Gå til innhold

Fersking ute etter kamerakit rundt 3000-4000kr, noen gode tips?


Anbefalte innlegg

Etter mye lesing på forumet hadde jeg bestemt meg for ett Olympus e-520 med standard kit linse. Det er bare litt urtypisk at jeg gikk glipp av mpx sitt gode tilbud for noen uker siden. Jeg lurer derfor på om noen vet om det er tilgjengelig andre steder til samme pris? Hvis ikke finnes det da noen gode tilsvarende kandidater? Jeg har ikke budsjett over 4000,- og jeg er ute etter ett godt kompremi på pris/funksjonalitet.

Håper noen kan tilføre meg noen synspunkter på problemstillingen, takker.

 

Fant nå en brukt Nikon d40. Man får vel fortsatt mye kamera for pengene, og ikke minst 2 objektiver. Jeg er dog litt usikker på nikon sitt system med autofokusmotor i objektivene, vil det si at de to som følger med her har det? AF-s? Vet at det ikke står noe om det, men hvis det er en selvfølge så har jeg lært noe nytt :)

Endret av anders79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon EOS 1000D med 18-55mm IS

Nikon D60 med 18-55mm VR

Olympus E-520 med 14-42mm

 

Nikon og Canon vinner løpet på mindre støy ved høyere ISO-verdier. Olympus har muligens et litt skarpere kitobjektiv.

 

**Edit: 14-42mm til Olympus, selvfølgelig..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Canon EOS 1000D med 18-55mm IS

Nikon D60 med 18-55mm VR

Olympus E-520 med 14-45mm

 

Nikon og Canon vinner løpet på mindre støy ved høyere ISO-verdier. Olympus har muligens et litt skarpere kitobjektiv.

Olympus leverer 14-42mm nå, og det er nok det skarpeste kit-objektivet i klassen. Av disse tre kameraene så har Olympus det beste grepet, IS er i huset, noe som er en fordel ved kjøp av mer optikk. Canon har bedre autofokus system enn de to andre, men er noe svak på seriebilder, særlig i RAW.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...