Gå til innhold

Aldersgrense på alkoholkjøp, Sandefjord-Strømstad


Anbefalte innlegg

Hei, søkte litt rundt men fant bare gamle poster på temaet, heller ikke noe konkret av det jeg fant med google...

 

Har hørt endel fram og tilbake nå angående nye regler på ferja TIL sverige om at det nå er blitt 20 på kjøp av øl og hetvin (opp til 22%), mens det er 18 på tilsvarende tilbake til norge, de gangene jeg har vært på ferja etter at jeg fylte 18 i januar har det vært 18 på begge deler, så å kjøpe har gått knirkefritt...

 

Har det kommet noen nye regler nå i det siste? Hadde vært fint om noen visste nøyaktig hvilke regler som gjelder... kjipt å komme i kassa til uka og bli nekta å kjøpe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg bare skulle oppdatere posten nå som turen var unnagjort ;)

 

Det er 20 års aldersgrense på alt av alkohol på ferja til sverige, både øl, vin og sprit. Tobakken derimot er det fortsatt 18 års grense på...

 

Jeg kan ikke skjønne poenget med det... Når jeg mot slutten av turen var gjennom butikken var det 2-3x ganger så mye øl igjen som på tidligere turer, og at det var noe særlig mindre mennesker ombord tror jeg ikke!

 

Omsetningen på alt under 22% må jo gå kraftig ned, mindre folk tar seg en harrytur, og resten av båten vil jo også generelt sett få redusert omsetning, mye av grunnen til at jeg og venner/kjente som er under 20 tar oss turen er for å spare penger i forhold til de drøye prisene i norge... Hadde vært morsomt og sett noen tall på omsetning av alkohol under 22% ombord båtene nå før og etter forandringen i reglementet :glare:

Lenke til kommentar
Omsetningen på alt under 22% må jo gå kraftig ned, mindre folk tar seg en harrytur, og resten av båten vil jo også generelt sett få redusert omsetning, mye av grunnen til at jeg og venner/kjente som er under 20 tar oss turen er for å spare penger i forhold til de drøye prisene i norge... Hadde vært morsomt og sett noen tall på omsetning av alkohol under 22% ombord båtene nå før og etter forandringen i reglementet :glare:

 

 

sist jeg tok båten fikk jeg beskjed om at man ikke har lov og handle over Kvota inn til Norge. Og om du er Norsk får du ikke handle over norske kvota inn til Sverige lenger heller, forrige gang jeg tok båten var vel i februar og disse reglene ble innført fra 1.januar i år etter press fra norske regjeringen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...