Gå til innhold

Dumper katter før ferieturen, i år igjen...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv ikke katt, men kan si såpass at jeg hadde aldri dumpa den uansett hva det hadde vært. Ser folk nevner om straff på lik linje med tortur, men dette blir jo bare sprøtt.

Skal være enig i at det norske rettssystemet må gjøre noe med dyreplageri. Kanskje dette hadde vært ett fint valgløfte fra ett eller annet politisk parti, i og med at det er stortingsvalg til høsten?

Lenke til kommentar
Naboen her satt ut mat og dro fra katten sin og de er på andre uka si nå på ferie.

Maten ble tatt av naboekatter osv de første dagene, så hadde det ikke vært for noen våkne naboer ville den måtte levd på mus på ubestemt tid.

Vet jeg har lyst til å fortelle de ett og annet når de kommer tilbake, men er vel nytteløst med slike folk.

 

Har man ikke tid til dyrene sine burde man ikke skaffe seg de, og dumping av dyr bør straffes hardere.

Du burde virkelig si hva du mener om slik oppførsel. Spørre om det er rom for litt samvittighet i skallene deres.

Lenke til kommentar
Undertegnede har frembragt denne debatten en rekke ganger og hver år skjer det samme igjen og igjen, når skal dette få konsekvenser for eierne og hvorfor kan ikke mennesker tenke seg om før de anskaffer dyr? Det er da ikke så vanskelig?

 

You're preaching to the choir!

 

At du har frembragt debatten "en rekke ganger", og sannsynligvis fått en rekke støttende poster betyr ikke at du kan føle deg forurettet. Det eneste du oppnår her er en mengde støtte-erklæringer.

 

Det hjelper lite at folk er enige med deg, hva med å faktisk gjøre noe konkret?

Selv har jeg bidratt med kattemat og noen slanter jevnlig til FOD og DB, dette er selvsagt bare en fis i stormen, men allikevel noe mer enn å utbasunere frustrasjonen sin på et temmelig anonymt og lite handlekraftig forum.

 

Det blir litt som: "Ja, vi må selvsagt hjelpe de fattige rusmisbrukerne våre! ... men må det absolutt skje i mitt nabolag?"

 

For å gjengi et forslitt utrykk:

"Action speaks louder than words"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kamerat hvordan kan du uttale deg på mine vegne? Vet du hva undertegnede gjør eller ikke gjør? Selvsagt skal man handle, undertegnede har etterlyst en strengere lovgivning på området i lang, lang tid og hadde håpet at de nåværende lovverket hadde blitt fulgt opp bedre, dette er intet annet en forferdelige handlinger. Undertegnede ønsker ikke "støtteerklæringer", men å opplyse. Det er faktisk mange som ikke kjenner til denne problematikken, det er også mange som ikke bryr seg. Dette øsnker jeg å gjøre noe med. Selv gir jeg også penger og hjelper til når tiden strekker til, tro meg når jeg sier det.

 

:)

Lenke til kommentar

Nei, jeg skjønner heller ikke hvordan noen kan være så hensynsløse å bare kaste vekk kattene sine. Vi har to katter, mor og datter. Vi reiser alltid ut på hytten om sommeren, og da pleier vi å ta med den yngste katten. De er ikke så veldig gode venner til daglig, så vi syns de skal få litt fri fra hverandre om sommeren, hahaha. Når vi drar fra den andre katten da, så passer vi alltid på at det er masse mat ute, samt at naboer/venner kan kommer og mate den av og til, sånn at den har nok mat. Vi er så heldige å ha en liten bod ute på terassen, den er perfekt til katten om sommeren.

Heldigvis er kattene våre så vandt til å være ute at dette går greit(de er mer ute enn inne i løpet av en dag), har ikke hørt om noen kattepensjonater her i nærheten.

Lenke til kommentar
... kvifor skaffa dei seg dyra til å byrja med? Argh. Det er jo som å kjøpa ting berre for å kunne forsøple med avfallet.

 

Det er småunger som griner seg til kattunger og bikkjevalper, eller idioter som brått får for seg at det hadde vært koz med et dyr på høstningen når det blir kaldt og kjipt. Så går det noen mnd, dyret blir voksen og ikke fullt så søt og de kvitter seg med det fortest mulig før de stikker på ferie. Se bare på gis-bort-annonsene på Finn.no i mai/juni-mnd.

Endret av Peppermynte
Lenke til kommentar

Er er katt som har gått i nabolaget siden vinteren her. Nå har den tre kattunger på seks uker som jeg må omplassere i tilegg til morra. Det værste er at det er andre gangen jeg har måttet gjøre dette... Sist jeg fant dumpa kattunger (og druknet mor) var tre år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...