Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vil telenor gjøre noe lignende for sine kunder som NGT ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, Telenor vil ikke gjøre det, UPC vil heller ikke gjøre det (iallefall ikke før alle andre har gjort det). Det er liksom den måten de driver butikk på liksom...

 

Hadde Telenor bare satset litt på det her kunne de ha kapret "alle" kundene og tilslutt kanskje utkonkurrere andre småbedrifter som prøver å starte... hehe...

 

Nei, enda en post uten mål og mening. Tror jeg går å legger meg...

Lenke til kommentar
Særlig med tanke på at snittet pr. nordmann med bredbånd idag ligger på ca.6,5 gb pr.mnd.

 

Det forbeholder jeg meg retten til og tvile på, til jeg ser det dokumentert.

Synes det høres veldig mye ut.

Dessuten så kan en vel ikke si at slik adsl (hvis adsl i det hele tatt, usikker der) klassifiseres som bredbånd, hvor (hvis jeg ikke husker feil) skillet går ved 2 Mbps.

Lenke til kommentar

Værsegod Goebbels

 

Norsk Gallups undersøkelse viser sammen med NextGenTels egne brukerdata at forskjellene mellom bredbåndsbrukeren og en som benytter oppringt linje (analog eller ISDN) er så store at de knapt kan sammenliknes. En bredbåndsbruker hos NextGenTel bruker i gjennomsnitt 6.5 gigabyte hver måned, mens en typisk Internett-bruker med oppringt linje bruker anslagsvis mellom 100 – 300 megabyte pr måned.

 

Hentet ifra Norsk gallup og nextgentel...

Lenke til kommentar

Edit: wtf, jeg skreiv S-t-j-e-l-e-n-o-r , så blir det sensurert til Telenor? Dette forumet er vel tilfeldigvis ikke sponset av Telenor? :D

 

Dette er for dumt. Jeg måtte faktisk prøve dette selv på "testposter" i off topic.

Hvis man ikke skal kunne skrive S-t-j-e-l-e-n-o-r uten at sensuren overstyrer deg og retter det til Telenor, da har ytringsfriheten blitt strammet inn nok en gang. Mulig at dette har blitt tatt opp her på HW tidligere, men jeg har ikke fått det med meg.

 

Kan noen svare meg på hvorfor denne sensuren? Det minner meg veldig om kommunistiske aner. Du skal altså ikke ha mulighet til å drive sarkasme uten at de HØYE HERRER moderer. Hvis ikke moderatorene er gamle nok til å huske hva Carl I. Hagen kalte NRK gjentatte ganger, så kan jeg hjelpe til. Han kalte NRK for ARK (Arbeiderpartiets Rikskringkasting), han ble aldri sensurert på noen måte for denne påstanden eller uttalelsen.

 

At man ikke skal kunne kalle Telenor for S-t-j-e-l-e-n-o-r er forkastlig. Spør du meg, så virker det på meg som om dere moderatorer ikke har "baller". Hvis Telenor har kommentert at enkelte medlemmer på dette forumet kommer med upassende bemerkninger, og dere følger opp med sensur og utestengelse. Ja, da har dere virkelig et problem med objektiviteten.

 

Noen som vil kommentere dette? :evil:

 

Eidt: Kan noen lage en liste over fy-ord, slik at man vet hva man kan skrive, og ikke skrive.

Lenke til kommentar

Norsk Gallups undersøkelse viser sammen med NextGenTels egne brukerdata at forskjellene mellom bredbåndsbrukeren og en som benytter oppringt linje (analog eller ISDN) er så store at de knapt kan sammenliknes. En bredbåndsbruker hos NextGenTel bruker i gjennomsnitt 6.5 gigabyte hver måned, mens en typisk Internett-bruker med oppringt linje bruker anslagsvis mellom 100 ? 300 megabyte pr måned.

 

Hentet ifra Norsk gallup og nextgentel...

 

Dette kan vel neppe kunne generaliseres til å undebygge denne.

 

snittet pr. nordmann med bredbånd idag ligger på ca.6,5 gb pr.mnd

 

Da dette (sakset fra post- og teletilsynet) sier noe om markedsandelene

 

markedsandeler.jpg

 

Så er det noe ullent å forfekte at tilfellet for NGT's kunder kan generaliseres til å gjelde den norske befolkning med "bredbånd"

 

Jeg sier ikke at det nødvendigvis ikke stemmer, men jeg tviler litt på grunnlaget. dvs utvalget man sitter med.

Påstand (uten hold): jeg tviler litt på at ngt's kunder kan tilsvare et gitt utvalg av kunder med adsl tilgang i norge, uavhengig av isp. Da man kan se at de fleste faktisk er såpass lite "bevisste" at de velger Telenor. dermed tror jeg at NGT har mange unge, hastighets-bevisste, kunder som deler filer og fyller opp HDD'ene sine. Dermed blir deres trafikk-tall noe skjeve (hadde vert morro og sett tilsvarende tall hos Telenor)

 

Btw: dette er ikke ment som flaming, men ren skepsis til et utsagn, No offence.

 

Mvh

G

Lenke til kommentar

Dette er genial, enkel og billig markedsføring NGT sin side. Som skrevet tidligere i tråden, lar de kundene smake på godsakene et lite øyeblikk, for så å sette inn nådestøtet. Dette er markedsføring og salg satt i system.

 

Klart at de kommer til få hastighetsoppgraderinger etter denne flørten. Det skulle da bare mangle. All ære til NGT at de også beviser i praksis at det er mulig å handle hele kundemassen med en rimelig grei ul/dl hastighet.

 

Telenor stakkars, de sitter på sidelinja, (sidelinja? hvilket kobberpar i stamlinja er det?) og ser at den ene etter den andre forlater et allerede synkende skip. Når de etter hvert forstår hva som skjer, så endrer de strategi. Da kan det være for sent.

 

Gratulerer NGT! Dere har bokstavelig talt skjønt det.

 

Hilsen en sliten Telenor kunde som ikke sikler, men derimot er tørr i halsen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva dere klager over Telenor for... Dem tilbyr unike løsninger for oss forbrukere, dem har ett stabilt nett... Alltid når du ringer dem så får du ett hyggelig svar og hjelp.. Så må vi for all del ikke glemme at det er Telenor som har bygget infrastrukturen til telenettet..

Og en ting dem er ekstra flinke til er å ta hensyn til sine konkurrenter...

hva så om dem ikke gir bort sitt sårt trengte nett gratis, ingenting er gratis her i livet...

 

Skulle ønske vi kunne få telemonopolet tilbake, å jeg minnes..... :woot:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva dere klager over Telenor for... Dem tilbyr unike løsninger for oss forbrukere, dem har ett stabilt nett... Alltid når du ringer dem så får du ett hyggelig svar og hjelp.. Så må vi for all del ikke glemme at det er Telenor som har bygget infrastrukturen til telenettet..

Og en ting dem er ekstra flinke til er å ta hensyn til sine konkurrenter...

hva så om dem ikke gir bort sitt sårt trengte nett gratis, ingenting er gratis her i livet...

 

Skulle ønske vi kunne få telemonopolet tilbake, å jeg minnes..... :woot:

 

Tolker dette som ironi jeg. :wink:

Lenke til kommentar

Bytta ifra Tele hor til NGT for 2 år siden, fikk bedre linje, dvs det halve ut i forhold til innlinja, noe tele hor ENNÅ ikke har skjønt. OG jeg sparte 2760 kr i året på det. DEILIG. (muligens mer, se under)

 

Tele hors linje 2 år siden: 400 kr måneden + 99 kr internett abbonement måneden + Fasttelefon abbonement ca 130 kr måneden = 7560 kr.

NGT linje 2 år siden: 400 kr måneden = 4800 kr.

 

OG linjehastigheten da: Tele hor 704inn128 ut

NGT 704inn380 ut

 

Merk: Noen tall kan være litt feil, mener å huske at tele hor kosta 450 kr måneden men pytt pytt, litt svinn kan dem ha til sin fordel, men de kommer ennå helt ræva ut.

Kondolerer til ISDN brukerne til Tele hor, Dere er jo melkekua til telenor, som en av tele hors ansatte sa en gang.

 

HEIA NEXTGENTEL sier nå jeg. Stå på.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva dere klager over Telenor for... Dem tilbyr unike løsninger for oss forbrukere, dem har ett stabilt nett... Alltid når du ringer dem så får du ett hyggelig svar og hjelp.. Så må vi for all del ikke glemme at det er Telenor som har bygget infrastrukturen til telenettet..

Og en ting dem er ekstra flinke til er å ta hensyn til sine konkurrenter...

hva så om dem ikke gir bort sitt sårt trengte nett gratis, ingenting er gratis her i livet...

 

Skulle ønske vi kunne få telemonopolet tilbake, å jeg minnes..... :woot:

 

SUKK! Jeg også. Husker så langt tilbake at det var 2-5 års ventetid for å få lagt inn telefon i heimen. Jeg bodde i blokk på Lambertseter den gangen. Det var om å gjøre og skjule for naboene at du fikk telefon i huset. Hvis naboene oppdaget det, var det straks en kø, like lang som en god gammeldags polkø rett før jula. Alle skulle "låne" telefonen. Tenk tanken ut om vi hadde hatt trådløse telefoner den gangen. Ikke pokker`n om vi hadde funnet den igjen.

 

Når NRK sender ”Støv på hjernen” neste gang, så sett av tid til å se filmen. Da skjønner dere hva jeg mener.

 

Nei til alt nytt! La menneskeheten få igjen gode gamle Televerket.

Lenke til kommentar

 

SUKK! Jeg også. Husker så langt tilbake at det var 2-5 års ventetid for å få lagt inn telefon i heimen. Jeg bodde i blokk på Lambertseter den gangen. Det var om å gjøre og skjule for naboene at du fikk telefon i huset. Hvis naboene oppdaget det, var det straks en kø, like lang som en god gammeldags polkø rett før jula. Alle skulle "låne" telefonen. Tenk tanken ut om vi hadde hatt trådløse telefoner den gangen. Ikke pokker`n om vi hadde funnet den igjen.

 

Når NRK sender ”Støv på hjernen” neste gang, så sett av tid til å se filmen. Da skjønner dere hva jeg mener.

 

Nei til alt nytt! La menneskeheten få igjen gode gamle Televerket.

 

 

Jeg trur dem som jobber i Telenor også savner den tida... Nå tildags klager jo folk om dem ikke får telefon i løpet av 2-3 mnd..... Akk ja det var tider, og Telenor håper fortsatt at vi kunder ikke legger merke til om dem "glemmer" oss i 6-12 mnd...

Lenke til kommentar
Særlig med tanke på at snittet pr. nordmann med bredbånd idag ligger på ca.6,5 gb pr.mnd. Og de pusher ut stakkars tilbud med nettopp denne 1.gb greia... no sense...

(sa han like blid.)

 

Jeg vet ikke helt om det tallet der er riktig, men selv om gjennomsnittet pr. bredbåndstilkobling ligger på ca 6,5gb pr mnd, betyr ikke nødvendigvis det at de fleste med bredbånd laster ned så mye. Det er nok mange storkunder som trekker dette tallet opp.. det er også derfor man har forskjellige måter å regne ut gjennomsnitt på, har du ikke fulgt med i mattetimene? :-)

 

Så selv om gjennomsnittet er på 6,5gb/mnd, kan fortsatt en stor del av kundemassen bruke under 1gb/mnd..

Lenke til kommentar

Sitter her og lurer på en ting. Det virker som "alle" er enige om at NGT er bedre enn Telenor. Hvertfall her på forumet.

 

Men det er noe som ikke stemmer. Telenor har 120.000 kunder, Nextgentel har 40.000. Hvorfor? Er det fordi Telenor har bygd ut flere sentraler slik at de kan tilby ADSL til flere enn NGT? Det er jo i så fall bra gjort av Telenor :)

 

Eller er det rett og slett det at Nextgentels markeds og salgsavdelinger er elendige til å markedsføre produktet?

Lenke til kommentar

Er det fordi Telenor har bygd ut flere sentraler slik at de kan tilby ADSL til flere enn NGT? Det er jo i så fall bra gjort av Telenor :)

 

Telenor Networks har nok bygget ut langt flere sentraler enn NGT og de øker forspranget dag for dag vil jeg tro.

Og husk nå på at Telenor er et ekstremt solid merkenavn hos folk flest, de har en stor kundemasse på oppringt som velger Telenor ADSL når de føler behov for ADSL.

Uansett har leverandører med oppringt kundemasse store fordeler når man skal ut og selge ADSL, svært mange vil ikke bytte e-postadresse og er på den måten bundet til en ISP.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Telenor har 120 000+ kunder, er fordi salgs folka til telenor ringer gud og hvermann, og lover gull og grønne skoger! Det finnes nok mange Telenor ADSL kunder som kun sjekker mailen en gang i uka! :lol: Men det er jo hyggelig for telenor!

 

Telenor har mest sannsynlig en kundebase på minst 500 000 internett kunder (ISDN/PSTN/ADSL oppkobling) Telenor har minst en node i hver en by/tettsted/bygd i norge! Hver node har atm linjer til backbone!

 

Det er en grunn til at Telenor bare leverer 1024/256 som maks til privat personer! Det er stabilt! Skulle telenor gjøre det samme som NGT gjør nå i helga, så kunne det ha gått fin fint på noen noder, men de fleste ville nok fått veldig ustabile og lave hastigheter. Og i et "Worst Case Scenario" kunne alt ha falt sammen. Tenk deg situasjonen i dag 120000 kunder som har minimum 704 ned = 84 480 000 Kbits ( hvis alle bruker linja samtidig vel og merke).. Så skulle samtlige kunder få 4Mbit ned = 480 000 000 Kbits = 58 593,75 Mbyte/s (Også her visst samtlige kunder bruker linja samtidig, noe som er usannsynlig) .. Dette sier seg jo selv.! Det går ikke!

 

Det er ikke helt reelt.. men ikke så langt fra virkeligheten :o

 

Så da blir spørsmålet stabilitet eller hastighet, hva er viktigst?

 

Begge deler er selvfølgelig svaret.. !! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...