Gå til innhold

Aksess punkt eller router med god rekevidde og trådløs hastighet / ytelse?


Anbefalte innlegg

Er på utgikk etter et aksess punkt eller en router med best mulig rekkevidde og god trådløs ytelse / hastighet.

Til nå har jeg forsøkt meg med disse:

 

- D-Link DIR-655 A2

- D-Link DIR-655 A3

- D-Link DIR-655 A4

- D-Link DIR-855 A2

 

 

Og de har alle gitt mer eller mindre samme resultat, A4 av DIR-655 samt DIR-855 A2 har faktisk vært de svakeste på rekkevidde?

Har til og med forsøkt å bytte de tre antennene med 3x Linksys HGA7S High Gain Antenna som til min store negative overraskelse bare førte til mer ustabilt trådløst nettverk og slettes ingen bedring i verken rekkevidde signalstyrke?

 

 

Nå er både router og antenner sendt i retur, så nå starter jakten på en ny router / aksess punkt :)

Noen som har noe gode løsninger eller kreative forslag til hvordan jeg kan få en trådløs løsning med god rekkevidde og ytelse?

 

 

Den skal kobles med CAT7 kabel til vår D-Link DVG-5802S som vil ta seg av DHCP osv, så det trenger ikke være noen router, men router vil også fungere da jeg bare setter det opp som aksess punkt. Eneste jobben enheten vil ha er å drive det trådløse N-nettverket som skal brukes av noen trådløse maskiner med Intel WiFi 5300 nettverkskort.

 

 

Så forslag til både router / aksess punkt, eventuelle antenner og andre triks taes imot med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må deaktivere den trådløse funksjonen i den D-Link DVGen ellers før du bare en masse problemer.

Har opplevd at det ikke har hjulpet å ha to trådløse sendere i samme område, på forskjellig nett, selv om de var på hver sin ende av kanalskalaen i 2,4Ghz båndet.

 

De antennene du referer til konsentrerer bare signalene.

Husker ikke strålespektrumet men tipper 20 grader pluss minus horisontalt ut fra antennen er den ideelle vinkelen.

Google etter spread spectrum og 7 dbi Linksys eller noe ;)

Pass også på å sette routeren slik at den unngår å sende gjennom så mange objekter (altså ganske høyt).

Lenke til kommentar

Litt uaktuelt å deaktivere trådløse på DVG-5802S ettersom den tar seg av G-nettverket (min mor, stefar, lillesøster og lillebror har ingen N-nettverkskort i sine bærbare maskiner) og det er jo allmennkjent at å kjøre mixed G / N-mode på router når det er mye G-aktivitet begrenser potensiale til N-nettverket drastisk? Derfor jeg har en egen enhet for utelukkende N-nettverk til å starte med :)

 

 

Per dags dato står routeren gjemt inne i klesskapet i gangen, rett ved siden av DVG-5802S som ikke er spesielt ideelt da den står bokstavelig talt på gulvet (lavt) med vegger på alle kanter, samtidig som det er i ene enden av huset, så det å plassere routeren mer sentralt og da spesielt nærmere stua hvor den bærbare stort sett befinner seg ville vært mer logisk?

 

 

Tenkte derfor å strekke en CAT7 kabel opp på loftet og plassere routeren så sentralt i huset som mulig, noe som burde føre til kortere distanse til både stue og alle lokalisasjoner hvor vi bruker bærbare maskiner sammenlignet med hvor den står nå, da må signalet igjennom gulvet / taket men det er vell bedre enn at den må igjennom flere vegger nedenunder? Hvilken retning er det ideelt å ha antennene om signalene skal gå mer "nedover"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...