Gå til innhold

Nokia N86 8MP - diskutér den her!


Anbefalte innlegg

Ny i dette forumet.

Vurderer en slik tlf. Hadde en N97 i et par mnd før den ble stjålet men ble ikke videre imponert. Mulig en kjempetlf men til mitt bruk hvor jeg jobber aktivt ut i markedet med salg ofte fra bilen, ble den rett og slett for tungvindt å bruke. Alternativet er en N900 men tror ikke den er enklere. Samsung med 12 megapiksler frister men tror jeg vil savne standard-tastaturet man har på N86.

 

Flere som har synspunkter?

 

Jeg må si meg enig i det du sier, N97 var heller ingen telefon for meg. Min forrige telefon som var en N95 8GB var jeg godt fornøyd med, og jeg kan vel si at jeg begynner å bli veldig fornøyd med min N86 også. Om jeg skal klage på noe så må et være at den har noen litt for små knapper på fronten, men det er og blir en vanesak tror jeg.

 

Utover det så virker den ha en solid byggekvalitet og være en av de mest solide Nokiatelefonene jeg har hatt opp gjennom tidene.

 

Funksjonsmessig har den det jeg trenger. Nettleseren kunne sikkert vært bedre, men alt i alt en telefon som fungerer bra så langt selv om jeg er en litt fersk bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ny i dette forumet.

Vurderer en slik tlf. Hadde en N97 i et par mnd før den ble stjålet men ble ikke videre imponert. Mulig en kjempetlf men til mitt bruk hvor jeg jobber aktivt ut i markedet med salg ofte fra bilen, ble den rett og slett for tungvindt å bruke. Alternativet er en N900 men tror ikke den er enklere. Samsung med 12 megapiksler frister men tror jeg vil savne standard-tastaturet man har på N86.

 

Flere som har synspunkter?

 

Jeg må si meg enig i det du sier, N97 var heller ingen telefon for meg. Min forrige telefon som var en N95 8GB var jeg godt fornøyd med, og jeg kan vel si at jeg begynner å bli veldig fornøyd med min N86 også. Om jeg skal klage på noe så må et være at den har noen litt for små knapper på fronten, men det er og blir en vanesak tror jeg.

 

Utover det så virker den ha en solid byggekvalitet og være en av de mest solide Nokiatelefonene jeg har hatt opp gjennom tidene.

 

Funksjonsmessig har den det jeg trenger. Nettleseren kunne sikkert vært bedre, men alt i alt en telefon som fungerer bra så langt selv om jeg er en litt fersk bruker.

Jeg har lastet ned Opera-nettleser fra OVI. Jeg synes den er bedre enn nettleseren som følger med telefonen

Lenke til kommentar

Takker vertikal1, fant heldigvis ut av det.

 

Savner allikevel noe jeg fikk på min gamle n95 8gb, men som jeg ikke har fått helt dreisen på når det gjelder N86 enda. Det er nettopp det at når man får valget mellom pakkedata eller å søke etter WLAN så står allerede "kjente" WLAN som er tilgjengelige akkurat der du er, altså Wlan som har lagret wpa-key osv.

 

Kommer seg etterhvert, begynner å bli mer og mer glad i den nye mobilen. ;)

Lenke til kommentar

Lite aktivitet her...

 

Noen som vet om man kan aktivere kun bakgrunnsbelysningen for klokke-skjermspareren når skjermen er svart?

 

Altså om man kun vil vite hva klokken er, slik at tallene lyser frem. Når jeg trykker på en knapp så kommer jeg til startskjermen og med anmodning av å låse opp tastelås.

 

Vanskelig forklart, men håper det er forståelig.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke akkurat det du spør etter, men det løser kanskje behovet? Med dette oppsettet får du frem dato og tid i liten skrift i skjermen når du er på strømsparer:

 

Meny

Verktøy

Innstillnger

Generell

Tilpasning

Temaer

Strømsparer

Velg Dato

 

 

Oppsettet jeg bruker er :

Meny

Verktøy

Innstillnger

Generell

Tilpasning

Temaer

Strømsparer

Animasjon

 

Det er denne jeg ønsker, men etter en stund så blir jo skjermen helt svart når bakgrunnsbelysningen slukker. Det jeg lurer på er om jeg kan trykke på en knapp og få frem bakgrunnsbelysningen for noen strakser slik at animasjonen av tid og dato kommer til syne. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Har akkurat kjøpt n86 fra pixmania. Klarer ikke å finne norsk meny. Har prøvd under tools og language, men der finnes kun de største språkene(eng,ty,spa osv).

Noen som vet om dette finnes?

 

 

Tror nok kanskje du ikke har skandinavisk modell / språkpakke.

 

Kanskje nokia customer service hjelper deg med dette.

Lenke til kommentar
Lite aktivitet her...

 

Noen som vet om man kan aktivere kun bakgrunnsbelysningen for klokke-skjermspareren når skjermen er svart?

 

Altså om man kun vil vite hva klokken er, slik at tallene lyser frem. Når jeg trykker på en knapp så kommer jeg til startskjermen og med anmodning av å låse opp tastelås.

 

Vanskelig forklart, men håper det er forståelig.

 

 

Slik jeg forstår spm ditt.. er det bare å holde inne bla og valgtasten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Instalerte også den nye oppdateringen, har ikke merket noe forskjell bortsett fra at telefonen har låst seg etpar ganger. :roll:

Og musikkikonet har de fortsatt ikke fiksa!

 

 

 

Fikk melding søndags mårra(17januar)om å oppdatere sofware.

 

Gjorde så... endte opp med at alle bildene mine blei slettet og videoene.

Mobilen blei treg, hang seg og sugde mobilen fri for strøm. Måtte lade den 3 ganger på ett døgn.

Mobil slo seg av og fikk ikkje slått den på igjen. Måtte ta ut batteriet.

 

Leverte mobilen inn mandag (18januar) til bakke elektronikk her i Sandefjord. Da jeg kom hjem søndag 24(januar) og fikk testet mobilen (hadde vært nordpå ei uke. Så samboer hadde hentet den) Var symptonene akkurat di samme som før jeg leverte inn mobil til service!

 

Mandag 25januar leverte jeg inn mobilen på nytt igjen. Denne gangen må di sende mobilen til Drammen for å fikse den. Estimert vente tid 14dager

 

Fuglene vite ka slags oppdatering eg fikk, men helt god var den nok ikkje.

 

Kan til opplysning nevne at broren min har lik mobil (nokia n86) Det skjedde ikkje noe med hans mobil når han oppdaterte nyeste software.

 

Ps. Musikk ikonent var fikset når jeg fikk den tilbake. En liten trøst.

Endret av leokel
Lenke til kommentar

huff kjipt med problemer. Er merkelig det der. At for noen funker det fint og oppdatere mens andre ikke. Oppdaterte du direkte på tlf, eller via PC?

 

Har funnet en ny bug med den nye firmwiren. Som er utrolig(!) irriterende

Når du bruker programmer som bruker Internett har jeg hatt det slik at telefonen skal spør meg om hvilket nett jeg skal bruke. (slik at jeg kan søke etter wlan) Nå kobler den bare opp på det som står høyest på prioritetslista automatisk. Irriterende og hilfe bitte! Var Opera Mobile (10b) og Opera Mini (5b) jeg opplever dette med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...