Gå til innhold

jeg vurderer SE Xperia og SE W995


Anbefalte innlegg

De siste 10 årene har jeg hatt så å si alle forgjengerne til SE Xperia. Da jeg falt i vannet i helgen må jeg ha ny telefon. jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Xperia men ble tipset om W995.

 

Disse telefonene er vel egentlig tiltenkt hvert sitt segment men da jeg nesten aldri har brukt mulighetene for blandt annet å redigere dokumenter i P800/P900/P900/osv er dette funksjonalitet jeg egentlig ikke trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelene med W995 er jo bra kamera, prisen(i forhold til Xperia) og har egne taster for musikkavspilling.. Sånn kort fortalt..

 

Fordelene med Xperia er jo qwerty tastene, 3.5jackutgang og en herlig skjerm.. Også alle muligheter med Windows Mobile.. MSN, internett surfing(utrolig kjapt med Opera 9.7beta) og muligheten til mye forskjellig programvarer..

 

Jeg hadde Xperia X1 i en periode, var veldig fornøyd med den. Men ting er litt mer tungvindt på windowsmobile telefoner enn på en vanlig telefon, så jeg byttet den ut med SE C905.. Så hadde jeg den i noen månder også begynte jeg og savne det og ha en telefon med mye muligheter og som også funker bra til å surfe på nettet med.. Så nå har jeg kjøpt Touch Pro 2.. hehe..

 

Vist ikke kameraet er viktig for deg, så ville jeg valgt Xperia X1 ;)

Lenke til kommentar
jeg har to bra kameraer (et bra kompaktkamera og et bra speilrefleks) så kamera er ikke det primære jeg ser etter i en telefon.

 

det eneste jeg ser for meg som kanskje litt tungvindt på Xperia er det å skrive sms/mms.

 

Sånn småting som og ta en kjapp telefonsamtale til en du ikke har ringt til på en stund, sjekke nummeret til en, finne frem til en sms som man fikk for litt siden og besvare den osv. Slike ting går fortere på en vanlig telefon og det er litt irriterende av og til, vist man har dårlig tid også får man trykket litt feil.

 

Xperia X1 sitt tasteratur er bra, det går fort å skrive på og det har Æ-Ø-Å som egne taster på den norske versjonen.

 

Jeg anbefaler og laste ned Touch Flo 3D til Xperia, går ut i fra at det går ann og få tak i nyeste versjon av TF3D fra XDA developers. Liker det mye bedre enn Xperia sine paneler.

 

Kan forstå det er ett vanskelig valg.. Fint vist noen som har W995 kan bidra litt her ;)

Lenke til kommentar
Fordelene med W995 er jo bra kamera, prisen(i forhold til Xperia) og har egne taster for musikkavspilling.. Sånn kort fortalt..

 

Fordelene med Xperia er jo qwerty tastene, 3.5jackutgang og en herlig skjerm.. Også alle muligheter med Windows Mobile.. MSN, internett surfing(utrolig kjapt med Opera 9.7beta) og muligheten til mye forskjellig programvarer..

 

Jeg hadde Xperia X1 i en periode, var veldig fornøyd med den. Men ting er litt mer tungvindt på windowsmobile telefoner enn på en vanlig telefon, så jeg byttet den ut med SE C905.. Så hadde jeg den i noen månder også begynte jeg og savne det og ha en telefon med mye muligheter og som også funker bra til å surfe på nettet med.. Så nå har jeg kjøpt Touch Pro 2.. hehe..

 

Vist ikke kameraet er viktig for deg, så ville jeg valgt Xperia X1 ;)

 

Du nevner at Xperia X1 har 3.5-jack. Det har også W995. Ellers er testen her på amobil ganske treffende for mer informasjon om W995.

Endret av Xabi2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...