Gå til innhold

Nokia N86 8MP - diskutér den her!


Anbefalte innlegg

Kjære godtfolk! :tease:

 

Drømmemobilen er endelig her i strålende form, og det ser ut til at den skal ta over verden med sine Nokianske krefter. Har du noe å fortelle om ditt gyldne eksemplar? Har dere vært på tur og tatt noen bilder, kanskje? Eller har du i medvind oppdaget noen problemer med Herskeren?

LB-Nokia-N86-8MP_159670c.jpg

Skriv så blekket spruter og post det her i samme sekund! Dette er noe alle vil vite om, og mange har sikkert også lignende erfaringer som de kan bidra med.

Ha det kult med denne lille råtassen! :)

 

Nokia N86 8MP i Prisguiden

Nokia.no - N86 8MP

 

Gleder meg til å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Amobil, når kommer dere med en test av denne telefonen? Liker å ha et grunnlag før jeg kjøper noe :-)

Det finnes en egen spalte for å spørre etter tester. Jeg har allerede spurt dem og de svarte: "Denne kommer vi til å teste, men har dessverre ikke fått den av Nokia ennå."

 

Både min kommende kone og meg har en hver, og det bare å GLEDE seg! :)

Lenke til kommentar

quote]

 

Både min kommende kone og meg har en hver, og det bare å GLEDE seg! :)

 

Bestilte denne idag, håper og få den før neste helg! Den har alt jeg trenger og noe mer, helt perfekt! N95 8Gb er en av få telefoner jeg har vært fornøyd med, håper virkelig denne også vil falle i smak.

Lenke til kommentar

Jeg hadde N95 i hele 2år(!), det er ganske uvanlig for meg, men jeg har vært fornøyd hver eneste dag med den, men det siste halve året har jeg lengtet litt etter en ny, men ingen var jo bedre. Det fantes en og annen som kanskje kunne måle seg med N95 sin styrke og kvalitet, men ingen som overgikk den, men så endelig i februar ble N86 lansert og da sa det bare pang! Nå har jeg hatt den i over en uke og den er over alle forventninger. Kameraet er genialt, skjermen er genial, tastene, funksjonene og helhetsinntrykket er helt supert! Og det at den lades med USB er også veldig greit. Bare å glede seg :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde N95 i hele 2år(!), det er ganske uvanlig for meg, men jeg har vært fornøyd hver eneste dag med den, men det siste halve året har jeg lengtet litt etter en ny, men ingen var jo bedre. Det fantes en og annen som kanskje kunne måle seg med N95 sin styrke og kvalitet, men ingen som overgikk den, men så endelig i februar ble N86 lansert og da sa det bare pang! Nå har jeg hatt den i over en uke og den er over alle forventninger. Kameraet er genialt, skjermen er genial, tastene, funksjonene og helhetsinntrykket er helt supert! Og det at den lades med USB er også veldig greit. Bare å glede seg :)

 

For første gang så må jeg si jeg er litt spent på å få telefonen ja. Kommer med tilbakemelding når jeg har fått den.

Lenke til kommentar
Er veldig interessert i denne som min neste jobbmobil. Veldig synd at Nokia valgte å utstyre denne med LED blitz, nesten uforståelig når dette liksom skal være en fotomobil.

 

Hvor stor er denne i forhold til N82?

 

Er skeptisk til dette selv.

Men de påstår at denne skal være en ny og bedre LED blitz. Og er jo ofte behandlingen av bildet og hvor lyssterk kameralinsen som avgjør om hvordan telefonen takler en litt mindre lyssterk blitz.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny mobil på fredag, og det står mellom N86 og Samsung Jet. Er fortsatt ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe meg.

 

Har aldri hatt touch screen før, og jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere på det. Er det noen her som ikke har taklet den overgangen bra? Og er det noen her som ikke synes N86 har levd opp til forventningene?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg ny mobil på fredag, og det står mellom N86 og Samsung Jet. Er fortsatt ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe meg.

 

Har aldri hatt touch screen før, og jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere på det. Er det noen her som ikke har taklet den overgangen bra? Og er det noen her som ikke synes N86 har levd opp til forventningene?

 

Ville vært MEGET betenkt på å kjøpe Samsung. For det første har de en aldeles elendig support, for det andre har Jet sitt eget operativsystem som antageligvis gjør at den ikke er kompatibel med 3parts software. Har selv en Innov 8, den er dønn solid skrudd sammen , men desverre full av bugs, noe som Samsung ikke har gjort noe med. De er mer optatt av å slippe nye modeller.

Endret av jano22
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har n86, men har et problem med GPS`en

 

Når jeg skal navigere sier gps`en "ikke gps signal"

 

Jeg har kjøpt lisens og oppdatert kartet, men får forsatt ikke noe signal

Bruker gps programmet Maps

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar

Endelig sitter jeg med en N86 8gb mellom hendene. Her har Nokia lært av alle til nå barnesykdommer. Den ligger knallgodt i hånda, den avrundede formen er genial. Jeg merker ikke noe spesiellt til fettflekker sammenlinknet med den W995 eller N82. Den eneste Nokiaen jeg syntes sliter med fettflekker er E66, jeg vil nesten si det motsatte med N86 Fettflekkene kan sees mot lyset, men er ikke sjenerende under bruk.

Tung? ja den veier godt opp, men føles enormt solid, ikke den minste antydning til knirk noe sted. For å få inn en FM-sender som skal fungere med god antenne må man desverre legge inn noe slikt som 30-50 gram ekstra vekt.

Størrelses messig er den betydelig mindre enn N82, kortere, tynnere, men akkurat like bred. Den føles mye mindre, noe som kan komme av de runde hjørner og at den er så kompakt.

 

På kamerasiden er det også en klar forbedring på kameraknappen, den går i en klikkefunksjon når man har kommet til fokuspunktet, for deretter nytt merkbart punkt når bildet tas.

Kamera er nå superraskt til å starte og kameramenyene med nye funksjoner står i kø for å bli utprøvd.

Skulle man ha ekte xenon blitz måtta man ha lagt inn kondensatorer som ville gjod telefonen betydelig større. Nå har Nokia endelig fått dreisen på diodeblitzen sin, det er mye snakk om riktig timing, denne fungerer meget godt, også i et mørkt soverom og 3-5 meters avstand til objekt :-))

 

Slideren på denne er bare helt konge, like fast og fin som E65 og den ikke like gode E66. Langt bedre enn både N95 8gb, N95 m.fl.

Sammenlikner litt med disse fordi de er de jeg mener har de beste slidermekanismene, også liker jeg lyden på slideren, nesten som ei dør på nyere BMW. Den er merkbart hardere, uten at det er negativt å få ut i musikkstilling, noe Nokia sikkert har valgt selv ut i fra tidligere erfaringer.

Skulle du være så uheldig at den åpner seg til musikkstilling når du drar den opp av lomma starter ikke musikkspilleren før du har trykket på en av tastene, SMART!

 

Den føles skikkelig god, robust og godt sammenskrudd, jeg er vanligvis megakresen, men denne er jeg trygg på.

 

Har så vidt trykket litt på den, tastene er en drøm, også for meg med litt større fingre enn tenåringer, rett og slett de beste jeg har prøvd til nå.

At ikke den lille "c" over slettetasten er merket med lys, hva gjør det? Menyknappen eller de to valgknappene har heller ingen tekst rundt seg som lyser opp, eller for den saks skyld den røde eller grønne er også uten tekst. Hovedpoenget er at alle knapper er meget godt og jevnt belyst på telefonen, og at det ikke er for mange av dem.

 

Så har kanskje skjermen ikke den beste oppløsningen, men absolutt den beste lysintensiteten, jeg vet hva AM-OLED er for noe, har arbeidet mye med den type display i jobb.

 

Nå er det tilbake til N86 for å sette den opp mot hotmail kontoen min, deretter exchange kontoen. Her må man være varsom på innstillingene, default er at den kontinuerlig skal være tilkoblet nett, dette burde vært endret i neste sw versjon.

 

Ellers så kan alle program fra N82/E66 m.fl brukes. Det betyr at largetime, handyclock lar seg installere uten problemer. Nå skal det sies at N86 har skjermsparer med klokke og dato som lar seg lese i strømsparermodus, slik dat var på Nokia S60 for en tid tilbake, man trenger ikke trykke på noe for å få den frem, den er der!!

 

Har nå også testet nettleseren, her er det MANGE forbedringer fra tidligere. Den største er du kan bruke zoom funksjonen som er lagt inn på musikk knappene til å zoome ut og inn på nettsider, før de er ferdig lastet inn, meget bra!

 

Nokia maps er nå kommet i ny versjon, kort sagt er alt forbedret. Raskere zoom funksjon, mye raskere innhenting av kart fra nett, enklere og mer forstelige menyer. For 640 kroner i året får man en kontinuerlig oppdatert GPS, enten til fots eller i bil. Det er fremdeles en fordel å laste inn kart på forhånd da.

 

Clockscreensaver blir skikkelig tøff, klokke i blå/sort, ukedag og dato i rødt(valbart 10 farger). Oled gir knallsort bakgrunn, noe som gjør denne skjermsparerern svært effektfull og tydelig.

Largescreensaver lyser nesten opp for sterkt, spesiellt på et nattbord som vekkerklokke. Igjen, OLED teknologien er slik at med sort skjerm bruker den svært lite strøm.

Min har vært i live siden mandag morgen og har to streker igjen nå.

 

Ærlig talt; Denne burde glatt hatt en sekser! Det er en tanke at Svenske SonyEricsson patrioter i mobil.se nå også ser at SE henger etter på mange punkter og kårer denne N86 som den beste mobilen som til nå er testet. Det sier litt om overbevisningen av N86 8GB.

 

Men, jeg har funnet et drawback med mobilen, man kan ikke lade den i bil mens musikkspiller og fm-sender er ativert! Har brukt den en time kontinuerlig uten at dette fikk innvirkning på batteriskalaen på telefonen.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Det står mellom denne og iphone 3GS for min del, det er godt å lese at N86 har bra byggekvalitet og fast slide. Er nøye på byggekvalitet :yes: men finnes det noe program til symbian som gjør at man kan bruke smilies?

 

-3000-

Endret av 3000
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...