Gå til innhold

Raskeste og "beste" net browser?


LkN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
www.google.com/chrome er raskest, addon-støtte i dev utgaven.

www.getfirefox.com for youtube, den er bedre på TREGE pcer ;o

 

Ikke hør på de som sier chrome bruker mye minne. Den gjør det kun om det er tilgjengelig og det gjør den enda raskere.

Takker for fint og kjapt svar ;)

*Sourceradio.com's video spiller, er google chrome god for den ?

Lenke til kommentar

Kort sagt bør du bruke den nettleseren du liker best så lenge det ikke er IE (med eventuelt unntak av IE8).

 

Lite knippe veldig gode nettlesere: Chrome, Safari, Opera og Firefox.

 

Skal se om jeg orker å skrive en lengre utredning senere i kveld. Når det gjelder hurtighet så er det snakk om millisekunders forskjell; altså ikke noe å bry seg om nevneverdig så lenge surfingen kjennes "smooth" ut ;)

Lenke til kommentar
Kort sagt bør du bruke den nettleseren du liker best så lenge det ikke er IE (med eventuelt unntak av IE8).

 

Lite knippe veldig gode nettlesere: Chrome, Safari, Opera og Firefox.

 

Skal se om jeg orker å skrive en lengre utredning senere i kveld. Når det gjelder hurtighet så er det snakk om millisekunders forskjell; altså ikke noe å bry seg om nevneverdig så lenge surfingen kjennes "smooth" ut ;)

+1

 

Du kommer til å få like mange svar som det finnes nettlesere.

 

IE er generelt det eneste alternativet som er tregest uansett, og som du merker forksjell fra de andre. Da tenker jeg på å åpne programmet, ikke selve "hentingen" av info fra nett.

Lenke til kommentar
IE er generelt det eneste alternativet som er tregest uansett, og som du merker forksjell fra de andre. Da tenker jeg på å åpne programmet (...).

 

Og har du noe tall på dette? IE 8 tar 8 sekunder å starte opp her, Opera 10 Beta tar 10 sekunder og FireFox 3.5 tar 25 sekunder før den er klar til bruk. Alle tre er testet etter kaldstart, med kun en tom fane og tiden er målt fra klikk til programmet er klart til bruk. Jeg regner med at resultatene vil variere veldig men ser ikke noe grunnlag for at din påstand er korrekt generelt sett.

Lenke til kommentar

Husk også at mange av testene som ligger ute går på hvor rask nettleseren er på javascript, og IKKE på hvor rask den er på "vanlige" nettsider. Iom. at IE har en tregere javascpript engine enn de andre, kommer den oftest SVÆRT dårlig ut på slike tester. Dette betyr ikke nødvendigvis at forskjellen mellom feks. IE8 og Safari er så stor på nettsidene DU bruker.

Lenke til kommentar

Grunnen til at IE ikke anbefales er rett og slett at du gjør livet surt for samtlige webutviklere. IE8 har skjerpet seg en del, men er fortsatt milevis bak konkurrentene når det gjelder en del ting.

 

Fun fact: Firefox 1 scorer 36 på acid3-testen, IE8 scorer 20 ...

 

(Ikke at dette har alt å si, men setter ting litt i perspektiv. Firefox 1 kom ut 9. November 2004)

Lenke til kommentar
Grunnen til at IE ikke anbefales er rett og slett at du gjør livet surt for samtlige webutviklere. IE8 har skjerpet seg en del, men er fortsatt milevis bak konkurrentene når det gjelder en del ting.

 

Fun fact: Firefox 1 scorer 36 på acid3-testen, IE8 scorer 20 ...

 

(Ikke at dette har alt å si, men setter ting litt i perspektiv. Firefox 1 kom ut 9. November 2004)

 

Hahaha, det verste er at det stemmer. Jeg prøvde nå nettopp. Det er til å grine av. Hvordan er det mulig.

Men av en eller annen grunn virker det som IE 8 gjør en vanvittig mye bedre jobb enn sine forgjengere. Det kan jo selvfølgelig skyldes at IE 7 og 6 gjorde en fantastisk dårlig jobb. :D

Lenke til kommentar
Du skal ikke si så sikkert at Firefox er raskest. I denne undersøkelsen må FX se seg slått av Opera på så godt som alle felt.

Nå er den testen vel utdatert. De tester Firefox 2.0 og Opera 9.01. Ikke akkurat representativt av hverken Opera eller Firefox sin hastighet per dags dato :)

 

IE kommer dårligst ut i alle tester av nettlesere, så jeg støtter under det å bruke hva en liker best så sant det ikke er IE :)

 

Jeg bruker Firefox av den enkle grunn av at man effektivt kan både blokkere og kollapse reklameplasser på nettsider, slik at man ikke blir sittende igjen med masse ubrukelig whitespace når man har blokkert reklamen, slik man gjør i Opera og Safari.

post-87140-1246869169_thumb.jpgpost-87140-1246870111_thumb.jpg

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...