Gå til innhold

Filmvitenskap - informasjon og diskusjon


Cuneax

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke, eksakt. Starter førsteklasse 18. august.

 

Alle fag har to eksamener. En praksis og en teori. Veiingen er 50/50. I følge UiB-studenter (Film og TV-produksjon) er teorieksamene nærmest en evaluering mellom gruppe og faglærer.

 

For uten om Ex.Phil er det to fag første semester (alltid tre per semester). Lyd og bilde og Journalistikk 1. De fagene er lagt opp til å kunne anvende de i praksis. Så regler og virkemidler er nok viktige elementer, men estetiske analyser av epoker etc. tviler jeg det blir mye av.

 

"Teknikk" er nok cluet.

 

Emnekombinasjon:

 

http://www.uis.no/studietilbud/media/fjern...edieproduksjon/

Endret av Jan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste problemet med filmvitenskap er at det er så mange kjipe folk som tar det. :(

Mannes og meg, det da? ^^

 

Det later til at de fleste kjipingene blir filtrert ut etter hvert i bachelorløpet. Haterne finner på andre ting, mens elitistene stikker til mer prestisjefylte utdanninger. På master er det i alle fall ålreite folk.

Lenke til kommentar
Hmm.. ble mitt innlegg fjernet? Du useriøse fjernes allerede etter førsteåret er min erfaring.

Fant ikke noe nylig innlegg av deg i papirkurven, i alle fall. Men ja, de fleste useriøse eller de som finner ut at de ikke passer til filmvitenskap forsvinner etter det første året. Problemet er at mange av de kjipe fremdeles blir værende :wee:

Lenke til kommentar

Tviler jeg voldsomt på. Vi blir å lage mange filmer i året. Men, selv med bare et prosjekt i 1:5 (rec) ratio blir for dyrt for studenter å dekke. Mener et minutt film + fremkalling ligger mellom 4000 og 6000 kr, opptil hvor man framkaller det.

 

Andre blemmen med bruk av film er at man ikke helt vet hva man blir å filme.

 

Har vært innom en eksamensfilm (tredje året) på Film og TV-produksjon, UiB. Den linjen er sånn ca. samme greia som den på UiS. De hadde flotte kameraer, men det var nok "sikre" digitale løsninger der og.

 

Filmskolen i Lillehammer er eneste skolen i Norge som bruker film av hva jeg vet. Der får de forholdsvis store budsjett.

Lenke til kommentar

Filmskolen benytter film, ja. Til og med 35mm til eksamensprosjektene.

 

Tror Nordland Film- og Kunsthøyskole i Kabelvåg har 8- og 16mm-utstyr tilgjengelig for studentene. Problemet mitt er at jeg er nødt til å ha noen arbeider på filmruller i porteføljen min skal jeg ha noen som helst sjanse til å studere cinematografi i utlandet.

 

Nuvel, fremtiden er digital uansett, kan hende mange skoler endrer sin praksis de kommende årene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Haha, skal White til byen!? ;D

 

Jeg bor i sentrum, baby. Husket du ikke at vi snakket om det på msn i 2006? Du mente det ville bli litt dyrt å kjøpe noe i sentrum. Well it was and I did.

Lenke til kommentar

Du kjøpte leilighet for sikkerhets skyld?

 

Det eneste problemet med filmvitenskap er at det er så mange kjipe folk som tar det. :(

Også er det langt oppe på Dragvoll. men det er kanskje ikke noe problem siden man ikke har noen forelesninger å snakke om?

 

 

og hva med deg Lars? Ikke tid til å se god film lenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...