Gå til innhold

Hvor mye penger må jeg påberegne? - 2 uker i Tunisia


Anbefalte innlegg

Hei

 

Den 18. juli reiser forloveden min og jeg til Djerba, Tunisia. Vi gleder oss veldig begge to, men er litt usikre ift penger.

 

Selv har jeg vært en del ute og reist, så jeg vet sånn ca. hvor mye man burde påberegne av kostnader per person, allikevel kunne jeg tenkt meg å høre fra de som har vært der, slik at jeg ikke bommer fullstendig. Per dags dato har jeg 4100 kr alene til turen.

 

Jeg ser ikke for meg at det blir mye shopping, i såfall velger jeg å legge det til slutten av ferien, slik at jeg ikke bruker opp alle pengene før ferien er over. Taxfree-shopping gjør jeg på tilbakeveien.

 

Uansett, mat på fly og frokost på hotellet gjennom hele oppholdet er inkludert, vaksiner tatt og betalt for, reiseforsikring gjennom Europeiske er betalt, og transport til og fra Gardermoen er også ordnet, transport til og fra hotellet er betalt for, så de utgiftene jeg ser for meg gjenstår er;

 

*Middag hver dag

*Lunsj hver dag

*Drikkevarer (dvs. kjøpe inn vann osv) og andre ting til stranda (f. eks frukt o.l)

*Solsenger (men kan godt tenke meg å kjøpe en madrass og en parasoll i stedet for, da jeg egentlig ikke har noe i mot det, hvis det skulle vise seg å være litt dyrt).

*Taxi inn til byen. Har hørt det koster ca. 20 kr én vei, så derfor ganske levelig med andre ord. Vi kommer nok ikke til å reise inn til byen hver dag heller.

*Eventuelle drikkevarer på flyet fram og tilbake.

 

Noe jeg har glemt? Noen jeg bør huske ekstra på ift utgifter?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg harvært ute på backpacking har jeg satt en grense for meg selv på 50 Euro. dette skal dekke alt av transport, serverdigheter, seng å sove i ++. jeg har hørt fra andre som reiser og bor på samme sted at de planlegger å leve for 4000-5000 kroner i uken. for det beløpet skal du kunne leve veldig godt. fly/bo er allerede dekket her, ikkesant?

Lenke til kommentar

Det er da veldig opp til hvordan hver enkelt person ønsker å fordele pengene - 4100 kr vil EGENTLIG holde i massevis, men det er noe med å være i sørlige strøk som får deg til å bruke litt ekstra. Du kan overleve godt på 2000 kr også, men da skal du være sparsom.

 

Du kan finne en middag til 17 kr, eksl. drikke, så det skal ikke være noe problem. Lykke til

Lenke til kommentar
når jeg harvært ute på backpacking har jeg satt en grense for meg selv på 50 Euro. dette skal dekke alt av transport, serverdigheter, seng å sove i ++. jeg har hørt fra andre som reiser og bor på samme sted at de planlegger å leve for 4000-5000 kroner i uken. for det beløpet skal du kunne leve veldig godt. fly/bo er allerede dekket her, ikkesant?

Det stemmer, som sagt så er også et måltid (frokost) også inkludert. Det er egentlig kun man og drikke jeg tenker mest på, og jeg tror det går fint med den summen jeg har satt av til kun det.

 

Det er da veldig opp til hvordan hver enkelt person ønsker å fordele pengene - 4100 kr vil EGENTLIG holde i massevis, men det er noe med å være i sørlige strøk som får deg til å bruke litt ekstra. Du kan overleve godt på 2000 kr også, men da skal du være sparsom.

 

Du kan finne en middag til 17 kr, eksl. drikke, så det skal ikke være noe problem. Lykke til

 

Det selvfølgelig helt sant, jeg ser heller ikke for meg at jeg kommer til å bruke veldig mye penger på "dill-dall", siden jeg nettopp har vært på byferie i Praha og fikk "shoppet fra meg" der nede. Det blir helst mat og drikke egentlig pengene kommer til å gå til. I fjor hadde jeg problemer med å bruke opp 1000 kr på ei uke i Bulgaria, båre sånn til sammenligning, så jeg tror nok det skal gå bra, sånn egentlig. Jeg reiser heldigvis ikke alene, og siden det er jeg har betalt hele reisen, kommer nok kjæresten min til å betale en god del når det gjelder mat og drikke ihvertfall. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Har vært der.. brukte ikke så mye.. spørs om du forholder deg lokalt eller i turistområde. Da går det litt mer.. Men kommer vel langt med et par-tre tusen i lommepenger der. Om du ikke skal shoppe noe særlig. nb. de har vinmonopol som oss.

 

NB ikke farg håret lyst før turen.. farg heller mørkt.. får vel mye oppmerksomhet altså.

Lenke til kommentar
Har vært der.. brukte ikke så mye.. spørs om du forholder deg lokalt eller i turistområde. Da går det litt mer.. Men kommer vel langt med et par-tre tusen i lommepenger der. Om du ikke skal shoppe noe særlig. nb. de har vinmonopol som oss.

 

NB ikke farg håret lyst før turen.. farg heller mørkt.. får vel mye oppmerksomhet altså.

 

Jeg er naturlig blond, og det er uaktuelt å farge det mørkt. Skal nok gå bra for det, kommer ikke til å gå rundt alene uten kjæresten min uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...