Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Omega MV6 -95 med startvansker/ elproblemer...


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Har en MV6 fra 95 stående, ble flatt batteri her forleden dag og ladet dette opp. Batteriet tok ikke lading så det ble investert i nytt. (det var nok fra 95 det som ble skiftet ut). Men da jeg satt i det nye batteriet ville bilen ikke starte, startmotoren går, men den sender ikke signal at bensinpumpen skal starte og selv om jeg tvangskjører pumpen på releet starter den ikke. Har lest ut feilkoder men vet ikke helt hva dem betyr??

 

Det er: 144 - No immobiliser signal recived - Faulty unit or break in wiring

og neste er: 145 - Incorrect immobiliser signal received - Faulty unit or break in wiring

 

Er det noen som vet helt hva det står for dette? Trodde det var Hjernen som var kaputt, men da burde det stå noe om ECU i alarmkoden??

 

Håper noen kan hjelpe meg her......

 

På forhånd TAKK.....

Endret av Mekanikeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Du har åpenbart startsperre på denne, og startsperren kan tulle seg i.f.m. mangel på strøm, og råd jeg har lest går ut på at startsperren må "parres" opp igjen. I noen tilfeller kan du gjøre det selv, andre tilfeller må du inn på et Opelverksted for å få de til å bruke sitt "Tech2" program. Med en slik bil burde du være medlem av Opel Motorsport Club. Der får du nok mer presis hjelp. :new_woot:

Lenke til kommentar
Du har åpenbart startsperre på denne, og startsperren kan tulle seg i.f.m. mangel på strøm, og råd jeg har lest går ut på at startsperren må "parres" opp igjen. I noen tilfeller kan du gjøre det selv, andre tilfeller må du inn på et Opelverksted for å få de til å bruke sitt "Tech2" program. Med en slik bil burde du være medlem av Opel Motorsport Club. Der får du nok mer presis hjelp. :new_woot:

 

Er det noen som vet hvordan man "kobler ut" denne startsperren????

Lenke til kommentar
Fikk ny melding fra Opel igår, det var IKKE startsperren som var aktivert sier dem, det var vist en sensor på veivakslingen som var defekt. En 5000,- lapp så er den igang igjen sier dem.

 

Håper det.....

Steike, det var en høy pris for en føler. Jaja, du må vel ha fikset den uansett, for å få den til å snurre igjen.

Lenke til kommentar
Fikk ny melding fra Opel igår, det var IKKE startsperren som var aktivert sier dem, det var vist en sensor på veivakslingen som var defekt. En 5000,- lapp så er den igang igjen sier dem.

 

Håper det.....

regner med at den sensoren er festet so på de fleste opler på den alderen....med 1!! skrue på oljepumpa....

hva koster selve føleren da? virket veldig dyrt dette!

Lenke til kommentar

hadde en Omega 94 mod. Der gikk en føler på veiva. Kostet 1200 kr. Liten magnetsak med en ledning ut og to skruer. Byttet på 2 minutt ca.

Det ligger to slike følere på motoren mener jeg. En på veiva og en på kammen.

Tror de lager delene på Opel av gull legert med uran eller noe annet dyrt.

Stort sett det som går på Opel koster flesk og ser ut som leketøy til 5 kr.

Lenke til kommentar

Fikk telefon fra Opel idag

 

Det var sensoren sa dei, skiftet denne og bilen startet med en gang.

Delen kostet ca 1800,- og så var det et par timer med arbeid + feilsøking.

Totalpris på 5100,-

 

Må vel bare leve med det.......

 

Er igrunnen lei av å skru bil, har holdt på med det på hobbybasis i 12 år nå....

Skiftet bla. toppakning på denne bilen i 2006, det var en STOR jobb.

Kan vel si det slik at jeg IKKE har kastet vekk pengene mine på verksted nei...

 

Takk for innspill alle sammen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...