Gå til innhold

Komplett vannkjøling fra Thermaltake


Anbefalte innlegg

Å ha vifter på innsiden av kabinettet synes jeg virker litt meningsløst, da er halve poenget med vannkjøling borte i mine øyne.

 

AtW

 

Bruker du et kabinett bygd mtp vannkjøling fra bunnen av, og studerer dette litt, er en innvendig radiator en svært god løsning.. Har selv et CoolerMaster Cosmos S, som jeg kjøpte ene og alene for å kjøre innvendig radiator, da det har plass til trippelrad i toppen... Dette kabinettet har en 250mm vifte i døren, 120mm i bunnen, 120mm i front nede, alle disse suger luft inn i kabinettet og jeg bruker meget gode og svært stillegående vifter til dette. 1x120mm i rygg oppe og 3x120mm på radiatoren blåser ut av kabinettet. I sum har jeg knapt 1-2C høyere temp i kabinettet enn romtemp selv under ekstrem last, og dermed blir innvendig radiator slett ikke meningsløst... Men, man må altså bruke hodet litt, for ikke alle kabinetter er egnet for dette formålet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Me det oppsettet har man jo ekstremt mange vifter, poenget mitt er at man må bruke luft til å frakte varme ut av kabinettet, kontra å bruke vannsystemet man allerede har. Når man først har muligheten til å frakte ut varmen fra kabinettet "gratis" så ser jeg ikke den store grunnen til å ikke gjøre det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å ha vifter på innsiden av kabinettet synes jeg virker litt meningsløst, da er halve poenget med vannkjøling borte i mine øyne.

Hvorfor det?

 

Man kan jo velge om man vil plassere vifter og radiator slik at de blåser luft ut av, eller inn kabinettet.

Etter min erfaring vil forskjellen på cpu eller kabinett temperaturen være ca 2-3 grader etter hva man velger.

 

Plassere man viftene på utsiden, blir det straks mere støy. Men man vinner kun 2-3 grader på cpu, eller kabinett temperatur.

 

Edit:

Mulig vi missforstår hverandre litt, jeg bruker ingen ekstra vifter for å flytte luft. Kun de som sitter på radiatoren. :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Me det oppsettet har man jo ekstremt mange vifter, poenget mitt er at man må bruke luft til å frakte varme ut av kabinettet, kontra å bruke vannsystemet man allerede har. Når man først har muligheten til å frakte ut varmen fra kabinettet "gratis" så ser jeg ikke den store grunnen til å ikke gjøre det.

 

AtW

 

Skal du ha en trippelrad blir det nødvendigvis endel vifter som går med på å balansere luftrykket. Med dette oppsettet har jeg ~20C bedre temps sammenlignet med en TRUE på [email protected] og det med NB i loopen, støynivået er det samme.. Fornøyd er jeg, det er sikkert, og allt er lagt opp slik at det ikke er i veien, så veldig enkelt å bytte komponenter :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...