Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med folk og kø, går det ikke ann å faktisk stille seg i kø og vente til det er sin tur? Hadde en middeladrende hulder av ei dame som måtte stå i kø og vente på å kjøpe VG. "Unnskyld, jeg skal da bare ha et VG, her har du en 50 lapp", ja, og VG koster 12 så da må jeg og veksle fra kassen noe som innebærer at jeg tar henne fremfor kunden fremfor meg. Nei takk, ba henne stille seg i kø som alle andre, hvor hun høytydelig klaget over servicen på hotellet. Og mens hun hadde vandret i bakgrunnen hele tiden hadde køen vokst, så hun ente med å måtte stille seg bakerst i køen, noe som heller ikke var rett så hun nærmest slenger VG i trynet på meg og stormer ut av resepsjonen. Hadde lyst å springe etter henne og stappe VG opp der sola aldri skinner.

 

Så har man de som skal "bare spørre" om noe og dermed presser seg frem i køen. Jeg har faktisk fokus på kunden som kom først uansett, så da stiller disse som skal "bare spørre" seg rett bak denne personen, klakker nøkkelkortet i disken hele tiden og sukker tungt vært 5 sekund. En gang sa han jeg hadde fremfor meg at jeg bare skulle ta hun som "bare skulle spørre om en liten ting", noe jeg gjorde, og viste seg at hun skulle vite priser på leiebil. Joda dette er jo bare en liten ting, noe jeg og nærmest sa og beklaget men jeg måtte faktisk gjøre meg ferdig med han som jeg var i gang med. Og naturligvis ble det syt og klaging av dette med høypålytt dårlig service fra min side.

 

Så har man da innsjekk, ja, dette tar litt tid per person da man skal registrere kort ved alle individuelle som ankommer. Fikk en fin liten kø, og gikk meget radig gjennom denne. Midt i køen står en sur gammel tispe av et kvinnemenneske og klager høylytt på ventetiden for å sjekke inn. Hva trodde hun, at hun var midtpunktet i begivenheten? Hun brøt og ut av køen for å "bare spørre" om en ting i et forsøk på å få sjekke inn før de andre, men jeg bare ba henne stille seg i kø som alle andre, og da hadde køen vokst igjen som naturligvis og var min feil. Klokken var 9 om kvelden så naturligvis var jeg alene i resepsjonen. Det tok meg vel 15 minutter å sjekke inn alle (var vel 60 stk samtidig da) så det gikk kjempefort (har nå vel 5 års erfaring fra hotell) men like fult var hun ikke fornøyd og bare gikk fra hotellet og krevde rom en annen plass, på vår regning. Fikk hevn dog, hun kom ikke tilbake, så fortalte sjefen min hva som hadde skjedd, så hun sendte regning på rommet hennes like fult. Revenge is a dish best served cold :)

 

Jeg lurer på om enkelte bare spiller slik, eller om de faktisk er så dum som de gir utrykk for? De må da vel skjønne at er der kø så er der kø og man må vente på sin tur uansett om det er hotell som skal yte service, kø gjelder her og. Synes det er forferdelig frekt av dem å bare klaske penger på disken og forvente at vi skal så på pinne for dem med en gang eller bølle seg fremfor andre. Joda kunne sikkert tatt henne med en gang, men det hadde gjort andre i køen forbannet, og jeg tar mye heller 1 sur tispe fremfor 20 sinte gjester.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror at mange mennesker faktisk tror at sola roterer rundt dem, og at alle andre mennesker bare er til for å dekke deres behov og være til deres tjeneste.

Yes..

Har et par sånne som "bare skal" greit når di bare skal spørre om vi har det og det inne men mer enn det er bare irriterende både for meg og den jeg ekspediterer.

Dette gjelder mest stressa kvinnfolk eller menn i dress.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål som kan besvares med tre ord, eller en pekefinger mot riktig hylle i butikken, mener jeg at man kan godta.

Jeg ble selv avbrutt da jeg skulle kjøpe TV for noen dager siden, men damen var høflig og takknemlig, og stjal ikke mye av min tid.

Hun bare lurte på om TVen hun nettopp hadde kjøpt, ble levert med fot, eller om hun måtte kjøpe den separat.

 

Jeg mener at det er urimelig om hun skulle vente i flere minutter til jeg er ferdig med å stille masse n00b-spørsmål om Riks-TV, HDMI, 100Hz osv...

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål som kan besvares med tre ord, eller en pekefinger mot riktig hylle i butikken, mener jeg at man kan godta.

Så har vi muligheten for ekspeditøren ikke vet svaret i hodet og må sjekke opp spesifikasjonene til TV'n på datamaskinen. Og de fleste som "bare skal spørre om en ting", har ofte flere ting å spørre om når de først har fått ekspeditørens oppmerksomhet... jeg snakker av erfaring som selger i butikk, og jeg synes ærlig talt det er frekt overfor de andre kundene om man trenger seg fremst i køen bare for å spørre om en ting. Det står helt sikkert flere i samme køen som også bare har et kort spørsmål eller to.

 

Som menneske må man være forberedt på å vente i mange situasjoner. I matbutikken og andre butikker, på telefon til kundeservice (ingen mulighet til å snike i køen der), hos offentlige instanser (måtte vente tre timer for å søke om pass), på kollektivtrafikk (som attpåtil kan være forsinket), på tv-program (og i reklamen midt i ->5-10 minutter), på middagen (10-60 minutter), på venner/familie som ikke er like tidlig ute som deg, på at datamaskinen blir ferdig med hva det nå enn måtte være og så videre.

 

Hva er da så fryktelig fælt med å måtte vente 5 minutter ekstra i en butikk?

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål som kan besvares med tre ord, eller en pekefinger mot riktig hylle i butikken, mener jeg at man kan godta.

Jeg ble selv avbrutt da jeg skulle kjøpe TV for noen dager siden, men damen var høflig og takknemlig, og stjal ikke mye av min tid.

Hun bare lurte på om TVen hun nettopp hadde kjøpt, ble levert med fot, eller om hun måtte kjøpe den separat.

 

Jeg mener at det er urimelig om hun skulle vente i flere minutter til jeg er ferdig med å stille masse n00b-spørsmål om Riks-TV, HDMI, 100Hz osv...

Ett sjapt spørsmål er sjelden ett sjapt spørsmål..

Lenke til kommentar

Hva er da så fryktelig fælt med å måtte vente 5 minutter ekstra i en butikk?

Ingning, bare Nordmenn som til en viss grad ikke eier respekt/kø kultur.

 

Ellers en skikkelig møkkdag på jobb for min del.

 

Første møkk kunde, alkis som det stinker sprit fra. som skulle ha en canon printer som han hadde sett annonsert. svarer høflig om han husket vilken type da jeg ikke ikke kun huske at vi hadde det. sier betegnelsen.

 

sjekker datasystemet denne er en eldre printer som vi ikke har hatt om ingen andre av våre andre butikker har.

 

han gir seg ikke så jeg finner en avis. så grabber han den ut av hendene mine og sier at den er på side 2.

 

Han blar fram og finner den selvfølgelig ikke. men gir seg ikke og nei da. denne hadde kommet i XXXXXX lokal avis som innlegg. spør han om det er sikkert at det var våres avis. konkurnt XXXXX har nemelig helt lik farge. NEI det var våres avis.

 

Enden på visa var at jeg viste han på data skjermen at vi ikke hadde solgt noen på 4 mnd og at lagersaldo våres var null. Og defor er det klin UMULIG at vi har den sjøl om han påstod at vi hadde hatt den for 14 dager siden.

 

Så var det en som fikk regning på 1200 kr fordi verksted ikke hadde funnet feil på TV'n hans. morro å høre den vanlige leksa om at elektrokjeder og verksted driver mafia virksomhet for å tjene penger på ting som ikke dekkes av garanti/reklamasjon :wallbash:

 

Narkis uten fast bosted som ble tatt for å stjele et spill til 400 kr og diverse varer fra andre butikker på senteret. Synd på mannen men no free pass. politiannmeldt og hele pakken.

 

Så klarte jeg til omtrent den siste kunden jeg hadde og slå inn feil pc (farge). Etter å dømme kunden på humøret så må det ha vært været eller mensen som gjorde at hu histe seg såpass opp :lol:

 

Det var min skikkelige møkkdag der mye gikk var feil. satser på at neste arbeidsdag på mandag blir bedre.

Endret av stc887
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så var det en som fikk regning på 1200 kr fordi verksted ikke hadde funnet feil på TV'n hans. morro å høre den vanlige leksa om at elektrokjeder og verksted driver mafia virksomhet for å tjene penger på ting som ikke dekkes av garanti/reklamasjon :wallbash:

 

Hmmm... Jeg kjøpte nettopp en Philips-TV, og jeg gjorde det meget klart for selgeren at jeg har til hensikt å bruke Riks-TV.

Gjett hva: TVen klarer ikke dette.

TVen er godkjent for Riks-TV, men supporten til Philips og en ansatt hos Expert har kommet frem til at feilen ligger i min nye TV.

 

Så snart jeg setter inn CAM-modulen med kortet, mister jeg signalet. Får ikke engang NRK.

 

Hvis han som skal reparere dette apparatet påstår at han ikke finner feil, blir jeg skikkelig sur. I hvert fall hvis han krever penger for å sjekke apparatet uten å fikse det.

Noen kunder har faktisk rett, men verkstedet klarer ikke altid å finne feilen. .

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du hadde signal før du setter i CAM?

Da skal TV'en klare det, hvis ikke så har du en tv som ikke støtter rikstv (NRK kanalene er åpne uten kort og cam husk).

Hvis du mister alt av signal så er det mulig at CAM eller kort står i feil vei.

 

Er lite tvilsomt at TV'en ikke har innebygd dekoder, med mindre du betalte 2k for den da, og da har du nesten deg selv å takke (man kjøper ikke billige tv'er)

Det kan også være noe feil CAM, eller så kan det være noe feil med TV'en. Sjekk specs på nett og sjekk om den ha mpeg4 dekoder, hvis den har det, dra tilbake og forklar på en hyggelig måte hva som har skjedd. Evt ta med TV'en (godt mulig at butikken har rikstv signal)

Lenke til kommentar

Dette er feil tråd å diskutere saken i.

Men CAM-modulen med mitt kort inni ble testet i to TVer på Expert, og virker perfekt.

 

TVen min viser NRK-kanalene uten problemer. Men hvis jeg setter inn CAM-modulen, får jeg "Ikke noe signal" på alle kanaler, inkludert NRK.

 

Jeg snakket med supporten til Philips, og de mente at apparatet hadde feil.

 

Etter å ha sett hvor fantastisk dette virket på et LG-apparat på Expert, er jeg sikker på at nettopp mitt apparat har feil.

 

Apparatet mitt har godkjenningskode fra NTV, og skal være Riks-TV-kompatibelt. Det er rett og slett feil på det.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal bytte den i et identisk apparat neste gang jeg er på butikken.

Problemet er at jeg kjøpte apparatet 24 mil unna der jeg har installert det.

Veldig praktisk.

 

Jeg regner ikke med at Lefdal skaper problemer. Men hvis de "tester apparatet og ikke finner feil", og attpåtil krever penger for dette, blir jeg sinna.

Hvis apparatet er i stand, hvorfor får jeg ikke se TV2, da?

Lenke til kommentar

Selvsagt.

Jeg har drevet research og snakket med supporten en hel dag. Tror du jeg har oversett noe så elementert?

 

Når jeg setter inn CAM-modulen, får jeg melding på skjermen om at CAM-modul er registrert. Det ville ikke skjedd om den lå feil vei.

Well, actually.

 

Sikker på at du har riktig cam modul til ditt nettverk da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...