da, siden ps3 jeg hadde hadde innbegyd trådløs enhet, tenkte jeg at xboxen hadde det samme, det stemte da ikke...

 

men får bruke ledning fram til jeg gidder å bruke 500 kr på trådløst nettverk:)

Lenke til kommentar

Modda nettopp VGA HD kablen slik som beskrevet i YouTube-videoen tidligere i tråden. Fungerer ypperlig, og var en ganske enkel prosess. Det som derimot ikke var like moro var at den optiske kablen ikke passet skikkelig, og det ble da heller ingen lyd. Passet verken på recievern eller xboxen. Byttet til en annen kabel, og da satt den godt. Har opplevet noe likende med optisk tidligere. Skal sies at disse kablene har vært av den rimligere sorten.

 

Utrolig kjipt at xboxen ikke har optisk eller spdif rett ut. Megamongo å ha et lass av stive kabler henge ut på baksiden bare for å få optisk når man bruker HDMI.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...